تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/04 - 23:20
کد خبر: 389882

تلخ و شیرین دانشگاه در سالی که گذشت// خرداد ۹۹

از درگذشت راوی شیرین‌ترین لحظه دیدار جوانان با خدا تا آغاز ماجرای غیزانیه

از درگذشت راوی شیرین‌ترین لحظه دیدار جوانان با خدا تا آغاز ماجرای غیزانیه

از جمله خبرهای مهم خردادماه سال گذشته موضوع غیزانیه بود، مسئله که تشکل های دانشجویی در همان روزهای ابتدایی وارد آن شدند. در این میان میزگرد نماینده‌های انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بعد از حضور میدانی چند روزه در دل ماجرای غیزانیه با عنوان «خوزستان و بحران‌های پیش رو» بصورت لایو اینستاگرامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال ۹۹ با تمام تلخ و شیرینی هایش به پایان رسید سالی که ابتدا تا انتهایش با یک مهمان دردسرساز همراه بود و بسیاری از مردم این سرزمین و از جمله قشر دانشجو را به کام مرگ کشاند. این مهمان به راحت ترین شکل ممکن اصر خود را بر زندگی یک دانشجو گذاشت که میتوان گفت بعد از تعطیلی دوساله دانشگاه ها در «انقلاب فرهنگی» در تاریخ این کشور هیچگاه عاملی باعث تعطیلی دانشگاه ها به این مدت نشده بود.

به هر حال در سالی که گذشت بسیاری از دانشجویان «حس» زیبای در دانشگاه بودن را نداشتند و بسیاری از خاطرات زندگی یک دانشجو شکل نگرفت. در ادامه سعی شده در ایام نوروز مهم ترین اخبار سال گذشته در هر ماه به مرور گذاشته شود.

خرداد۹۹

تلخ و شیرین دانشگاه در سالی که گذشت// فروردین ۹۹

تلخ و شیرین دانشگاه در سالی که گذشت// اردیبهشت ۹۹

1- ۱۰ معیار مهم رئیس مجلس در گام دوم انقلاب
اولین خبرسازی فضای دانشگاه مربوط به موضوع انتخابات مجلس بود، اداور و فعالان دانشجویی طی نامه ای به منتخبین مجلس یازدهم به تبیین معیارهای دهگانه رئیس مجلس تراز جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب پرداختند. در بخشی از این بیانیه آمده است:  امید است با انتخاب انقلابی‌ترین گزینه از میان افراد مطرح برای کرسی ریاست مجلس، گام اول در بازگرداندن مجلس به شأن و جایگاه اصلی خود در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی را برداشته و راه را بر تقلیل مجلس انقلاب به سکوی پرش به دیگر قوا ببندید که ملت ایران طعم واقعی مجلس خادم ملت را چشیده و نام شما را در تاریخ از وکیل الدوله‌های سیاست باز تفکیک نمایند.(اینجــا)

2-درخواست ۳۶ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی از منتخبان مجلس
از سوی دیگر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای از منتخبان مجلس یازدهم خواستند تا کمیسیون بهداشت را از چنگ پزشکان صنف‌گرا خارج کنند. در بخشی از این نامه آمده بود:  یکی از نکات جالب توجه اعضای این کمیسیون، پزشک بودن اکثریت آنهاست. درحالیکه باتوجه به وظایف محوله به این کمیسیون لازم است تا از سایر تخصص‌ها در زمینه‌های مالی، حقوقی، جامعه شناسی، مدیریتی و فرهنگی نیز حضور داشته باشند. حضور پزشکان در مناصب مختلف حاکمیتی در بخش سلامت محدود به این کمیسیون نبوده و نظام سلامت کشور را دچار نوعی صنف گرایی افراطی نموده است. اصلی‌ترین اشکال وارده به این افراد بحث تعارض منافع است بخصوص وقتیکه بخش قابل توجهی از این افراد، فعال بخش خصوصی نیز هستند، از وزیر سابق بهداشت گرفته تا تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس دهم.(بیشتر بخوانید)

3- تقدیر از لاریجانی موجب نگرانی دانشجویان انقلابی است
همچنین اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نامه ای را خطاب به مراجع تقلید درباره تقدیر برخی از انها از علی لاریجانی منتشر کرد. در بخشی از این نامه آمده است: تقدیر مراجع از آقای لاریجانی و استفاده از واژگانی همچون مدیریت شایسته، خدمات فراوان، مدیریت مخصوص، دوره افتخار آفرین و غیره موجب نگرانی دانشجویان انقلابی و حزب اللهی شده است چرا که در این ۱۲ سال خون دل‌های بسیاری از اقدامات رئیس سابق قوه مقننه خورده‌ایم.(بیشتر بخوانید)

