تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/08/03 - 19:41
کد خبر: 411865

بی مایگی و عقده گشایی سیاسی

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: انسان حتی اگر دیندار هم نباشد، به حکم عقل، به حقانیت حُکم الهی اذعان می کند که فرمود "وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ. و از آنچه به آن علم نداری، پیروی مکن".

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عقل اگر گیر و گرفتاری نداشته باشد، تایید می کند که بدون اطلاعی و از سر جهل نباید سخن گفت؛ ولو این که به ادامه آیه ایمان نیاورده باشد: "إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا. همانا گوش و چشم و دل، همه‏ اینها مورد سوال و بازخواست قرار خواهد گرفت".

جماعتی را در فضای سیاست و رسانه می شناسیم که نه تنها بدون علم نسخه می پیچند و حکم می دهند و هورا و هوار -له یا علیه این و آن- می کشند، بلکه از سر عقده گشایی، حاضرند بدیهیات عقل و انصاف را زیر پا بگذارند؛ البته حساب آنان که مامورند و معذور، سنگین تر است.

به حکم عقل و انصاف، شاید تعجب بکنید که برخی محافل چگونه از رفتار توهین آمیز یک نفر در سیلی زدن به استاندار جدید آذربایجان شرقی جانبداری کردند و ذوق زدگی نشان دادند؛ و حال آن که علت آن هتاکی معلوم نیست.

ما با جماعتی طرفیم که اخلاق و انصاف و وجدان را سه طلاقه کرده اند؛ و اگر روزی قدرت و اختیاری داشته اند، به شکل فاجعه باری اصرار بر  "رفتار بغیر علم" به عنوان یک خط و روند داشته اند.

آنها به اعتبار کارنامه خویش از چشم مردم افتادند؛ اما حالا به جای تنبّه و بازنگری در رفتار، قسم خورده اند علیه دولت نوپا و منتسبان آن، به هر بهانه و قیمتی که شده، عقده گشایی کنند؛ همچنان که در عقده گشایی علیه سپاه، سابقه دارند.

برخی از عوام فریب ها در شامورتی بازی اخیر به دروغ مدعی شدند همسر استاندار، چندی قبل کارت بانکی خود را در فروشگاهی جا گذاشته و وقتی از آن موجودی گرفته اند، معلوم شده 67 هزار میلیارد تومان (معادل یک چهلم کل بودجه امسال کشور!!) در حساب آن خانم بوده است! اما تحقیقات پلیس معلوم کرد اولا صاحب کارت، هیچ نسبتی با این سردار سپاه ندارد و ثانیا کارت مذکور، چنان موجودی یی  ندارد و در واقع، سازندگان ویدئو مرتکب چندین جعل شده اند..

عقده گشایی گسترده به بهانه ماجرای سیلی، از سوی سه طیف رخ داد؛ یکی جماعتی که در دوره مدیریت شان، فساد های هنگفتی را در پرونده های صندوق ذخیره فرهنگیان، واگذاری های ارزی و کارخانه ها و شرکت ها و برخی قرار دادهای نفتی و... مرتکب شدند.

دوم، پادوهای رسانه ای آمریکا و انگلیس، یعنی دولت هایی که به اذعان گزارش اخیر نیویورک تایمز "پایتخت پولشویی و مفاسد بزرگ مالی در دنیا هستند". و سوم، گروهک های تروریست و براندازی که از رزمندگی مخلصانه و اقتدار سپاه ضربه خورده اند.

عقل و انصاف و شرع می گوید تا حقیقت امر آشکار نشده، قضاوت نکنید. اما برای این طیف، حقیقت و انصاف مهم نبود. مهم این بود که استاندار دولت جدید مورد هتاکی قرار گرفته بود. و جرم بالاترش این بود که برای دفاع از امنیت کشور، با داعش جنگیده و مدتی در اسارت به سر برده و آزار و اذیت دیده بود.

توقع خویشتنداری و انصاف از این جماعت، توقع زیادی است؛ آنها همان قبیله ای هستند که وقتی شهردار اسبق تهران (از هم طیفان شان) با گلوله همسرش را کشت -و بعدا ابراز پشیمانی هم کرد- تهمت های زشت و هرگز اثبات نشده به زن قربانی بستند و گفتند "کُشت که کُشت، حقش بود و فوق فوقش، دیه اش را می دهد"!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top