تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/04 - 19:11
کد خبر: 389879

هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در کشور

اصغری بیان کرد: در سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب‌غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد وخاک داریم. در همین مدت، در مناطقی از مرکز، شمال‌شرق و شمال‌غرب وزش باد شدید خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، روز پنج‌شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بارش‌ها ادامه دارد.

وی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌اهای غرب و شمال‌غرب کشور و مناطقی نظیر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان است. همچنین امروز در کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، همدان، مرکزی، البرز، قزوین، تهران، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده داریم.

وی ادامه داد: روز جمعه 6 فروردین در شرق سواحل خزر،‌ دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال‌شرق کشور، مرکز، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم  داشت و روز شنبه 7 فروردین در سواحل غربی خزر و مناطقی از شمال‌غرب و شمال‌شرق بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه 8 فروردین در نوار شمالی کشور بارش‌ها افزایش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز خصوصاً دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی البرز مرکزی و غربی وزش باد شدید داریم.

اصغری بیان کرد: در سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب‌غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد وخاک داریم. در همین مدت، در مناطقی از مرکز، شمال‌شرق و شمال‌غرب وزش باد شدید خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز با توجه به وزش باد شدید جنوبی، دمای هوا در سواحل خزر به صورت محسوسی افزایش یافته است و از فردا تا اواسط هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریان هوا، 8 تا 10 درجه کاهش دما را در این منطقه داریم.

اصغری بیان کرد: امروز و فردا دمای هوا به صورت محسوسی در شمال‌شرق افزایش می‌یابد و از جمعه تا اواسط هفته آینده کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما را در این منطقه داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: با توجه به امکان ذوب برف به دلیل افزایش دما و بارش باران، در دو روز آینده در دامنه‌ای البرز مرکزی و  غربی و مناطق کوهستانی شمال‌غرب احتمال افزایش حجم روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد شدید و رگبار باران و رعد و برق خواهد بود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 23 و 13 درجه خواهد بود.

اصغری گفت: فردا همدان با کمینه دمای یک درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top