تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/16 - 16:16
کد خبر: 390990

کاهش پرونده‌های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت از کاهش چشم گیر پرونده های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال کمک هزینه خرید تجهیزات سخت افزاری به دبیرخانه های شوراهای انضباطی اختصاص دادیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مفدا، وحید صرامی ضمن بیان این مطلب به تشریح عملکرد شوراهای انضباطی دانشجویان علوم پزشکی پرداخت و گفت: پیرامون مجموعه اقدامات این شورا در سال ۱۳۹۹ گفت: فعالیت‌های شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت همه ساله با ارزیابی و رتبه‌بندی شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز می‌شود که در واقع ارزیابی فعالیت شوراهای انضباطی در سال گذشته‌ی آن است و به طور معمول نتایج آن نیز در اوایل تابستان هر سال اعلام می‌شود.

وی از دیگر اقدامات شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شاغلان دبیرخانه‌های شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی که به شکل منظم همه ساله برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای کارکنان شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در هر منطقه آمایشی در شش ماهه اول و دوم سال، دو دوره آموزشی حول محور آیین‌نامه و شیوه‌نامه انضباطی به صورت کارگاهی و ویدئو کنفرانسی برگزار کردیم و با کارشناسان شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

دبیر شورای مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی شورای مرکزی انضباطی گفت: در ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور شورای انضباطی فعال داریم که به طور متوسط در هر دانشگاه ۲ تا ۳ نفر شاغل شورای انضباطی مشغول فعالیت هستند که در مجموع ۱۵۰ نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت داشتند و در پایان هر دوره نیز از شرکت‌کنندگان در دوره آزمون گرفته شد و برای کسانی که حد نصاب قبولی را آورده بودن گواهینامه شرکت در دوره آموزشی صادر شد. البته یکی از تفاوت‌هایی که برگزاری دوره آموزشی در سال گذشته نسبت به سنوات پیشین داشت، فعالیت و مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها و کارکنان شوراهای انضباطی هم در بحث برگزاری دوره‌های آموزش منطقه‌ای و هم شرکت در دوره‌های آموزشی با توجه به مجازی شدن دوره‌های آموزشی بود.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مجموعه اقدامات شورای مرکزی انضباطی در سال گذشته ابلاغ نظام‌نامه آموزشی بود که این نظام‌نامه آموزشی شامل چهار دسته «آموزش انضباطی توجیهی» ، «آموزش انضباطی پایه» ، «آموزش انضباطی عمومی» و «آموزش انضباطی تخصصی» بود که دسته اول این آموزش‌های یعنی «آموزش انضباطی توجیهی» برای کل دانشگاهیان سراسر کشور اعم از اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان بوده و سه دسته بعدی ویژه شاغلین در دبیرخانه‌های شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

صرامی پیرامون پرونده‌های انضباطی شایع در سال گذشته گفت: یکی از عمده‌ترین موضوعات قابل رسیدگی در شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی همه ساله در موضوعات آموزشی است. ما سالانه حدود ۸۰۰ پرونده انضباطی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داریم که در خصوص وضعیت پرونده‌ها در سال ۱۳۹۹ با توجه به اینکه هنوز ارزیابی سال گذشته انجام نشده است به طور دقیق نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم ولی آنچه که مشخص بوده است در سال گذشته با توجه به مجازی شدن بیشتر دوره‌های آموزشی و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، پرونده‌های انضباطی کاهش نسبتاً چشم‌گیری چه در بحث آموزشی و چه سایر موارد انضباطی نسبت به سنوات پیشین داشته است.

وی یکی دیگر از اقدامات خوب شورای مرکزی انضباطی دانشجویان در سال ۹۹ را اصلاح آیین نامه رسیدگی به تخلفات دانشجویان دستیاری دانست و گفت: سال ۹۴ معاونت آموزشی آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات دستیاران را در شورای تخصصی مصوب کرد که ایراداتی در این سالها به آن در دیوان عدالت اداری گرفته شد تا سرانجام در اسفندماه ۹۹ تعارضات قانونی‌ آن با شوراهای انضباطی برطرف شد و این آیین‌نامه اصلاح شده ابلاغ شد.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت دیگر اتفاق مهم سال ۹۹  شورای مرکزی انضباطی دانشجویان را رسیدگی به تخلفات انتقال دانشجویان از دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج به دانشگاه‌های داخل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیشتر از ۱۰۰ پرونده با موضوع عدم ارائه سند فاقد اصالت فرایند انتقال از خارج به داخل رسیدگی شد و این دانشجویان که بعضاً تا دو سال بلاتکلیف بودند وضعیت‌شان مشخص شده و با توجه به نوع تخلفات برخوردهای قانونی در نظر گرفته شد.

صرامی در خصوص برنامه‌های شورای مرکزی انضباطی دانشجویان در سال ۱۴۰۰ ، گفت: امسال هم همانند سال‌های پیشین بحث ارزیابی و رتبه‌بندی دبیرخانه‌های شورای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی، تهیه گزارش عملکرد سالیانه شورای مرکزی انضباطی و همچنین برگزاری دوره آموزشی مطابق با نظام نامه آموزشی مصوب را خواهیم داشت.

وی افزود: امسال اولین کار مهمی که مدنظر داریم به سرانجام برسانیم راه‌اندازی «اتوماسیون محرمانه دبیرخانه‌های شورای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور» است که البته اقدامات اولیه آن که شامل خرید تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و هماهنگی‌های اداری آن است در سال گذشته انجام شده است و امیدواریم با توکل بخدا و همکاری واحد حراست وزارت بهداشت تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید این سامانه را راه‌اندازی کنیم.

صرامی در خصوص این سامانه گفت: اتوماسیون محرمانه ارسال پرونده‌های انضباطی بین دبیرخانه شوراهای انضباطی دانشگاه‌ها و شورای مرکزی انضباطی که سابق بر این به صورت آفلاین بود را به شکل الکترونیک و تحت وب در خواهد آورد و جابجایی پرونده‌ها، مکاتبات محرمانه، استعلام‌ها و ... بصورت بر خط انجام خواهد شد.

وی یکی دیگر از اقدامات شورای مرکزی انضباطی که در سال جاری به ثمر خواهد نشست را اصلاح شیوه‌نامه اجرایی انضباطی دانشجویان کشور مصوب وزارتین علوم و بهداشت در سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: با توجه به بازخوردهایی که از شیوه‌نامه اجرایی انضباطی دانشجویان کشور از سمت دانشگاه‌ها دریافت کردیم و ملاحظاتی که دفتر حقوقی ریاست جمهوری در این خصوص داشت این شیوه نامه اصلاح شده و به دفتر حقوقی ریاست جمهوری فرستاده شده است که ان شاءالله بعد از موافقت به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت در پایان خبر خوشی هم برای دبیرخانه‌های شورای انضباطی داشت و گفت: در سال جاری بنا داریم با نظر موافق  معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت کمک هزینه خرید تجهیزات سخت‌افزاری ویژه دبیرخانه‌های شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه‌ّای علوم پزشکی سراسر کشور اختصاص دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top