تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/12 - 23:50
کد خبر: 390580

تشکل‌های دانشجویی در سالی که گذشت// جنبش عدالتخواه دانشجویی

از تجمع‌های اعتراضی تا واکنش به رفتار عجیب حدادعادل

از تجمع‌های اعتراضی تا واکنش به رفتار عجیب حدادعادل

آقای حداد عادل وقتی از تجربه موفق شورای ائتلاف در انتخابات مجلس یازدهم صحبت می‌کنید منظورتان چیست؟ نکند منظورتان همان پروسه‌ای است که طی آن بیش از یکسال با سازوکار‌های سرکاری عده‌ای را مسخره خودتان کردید و دست آخر با یک توییت آقای قالیباف، سازوکاری که خودتان طراحی کردید را کنار گذاشتید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در سالی که گذشت با وجود ویروس کرونا دانشگاه های کشور را وارد یک عرصه جدیدی کرد و حضور در کف دانشگاه ها را برای تشکل های دانشجویی به چالش کشید.

در این بین باوجود تعطیلی دانشگاه ها می خواهیم گریزی بر برخی عملکردها، موضع گیری‌ها و بیانات اعضای شورای مرکزی و اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی داشته باشیم.

حمایت از اقشار ضعیف جامعه

جنبش عدالتخواه دانشجویی

جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به ریاست بنیاد مستضعفان در خصوص حمایت از اقشار ضعیف جامعه پیشنهاداتی را ارائه کرد؛ بخشی از متن این نامه به شرح زیر است:

طبق این راهکار بنیاد مستضعفان می‌تواند باتوجه به ظرفیت موجود ازجمله بانک سینا و بیمه سینا و با مأموریت از طرف دولت به شناسایی و ساماندهی این افراد_ که حدود یک‌میلیون نفر می‌باشند_ در قالب تشکل‌های مردمی و استانی تحت پوشش خود بنیاد مستضفان بپردازد و  به این کسب‌وکارها سروسامان دهد. همچنین بنیاد می‌بایست باتوجه به تعطیلی این مشاغل بسته‌های حمایتی خود از جمله وام‌های قرض الحسنه یا بلاعوض را به این اقشار اعطا نماید. (جزئیات بیشتر)

گوش کردن به درد دل های کارگران روزمزد

تعدادی از اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی با حضور در بین کارگران روزمزد و گوش کردن به درد دل های کارگزان اقدام به تهیه مستندی از گفت و شنودشان با کارگران کردند؛ کارگران در این مستند مشکلات و گلایه هایشان را بیان کردند. (جزئیات بیشتر)

صداوسیمای فعلی را رئیس آن مدیریت نمی‌کند

جنبش عدالتخواه دانشجویی در بیانیه ای تحلیلی اعلام کرد: صداوسیمای فعلی را نه رئیس صداوسیما مدیریت می‌کند و نه مدیران شبکه‌ها؛ صداوسیما را عده‌ای تهیه کننده که در بسیاری از موارد افرادی معلوم الحال هستند مدیریت می‌کنند. بخشی از متن این بیانیه به شرح زیر است:

استفاده ابزارگونه از زنان: در تبلیغات غربی استفاده از زنان امری رایج است و این موضوع در صداوسیمای ما نیز در حال تبدیل شدن به یک رویه ثابت است و امروز کمتر تبلیغات تلویزیونی را می‌بینیم که در آن زنان حضور نداشته باشند. اما مطابق با اصول ابلاغ شده از سوی اداره بازرگانی سازمان صدا و سیما در مورد استفاده از زنان در تبلیغات باید رعایت شود. (جزئیات بیشتر)

دیدار مجازی رهبری و انتقاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی

 شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماه رمضان، یادآور خاطرات خوشی برای دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است. چرا که هر سال برخی از دانشجویان سراسر کشور به دیدار رهبر انقلاب می‌روند تا از سوی نمایندگان خود در تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات کارشناسی و انتقادی نسبت به تغییرات یکسال گذشته در کشور بپردازند و هم اینکه راهکارها و بیانات رهبر انقلاب پس از بیان مشکلات مطرح شده را گوش کنند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار مجازی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، به سخنرانی پرداخت. در بخشی از این صحبت ها آمده است:

هم‌چنین، انتصاب یک فرد به چندین پست منجر به ناکارآمدی آن دستگاه میشود. مثلاً انتصاب افراد رکورددارِ چندشغلگی، در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بی‌اثر شدن و رکود آن شورا را به‌دنبال آورده؛ تا جایی که افراد فعالی مثل آقای رحیم‌پور تنها می‌مانند و مانند نمازجمعه، از شورای عالی هم کنار گذاشته می‌شوند. (جزئیات بیشتر)

آسیب شناسی قوه قضائیه

جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون آسیب شناسی قوه قضائیه و ارائه مطالبات بیانیه ای را صادر کرد :در بخشی از این بیانیه آمده است.

