تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/03/27 - 08:01
کد خبر: 398935

سیدمجید حسینی در گفتگو با برنامه اینترنتی «قرن جدید» مطرح کرد؛

امروز عدالتخواهی جنبش نیست، صرفا مقاومت است/ مدارس غیردولتی، تبعیض می‌سازد نه نیرو!

امروز عدالتخواهی جنبش نیست، صرفا مقاومت است/ مدارس غیردولتی، تبعیض می‌سازد نه نیرو!

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: به تعبیر آقای روحانی، کیک اقتصاد اگر بزرگ شود اما فقط آقازاده‌ها بخورند نام این پیشرفت نیست این موفقیت مادی طبقه ی آقازاده هاست، به قیمت گران سازی. در مسئله جنبش های عدالتخواهانه، ما یک سلسله مقاومت‌ داریم. یک بازی وجود دارد که همه ی جناح‌ها در آن سهیم هستند و در اقتصاد سیاسی مشترک اند، حالا این وسط اگر کسی فریاد زد، این عدالت‌خواهی نیست، این مقاومت است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه اینترنتی «قرن جدید» از ٢٢ دی ماه سال گذشته با محوریت گفتگوهای چالشی با مسئولان و متفکرانی بیژن عبدالکریمی، حسین صمصامی، شهریار زرشناس، حسن عباسی، محمود احمدی‌نژاد و... آغاز به کار کرده است.

در فصل دوم از این گفتگوی چالشی، برنامه «قرن جدید» به سراغ سیدمجید حسینی دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران رفته است که پیرامون مباحث متنوعی بحث و گفتگوی چالشی رخ داده است که گزیده‌ای از آن را می‌خوانید؛

سیدمجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: لحظه ای که شما از پیشرفت حرف می‌زنید و این در معنای بزرگ‌تری، یعنی پیشرفت برای همه، مندرج نیست، در حقیقت شما از پیشرفت حرف نمی‌زنید، از تبعیض صحبت می کنید.

وی در ادامه افزود: پیشرفت در این لحظه اسم رمز تبعیض است، خصوصی سازی در این لحظه اسم رمز بخور بخور است، بخش خصوصی واقعی اسم رمز آقازاده هاست، کارآفرین در این لحظه یعنی کسی که به قیمت تولید اشتغال، می تواند ما را استثمار کند. پیشرفت درون عدالت است، اگر قرار است من بزرگ شوم اما شخص دیگری بزرگ نشود اسمش پیشرفت نیست، اسمش تبعیض است، نمی‌شود گفت ما در پیشرفت موفق بوده ایم اما در عدالت موفق نبوده ایم.

حسینی گفت: به تعبیر آقای روحانی، کیک اقتصاد اگر بزرگ شود اما فقط آقازاده‌ها بخورند نام این پیشرفت نیست این موفقیت مادی طبقه ی آقازاده هاست، به قیمت گران سازی. در مسئله جنبش های عدالتخواهانه، ما یک سلسله مقاومت‌ داریم. یک بازی وجود دارد که همه ی جناح‌ها در آن سهیم هستند و در اقتصاد سیاسی مشترک اند، حالا این وسط اگر کسی فریاد زد، این عدالت‌خواهی نیست، این مقاومت است.

امروز عدالتخواهی جنبش نیست، صرفا مقاومت است/ مدارس غیردولتی، تبعیض می‌سازد نه نیرو!

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: مشکلات ما از ایده ی توسعه است، بروید و سخنرانی های آقای رفسنجانی را در نماز جمعه ها از سال ۶۸ ببینید، مشکل اینجاست که ما خواستیم به نظم جهانی بپیوندیم. جایگزین نظم جهانی این است که ما نظم خودمان را به کارگیریم، آن ها می‌گویند نظم جهانی، ما بگوییم نظم منطقه‌ای.

این استاد دانشگاه افزود: دموکراسی یعنی صدای حذف شدگان، اصلاً این ها دروغ است می گویند، دموکراسی یعنی اکثریت، اکثریت را رسانه های دست راستی می سازند. نظام تعلیم و تربیت پیشرفت محور اولا عادلانه است و دوماً نظامی است مبتنی بر خلاقیت و توسعه ی استعدادها. علت بی راهه رفتن ما ایده ی توسعه و عشق به مادیت جرم یافته و درشت شده است.

وی مطرح کرد: انقلابی هایی که در دام تاسیس مدارس غیر انتفاعی افتاده‌اند، واقعیت این است که این افراد گول نیروسازی را خورده اند. نیت های خیرخواهانه ای داشتند که می خواستند، آدم های خوب و خاص تربیت کنند اما واقعیت این بود که نمی شود از چرخ و پر پول و تبعیض، این ایده را عملی کرد.

حسینی در پایان گفت: در انتخابات مردم باید به دعوای درست رای بدهند وقتی مردم به دعوای استادیوم و دیوارکشی در پیاده‌روها رای می‌دهند معلوم است که ۵۳۳ درصد افزایش قیمت مسکن دعوای اصلی نیست!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top