تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/19 - 13:17
کد خبر: 388412

برنامه زمان‌بندی تعطیلی خوابگاه‌ها و بازگشایی در فروردین ۱۴۰۰

دانشگاه ها برنامه زمانبندی خود را برای تعطیلی خوابگاه ها در اسفند ۹۹ و بازگشایی مجدد در فروردین ۱۴۰۰ اعلام کردند و بنا بر تاکید دانشگاه ها بازگشایی مجدد به نظر ستاد کرونا بستگی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ا نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، دانشگاه‌ها در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کرده اند خوابگاه‌ها در ایام نوروز بسته خواهند بود؛ در این بین برخی‌ها زمان بازگشایی مجدد خوابگاه‌ها در فروردین ۱۴۰۰ را اعلام کرده و برخی دیگر گفته اند بازگشایی مجدد بستگی به نظر ستاد کرونا دارد و تغییر تاریخ بازگشایی مجدد دور از انتظار نیست.

با این حال برخی دانشگاه‌ها تاکید کرده اند دانشجویانی که نیاز به اسکان دارند، باید در سامانه‌های مربوطه درخواست خود را ثبت کنند. برخی دیگر حضور دانشجویان در خوابگاه را منوط به اخذ برگه تاییدیه سلامت عنوان کرده اند. همچنین تعدادی از دانشگاه‌ها در نظر دارند در این ایام بیشتر فعالیت‌های خود را در جهت رفع مشکلات بهداشتی، سم پاشی و تعمیر و تجهیز جزئی ساختمان‌های خوابگاهی متمرکز کنند.

برنامه زمان بندی تعطیلی خوابگاه‌ها در برخی دانشگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۰ به شرح زیر است؛

معاونت دانشجویی دانشگاه شریف اعلام کرده است؛ درب کلیه خوابگاه‌ها از ساعت ۱۵ عصر روز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه بسته خواهد شد و از دانشجویان تقاضا می‌شود نسبت به خروج از خوابگاه‌ها تا زمان مذکور اقدام کنند. بعد از این ساعت، امکان تردد در خوابگاه‌ها مقدور نیست و خوابگاه‌ها مجدداً ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ بازگشایی می‌شوند.

در صورت تغییر شرایط و محدودیت اسکان و تردد (با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا) زمان بازگشایی خوابگاه‌ها متعاقباً از طریق سامانه اسکان dorm.sharif.ir اطلاع رسانی می‌شود. همچنین دانشجویانی که مهلت اسکان آنان تا پایان سال جاری است، جهت تخلیه کامل اتاق قبل از تاریخ مذکور اقدام کنند.

تخلیه خوابگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت از ۲۴ اسفند

معاونت دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نیز گفته است؛ دانشجویان ساکن خوابگاه باید تا یکشنبه ۲۴ اسفند ماه نسبت به تخلیه خوابگاه‌ها اقدام کنند. خوابگاه‌ها از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل خواهند بود و بازگشایی مجدد بستگی به نظر ستاد کرونا دانشگاه دارد که در صورت بازگشایی و یا تعطیلی خوابگاه به دانشجویان اطلاع رسانی خواهد شد. دانشجویانی که مهلت اسکان آن‌ها در خوابگاه به اتمام رسیده باید تا ۲۴ اسفند خوابگاه را به صورت کامل تخلیه و تحویل دهند.

تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر تا ۱۶ فروردین

براساس اعلام دانشگاه امیرکبیر تمامی خوابگاه‌های این دانشگاه از تاریخ ۲۴ اسفندماه (ساعت ۲۲) تا ۱۶ فروردین (ساعت ۸) تعطیل است. در اطلاعیه دانشگاه تاکید شده، علیرغم برنامه پیش‌بینی شده برای بازگشایی خوابگاه‌ها و ادامه اسکان فاز ۶ در فروردین ۱۴۰۰، اداره خوابگاه‌های دانشگاه تابع مصوبات و ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا و هیأت رئیسه دانشگاه پیرامون تغییر زمان بازگشایی مجدد خوابگاه‌ها خواهد بود.