یکی از اتفاقات خوب در دستگاه قضا؛ تنظیم و ابلاغ دستورالعمل مشارکت و تعامل با نهاد های مردمی است، لذا پیشنهاد می شود دستگاه قضا در تشکیل گروه‌های مردمی به ویژه کارگران شرکت‌ها، معادن و ... فعالانه عمل نماید که جنبش عدالتخواه نیز در این زمنیه می تواند بسیاری از این گروه‌ها را به دستگاه قضا جهت همکاری و پیگیری مطالباتشان معرفی نماید. (جزئیات بیشتر)

خانه های شهرک فدک

جنبش عدالتخواه دانشجویی

جمعی از دانشجویان، طلاب و عموم مردم انقلابی برای محکومیت عاملین ماجرای تخریب خانه های شهرک فدک مقابل دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه تجمع کردند.

دانشجویان انقلابی، طرفدار مقابله با قانون نیستند؛ با ساخت و ساز غیرقانونی مقابله کنید! اما مقابله با ساخت و ساز غیر قانونیِ کسی مثل آسیه پناهی، همانند مقابله با پدیده کولبری است؛ در حالی که مرز های ما به بزرگراه قاچاق تبدیل شده. با وجود ساخت و ساز غیرقانونی نهاد ها و اشخاص غیرانقلابی و حتی بعضاً به ظاهر انقلابی، آیا رواست و اولویت دارد به زاغه‌ای در حاشیه کرمانشاه پرداخته شود؟ (جزئیات بیشتر)

جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون پرونده مناقشات اهالی اراضی ده‌ونک با دانشگاه الزهرا (س) خطاب به رئیس قوه‌قضاییه نامه ای نوشت. بخشی از متن این نامه به شرح زیر است:

خواهشمند است پیگیری و بررسی مجدد پرونده جهت شفاف سازی و اقناع افکار عمومی صورت پذیرد و پس از بررسی مجدد با توجه به لایحه ارائه شده توسط وکلای ساکنین، در صورت لزوم دستور لازم جهت اعاده دادرسی، طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، از سوی شخص ریاست قوه صادر گردد. (جزئیات بیشتر)

قطعنامه جدید شورای حکام آژانس انرژی اتمی

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون قطعنامه جدید شورای حکام آژانس انرژی اتمی به شرح زیر است:

ایده مذاکره برای رفع تحریم ها حاصلش تحریم های بیشتر و قطعنامه های سیاسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است. مسلما یکی از عوامل شکست ایده مذاکره دست اندرکاران برجام هستند. از رئیس جمهور گرفته تا وزیر خارجه و معاونانش، که با گریه وندی شرمن از مواضع خود کوتاه می آمدند اما در مقابل منتقدان داخلی که این روزها را پیش بینی می کردند با تندی و خشم برخورد می کردند. اکنون به سال ۸۶ برگشتیم منتها با تحریم های بیشتر و بدون صنعت هسته ای! (جزئیات بیشتر)

فعال‌سازی مکانیسم ماشه

جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون عملکرد رسانه ملی در ماجرای فعال‌سازی مکانیسم ماشه نامه‌ای انتقادی به رئیس صداوسیما نوشت. بخشی از متن این نامه به شرح زیر است:

برجام و به‌طورکلی رویکردی که منشا پیشرفت را در بیرون از مرزها می‌بیند مصائب متعددی را به ملت تحمیل کرده که به سختی قابل جبران است؛ لکن تنها منفعت قابل توجهی که امید می‌رود به‌سبب این تجاربِ ازسرگذرانده‌شده عاید ملت شود تجربه تاریخی گرانبها و عظیمی است که ما را از تکرار اشتباهات پیشین مصون می‌دارد و باید آن را غنیمت شمرد. (جزئیات بیشتر)

مسن شدن جمیعت کشورمان

متاسفانه در کشورمان با وجود اینکه ایران طی ۳۰ سال گذشته بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده و جمیعت کشورمان با سرعت فزاینده‌ای در حال مسن شدن است.  

