تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/15 - 13:45
کد خبر: 394361

پرداخت وام به ۲۰ هزار دانشجوی دستیاری پزشکی در سال ۱۴۰۰

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۹ توانستیم به بیش از ۱۰ هزار نفر از دستیاران وام ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کنیم که این تعداد در سال جاری به ۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری یکی از بانک‌ها با وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت بانک عامل در طرح شهید سلیمانی گفت: این همکاری مشترک کار مهمی است تا بخشی از جامعه بتواند در فعالیت‌های مسئولانه و اجتماعی فعالیت کند.

پرداخت وام به ۲۰ هزار دانشجوی دستیاری پزشکی در سال ۱۴۰۰

وی افزود: هدایت کردن و سوق دادن منابع اجتماعی و خیرین به سمت رفع نیاز‌های سلامت و در حوزه بهداشت اهمیت زیادی دارد که در شرایط کرونا مغتنم است.

رحیمی اضافه کرد: در یکسال گذشته صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با همکاری بانک عامل توانسته است به بیش از ۱۰ هزار نفر از دستیاران وام‌های ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کند که این تسهیلات که از محل منابع بانکی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

وی یادآور شد: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های وزیر بهداشت این وام‌ها حداقل به ۲۰ هزار دستیار و با رقم بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اتفاق خواهد افتاد که با مشارکت بانک عامل صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در این زمینه بانک‌های دیگر می‌توانند مشارکت کنند تا از دانشجویان دستیاری و دوره‌های تخصصی که بخشی از نظام درمان و بهداشت را تقبل کرده‌اند حمایت به عمل بیاورند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: رویکرد اصلی و نحوه پرداخت وام‌های صندوق رفاه دانشجویان به صورت قرض‌الحسنه است و جامعه هدف ما تمام دانشجویان علوم پزشکی است که شامل حدود ۳۰۰ هزار نفر می‌شود و کاملا نگاه ما قرض‌الحسنه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با مکانیسم‌ها یا سرمایه گذاری‌های صندوق رفاه با سایر بانک‌ها همکاری مشترک داشته باشیم، اما خروجی یا آن مبلغی که به دست دانشجو می‌رسد باید قرض‌الحسنه است. صندوق رفاه این آمادگی را به طور کامل دارد که با هرکدام از بانک‌ها و موسساتی که تمایل دارند در عرصه بهداشت و درمان قدم بردارند همکاری کند تا در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف تسهیلاتی را برای دانشجویان اخذ کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top