تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/15 - 16:14
کد خبر: 413020

جزئیات پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه امیرکبیر

جزئیات پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر، ویژه دانشجویان کارشناسی امیرکبیر اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسّسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می پذیرد که جزییات آن به شرح زیر است.

جزئیات پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۷ دانشگاههای مشمول این فراخوان که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کلّ بالای ۱۶ باشند را بدون آزمون پذیرش کند.

چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌های در دوره کارشناسی‌ارشد با ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰ درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

متقاضیان ورودی بهمن ۹۶ به شرط دانش‌آموختگی در ۸ نیمسال میتوانند درخواست خود را ارائه کنند.

طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه می تواند به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ماه ۹۹ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و در سه ترم آخر حذف واحد داشته‌اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کند.

متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و طی ۸ نیمسال دانش‌آموخته شوند.

پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای همان سال امکانپذیر است و برای دانشجویان شاغل به تحصیل همزمان در دو رشته، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

برای دانشجویانی که تغییر رشته داده‌اند حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود. مقایسه متقاضیان پس از ۷ نیمسال تحصیلی با دانشجویان هم رشته‌های که بیشترین واحد درسی را با آنها گذرانده‌اند، انجام می شود.

مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد شهرستان‌ها، علمی کاربردی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه‌های خارج از ایران اخد نموده‌اند برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرش شده در کارشناسی‌ارشد بدون آزمون بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم مجاز نیست. لذا بعد از تأیید نهایی وضعیت نهایی متقاضیان پذیرش شده امکان تغییر رشته و دانشگاه(حتی در صورت موافقت دانشگاه‌ها) میسر نیست.

طبق آیین‌نامه داخلی داشتن معدّل کلّ بالای ۱۶ الزامی است. پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.

ثبت نام اینترنتی متقاضیان از امروز ۱۵ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ آذرماه از طریق سایت pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant ادامه دارد و نیازی به مراجعه حضوری نیست و دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیاز مکتسبه مختار است.

پس از بررسی اولیه توسّط اداره استعدادهای درخشان و المپیادها، شماره پرونده متقاضیانی که حد نصاب امتیاز را کسب نمایند حدوداً دی ماه از طریق وب سایت اداره استعدادهای درخشان و المپیادها اعلام میگردد و متقاضیان باید مدارک مورد نیاز این اداره که متعاقباً اعلام می شود را در تاریخ‌های مقرّر به این اداره تحویل دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top