کوثر سعیدزاده مسئول دفتر خواهران جنبش عدالتخواه دانشجویی در مصاحبه با خبرنامه دانشجویان با اشاره بر اینکه طبق آمار و نظرات کارشناسی جمعیت کشور از سال ۱۳۴۰ همواره رو به افزایش بوده است، اما پس از سال ۱۴۰۰ از سرعت رشد آن کاسته می‌شود گفت: هزینه دوره‌های درمانی در این کشور‌ها معمولاً از طریق نظام بیمه سلامت اجتماعی تأمین می‌شود. غالباً در این کشورها، روش‌های درمان ناباروری جزو بسته خدمات پایه و تحت پوشش بیمه‌های عمومی است. (جزئیات بیشتر)

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان پاسخگو باشد

جنبش عدالت‌خواه دانشجویی طی نامه‌ای از رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان خواست تا در یک نشست دانشجویی پاسخگوی عملکرد نمایندگان مورد حمایت این شورا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باشید. بخشی از متن این نامه به شرح زیر است:

متاسفانه در انتخابات‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که سیاسیون و حامیان هر دو جناح انتخاباتی پس از پیروزی نامزد‌های مورد حمایتشان در انتخابات، حاضر نیستند مسئولیت حمایت‌های خودشان را برعهده بگیرند. در سالیان اخیر این رفتار در جناح مدعی اصلاحات بشدت مشاهده شده‌است و توسط جناح اصولگرایی همواره مورد مذمت قرار گرفته. (جزئیات بیشتر)

جنبش عدالتخواه دانشجویی

اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی طی نامه‌ای به اظهارات انتخاباتی رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی واکنش نشان دادبخشی از متن این نامه به شرح زیر است .

آقای حداد عادل وقتی از تجربه موفق شورای ائتلاف در انتخابات مجلس یازدهم صحبت می‌کنید منظورتان چیست؟ نکند منظورتان همان پروسه‌ای است که طی آن بیش از یکسال با سازوکار‌های سرکاری عده‌ای را مسخره خودتان کردید و دست آخر با یک توییت آقای قالیباف، سازوکاری که خودتان طراحی کردید را کنار گذاشتید. (جزئیات بیشتر)

تجمع مقابل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

جنبش عدالتخواه دانشجویی در پی شهادت دانشمند هسته ای کشورمان مقابل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تجمع کردند. در این تجمع معترضان به نکته که دوستان دولت و صداوسیما حتی عارشون میاد بگن شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای بوده اشاره داشتند. (جزئیات بیشتر)

محکومیت ترور شهید فخری زاده

جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر امروز ( شنبه ۸ آذر ماه ۱۳۹۹ (در محکومیت ترور شهید فخری زاده مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

محمدپور دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست تا انتقام سختی را از عاملان ترور شهید فخری‌زاده بگیرد. (جزئیات بیشتر)

پرونده FATF و خرید واکسن کرونا

جنبش عدالت‌خواه دانشجویی طی نامه ای با اشاره به اظهارات عوام فریبانه برخی درباره ارتباط پرونده FATF با بحث خرید واکسن کرونا از حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم خواست که علیه این قبیل خلاف واقع گویی‌ها اعلام جرم کرده و برخورد قانونی لازم را با مسببان دروغ پراکنی داشته باشد.

واضح است که با توجه به مطرح شدن مجدد مسئله FATF در مجمع تشخیص این قبیل اظهارات با جنبه‌هایی عوام فریبانه قصد تشویش اذهان عمومی را در رابطه با پرونده FATF دارد درحالی که مشکلات پیش رو کاملا مرتبط با تحریم های ظالمانه آمریکا است. (جزئیات بیشتر)

چهل و چهارمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی

چهل و چهارمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی با محوریت «بازگشت به مردم و بازخوانی جمهوریت» با سخنرانی مجید شاکری کارشناس اقتصادی، وحید جلیلی مسول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی  و مسعود براتی کارشناس حوزه تحریم برگزار شد.

جنبش عدالتخواه دانشجویی

مجید شاکری کارشناس مسائل اقتصادی در نشست شهید محمدعلی رجایی با محوریت «دیپلماسی اقتصاد در دولت آینده» گفت: عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی غیرقابل دفاع نیست، اما می توانستد بهتر از این باشد. (جزئیات بیشتر)

مهدی موحدی بک‌نظر در نشست شهید محمدعلی رجایی با محوریت «آسیب‌شناسی مسائل اقتصادی در آستانه انتخابات ۱۴۰۰» گفت: مطابق کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام ، برای رعایت عدالت رضایت مردم ملاک است‌.

خوش چشم کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجه در نشست شهید محمدعلی رجایی با محوریت «بررسی رابطه ایران و آمریکا در ماه‌های پیشِ رو و تاثیرات آن بر انتخابات ۱۴۰۰» گفت: با وجود اینکه لیبی به حرف غربی ها گوش داد و لی به این کشور حمله شد و امروز نیز غربی ها در پی حل مسئله هسته ای ما نیستند؛ بلکه هدف آنها مهار قدرت ایران است. (جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
پاسخ مشروع
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top