اخذ برگه تاییدیه سلامت برای ورود مجدد به خوابگاه

همچنین، دانشجویان موظف خواهند بود پیش از ورود به خوابگاه، از مرکز بهداشت دانشگاه، برگ تاییدیه سلامت دریافت کنند. بنابراین زمان ورود دانشجویان باید حتماً در روزهای کاری از ساعت ۸ الی ۱۵ باشد و خارج از این زمان امکان پذیرش آنها وجود ندارد.

دانشگاه تهران نیز اعلام کرده است؛ همچون سال‌های گذشته درب ساختمان‌ها در تعطیلات نوروز رأس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه بسته می‌شود و ضروریست تمامی دانشجویان به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند تا پیش از موعد مقرر اتاق‌ها را تخلیه و خوابگاه را ترک نمایند.

بازگشایی مجدد خوابگاه‌های دانشگاه تهران از ۱۴ فروردین

بازگشایی ساختمان‌ها و اتاق‌ها ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۴ فروردین بوده و دانشجویان باید قبل از ورود به خوابگاه، گواهی سلامت را اخذ کنند.

معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس نیز گفته است؛ با توجه به سمپاشی خوابگاه‌ها در دو مرحله در ایام تعطیلات عید نوروز و بازسازی برخی از واحدها، کلیه خوابگاه‌های دانشگاه از ۲۶ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین تعطیل است.

ضرورت جمع آوری تمامی وسایل از اتاق‌ها

دانشگاه اعلام کرده از آنجایی که اتاق‌ها به صورت موقت در اختیار دانشجویان برای کارهای آزمایشگاهی قرار گرفته است؛ هنگام خروج از خوابگاه تمامی وسایل خود را تخلیه کنند.

همچنین دانشجویانی که از ابتدای شروع ویروس کرونا وسایل آن‌ها در خوابگاه است، نسبت به تخلیه وسایل خود اقدام کنند و این اداره هیچ مسئولیتی در قبال وسایل به جا مانده ندارد.

شرط اسکان مجدد در خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس

بعد از تعطیلات ایام نوروز از ۱۴ فروردین دانشجویانی ساکن خوابگاه خواهند شد که مجوز سکونت آن‌ها تا تاریخ ۱۵ تیرماه بوده است. این دانشجویان برای سکونت لازم است گواهی سلامت از پزشک ارائه کنند تا مجوز سکونت مجدد برای آنان از اداره خوابگاه صادر شود.

دانشجویان مقطع دکتری ورودی ۹۴ و مقطع کارشناسی ارشد ورودی ۹۶ حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند مجوز سکونت دارند و همانند دیگر دانشجویان نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام کنند؛ مطابق مقررات صندوق رفاه، امکان تمدید دوباره سکونت برای این دانشجویان وجود ندارد.

خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی از ۲۵ اسفند تعطیل می‌شود

دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر جلوگیری از ازدحام و مواجهه با ترافیک روزهای پایانی سال اعلام کرده است، دانشجویان تا حداکثر ساعت ۸ صبح ۲۵ اسفندماه اتاق‌های خوابگاهی را تخلیه کنند. براساس اعلام دانشگاه بازگشایی مجدد خوابگاه‌های دانشجویی از صبح روز ۱۳ فروردین ماه خواهد بود.

به گفته دانشگاه شهید بهشتی بمنظور سمپاشی و ضد عفونی کردن اتاق‌ها و همچنین قطع برق خوابگاه‌ها در ایام تعطیلات، دانشجویان باید نسبت به خارج کردن موادغذایی فاسد شدنی و تخلیه یخچال‌ها اقدام کنند.

احتمال تغییر تاریخ بازگشایی خوابگاه‌ها

براساس تاکید این دانشگاه با توجه به احتمال بروز موج چهارم کرونا و تبعات ناشی از آن، احتمال تغییر زمان بازگشایی خوابگاه‌ها وجود خواهد داشت که در صورت تغییر زمان از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

تخلیه کامل خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی تا ۲۵ اسفندماه

امور خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی نیز اعلام کرده مطابق تصمیم ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه، خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه باید تا روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۹ به طور کامل تخلیه شوند.

دانشجویان باید در اسرع وقت نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام کنند و دانشجویان خوابگاهی به هیچ وجه وسایل قیمتی خود را نباید در خوابگاه باقی بگذارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top