تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/12 - 09:57
کد خبر: 403637

نحوه اجرای دستورالعمل انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی

داوطلبی که در رشته‌های دارای شرایط خاص مربوط به نهادها یا رشته‌های نیمه متمرکز که دارای تعهد خدمت بوده پذیرفته شده باشد، در صورت موافقت نهاد مذکور و داشتن شرایط می‌تواند انتقال دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» پس از اعلام رسمی اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیأت علمی برای انتقال فرزند خود، اقدام به تهیه مدارک لازم کرده و حسب مورد به سامانه‌های مربوطه سازمان سنجش آموزش کشور (برای رشته محل‌هایی که پذیرش آن توسط سازمان سنجش انجام شده است) یا مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (برای رشته محل‌هایی که پذیرش آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است) مراجعه می‌کند.

برای اجرای هر چه بهتر این دستورالعمل و جلوگیری از بروز مشکلات مختلف برای اساتید به شرح زیر عمل می‌شود:

۱) پذیرفته شدگان آزمون سراسری: پس از اعلام رسمی اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، عضو هیأت علمی اقدام به تهیه مدارک لازم کرده و اسکن آنها را نیز تهیه می‌کند. سپس از طریق سامانه اینترنتی مربوطه اقدام به ثبت نام و ارسال مدارک می‌کند.

نتیجه بررسی از طریق سامانه به متقاضی اعلام می‌شود. پس از صدور معرفی نامه داوطلب بر اساس برنامه زمانی که از طریق سامانه اعلام می‌شود باید با اصل مدارک برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کند.

تبصره: انتقال به دانشگاه‌های واقع در شهر تهران؛ فقط برای اعضای هیأت علمی که محل جغرافیایی خدمت آنها استان تهران است و یا مشمول تبصره ۸ بند ۲ با محل سکونت یا محل مأموریت استان تهران هستند، امکان پذیر است.

در صورتی که با توجه به مفاد این دستورالعمل خواستار انتقال به یکی از دانشگاه‌های شهر تهران باشند و سایر شرایط مندرج در این دستورالعمل را دارا باشد به ترتیب زیر عمل می‌شود:

* سازمان سنجش پس از اخذ کلیه تقاضاها با توجه به ظرفیت هر یک از کدرشته محل‌ها در دانشگاه‌های مختلف شهر تهران در همان دوره و رشته بر اساس نمره کل اکتسابی در زیر گروه مربوطه در آزمون و محل خدمت عضو هیأت علمی نسبت به توزیع داوطلبان در بین دانشگاه‌هایی که آن رشته را دارند اقدام می‌کند.

در صورت عدم وجود ظرفیت امکان معرفی داوطلب وجود ندارد. فرزند عضو هیأت علمی در صورتی که واجد شرایط باشد به صورت مازاد ظرفیت به دانشگاه معرفی می‌شود و برای معرفی به دانشگاه محل خدمت والدین خود اولویت دارد.

۲) پذیرفته شدگانی که نتایج آنها توسط دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است نسبت به انتقال پذیرفته شدگان آن دانشگاه که نتایج آنها توسط دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود بر اساس این دستورالعمل اقدام کند.

پس از اعلام رسمی اسامی پذیرفته شدگان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیأت علمی برای انتقال فرزند خود که در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده است اقدام تهیه مدارک لازم کرده و به مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه می‌کند.

استفاده از مفاد این دستورالعمل فقط برای یکبار به ازای هر بار قبولی در آزمون مجاز است و حداکثر تا پایان ترم اول امکان پذیر است. پس از تهیه معرفی نامه مربوط، تغییر کد محلی که داوطلب به آن معرفی شده است، امکان پذیر نیست.

انتقال در مراحل تکمیل ظرفیت در صورتی امکان پذیر است که داوطلب قبل از آن از تسهیلات بخشنامه استفاده نکرده باشد.

داوطلبی که در رشته‌های دارای شرایط خاص مربوط به نهادها یا رشته‌های نیمه متمرکز که دارای تعهد خدمت بوده پذیرفته شده باشد، در صورت موافقت نهاد مذکور و داشتن شرایط می‌تواند انتقال دهد.

فرزند عضو هیأت علمی که توسط این آئین نامه به یک دانشگاه انتقال می‌یابد در صورتی که بخواهد با استفاده از سایر آئین نامه به دانشگاه دیگری انتقال دهد باید حد نصاب لازم برای انتقال را داشته باشد.

تسهیلات این بخشنامه منحصراً مختص فرزندان اعضای هیأت علمی است و افراد تحت تکفل (غیر از فرزند) یا تحت قیومیت ایشان نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

فرزندان اعضای هیأت علمی که مشمول استفاده از آئین نامه‌های دیگری نیز هستند فقط می‌توانند از یکی از آئین نامه‌ها استفاده کنند.

دانشگاه‌ها یا واحدهای دانشگاهی موظف هستند از فرزندان اعضای هیأت علمی که بر اساس این دستورالعمل حسب مورد از طرف سازمان سنجش آموزش کشور یا دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می‌شوند، ثبت نام به عمل آورند.

دانشگاه مقصد موظف است اصل مدارک داوطلبان را با تصاویر و فایل اطلاعات ارسال شده بر روی پرتال سازمان سنجش آموزش کشور تطبیق داده و در صورت تأیید نسبت به ثبت نام آنها اقدام کند. در صورت وجود هرگونه مغایرت در مدارک، امکان ثبت نام توسط دانشگاه وجود ندارد و مراتب توسط دانشگاه جهت بررسی به سازمان سنجش اعلام می‌شود.

هیچکدام از داوطلبانی که با استفاده از این تسهیلات حسب مورد توسط سازمان سنجش یا دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی معرفی می‌شوند نیاز به ثبت نام در دانشگاه مبدا ندارند و به صورت مستقیم به دانشگاه مقصد مراجعه می‌کنند و دانشگاه مقصد باید از آنها ثبت نام به عمل آورد و اخذ شهریه از معرفی شدگان دوره روزانه در دانشگاه مبدا و مقصد و در دانشگاه مبدا در تمامی دوره‌ها ممنوع است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top