4- غیزانیه؛ نماد ملموس بحران‌سازی از مسئله ساده
از جمله خبرهای مهم خردادماه سال گذشته موضوع غیزانیه بود، مسئله که تشکل های دانشجویی در همان روزهای ابتدایی وارد آن شدند. در این میان میزگرد نماینده‌های انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بعد از حضور میدانی چند روزه در دل ماجرای غیزانیه با عنوان «خوزستان و بحران‌های پیش رو» بصورت لایو اینستاگرامی برگزار شد، نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی در این میزگرد مجازی ابعاد مختلف ماجرا را بررسی و ریشه‌یابی کردند و نسبت به بحران‌های پیش روی مناطق دیگر اعلام هشدار کردند.(بیشتر بخوانید)

تجمع دانشجویان در اعتراض به رفتار نژادپرستانه آمریکا +عکس

5- تجمع دانشجویان در اعتراض به رفتار نژادپرستانه آمریکا
قتل یک سیاه پوش در آمریکا در اواسط خردادماه یکی دیگر از موضوعاتی بود که به کف دانشگاه کشیده شد. جمعی از دانشجویان عصر  چهارشنبه 14 خرداد 99 در اعتراض به رفتار نژادپرستانه آمریکا و سرکوب معترضان در این کشور، مقابل سفارت سوئیس در تهران تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع که همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران برگزار شد با در دست داشتن دست نوشته هایی اعتراض خود را به سرکوب مردم معترض به نژادپرستی در آمریکا اعلام کردند.(بیشتر بخوانید)

تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه +عکس

6- تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه
جمعی از دانشجویان، طلاب و عموم مردم انقلابی برای محکومیت عاملین ماجرای تخریب خانه های شهرک فدک مقابل دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه تجمع کردند. یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع گفت: شب گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه های شهرهای تهران، قم، تبریز و کرمانشاه در شهرک فدک کرمانشاه محل وقوع حادثه تخریب منازل تعدادی از هموطنان از جمله خانم آسیه پناهی حاضر شده و از مسئولین اوقاف استان، دادستان کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و نمایندگان مجلس دعوت کردند که در جمع دانشجویان حاضر شوند.(بیشتر بخوانید)

7- درخواست اساتید دانشگاه از رئیس قوه قضائیه درباره مصونیت خواص
۲۲۰۰ استاد دانشگاه‌های ایران، در نامه‌ای به حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه، ضمن تاکید بر تساوی همه کارگزاران و مردم مقابل قانون تاکید کرده و خواستار بی اعتنایی دستگاه قضایی و قضات انقلابی به پروژه مصونیت خواص شدند و از اقدامات اخیر این نهاد در زمینه حمایت کردند.(بیشتر بخوانید)

8-افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در حال بررسی
هر از چندگاهی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان با راه اندازی پویش هایی نسبت به پایین بودن شرط سنی ورود به این دانشگاه اعتراض خود را اعلام میکنند؛ پویش هایی مختلفی مانند «چرا باید شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 22 سال باشد در حالی که بسیار ناعادلانه است»، «تغییر شرایط سنی جذب دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ به ۲۵ سال» و «شرایط سنی و نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم کنکور 99» از جمله انها بوده که با امضای چند هزار نفری داوطلبان برای تغییر در شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان شکل گرفته که تا کنون بی نتیجه بوده است.

سقف سنی ۲۲ سال تمام، حداقل معدل کل ۱۴، نمره علمی بالای ۶ هزار و ۵۰۰ از جمله ضوابط اختصاصی در نظر گرفته شده برای دانشجومعلم شدن و در نهایت معلم شدن محسوب می‌شود، اما ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که در پیام ضوابط اختصاصی سقف سنی در سال ۹۱، ۲۴ سال بود، اما در سال ۹۲ با تغییر نظر شورای عالی آموزش و پرورش این عدد به ۲۲ سال تقلیل یافت.این مسئله در خردادماه سال گذشته نیز با حواشی زیادی همراه بود(بیشتر بخوانید)

9- «بیژن لطفی» راوی شیرین‌ترین لحظه دیدار جوانان با خدا و رسول بود
و اما تلخ ترین خبر خردادماه سال گذشته درگذشت بیژن لطفی مدیر سابق روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بود. مهدی آقاموسی در یادداشتی درباره درگذشت بیژن لطفی مدیر سابق روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نوشت: این روزها عادت کرده‌ایم همه چیزهای غیر قابل باور را به عنوان یک خبر جدید بپذیریم و باور کنیم، در همین ایام شیوع بیماری کرونا چقدر برای فامیل و رفقایمان دست به دعا شدیم و استغاثه کردیم تا دوباره رویشان را ببینیم اما برخی شفا گرفتند و برخی دیگر هم از میانمان پر کشیدند و رفتند. امروز فعالان رسانه باید خبر تلخ دیگری را باور کنند، بیژن لطفی بر اثر حادثه‌ای در رودخانه گهر لرستان جانش را از دست داد و از دنیا رفت.(بیشتر بخوانید)

«بیژن لطفی» راوی شیرین‌ترین لحظه دیدار جوانان با خدا و رسول بود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تشدید اعتراضات فلسطینی/ جنبش مشترک دانشگاه‌های جهان
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top