تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/09/01 - 10:10
کد خبر: 414656

رشته برق ساختمان فنی حرفه‌ای در مقطع دیپلم

رشته برق ساختمان فنی حرفه ای یکی از جذاب ترین رشته های مورد پسند دانش آموزان مقطع متوسطه و دیپلم می باشد که با انتخاب این رشته می توانند مسیر اولیه برای ورود به بازار کاری مرتبط با برق را طی کرده و یک آینده ی خوبی را برای خودشان در این رشته متصور باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رشته برق ساختمان فنی حرفه ای برای دانش آموزان مقطع دیپلم که دارای ریاضیات و فیزیک قوی هستند مناسب تر می باشد زیرا این رشته به داشتن پایه ریاضیات و فیزیک قوی بسیار نیازمند است.

رشته برق ساختمان زیر مجموعه ای از رشته برق صنعتی محسوب می گردد و افرادی که می خواهند این رشته را فرا بگیرند می توانند در فنی و حرفه ای ها با عنوان کار و دانش این رشته را انتخاب کرده و با مهارت های تئوری و عملی این رشته آشنا شوند.

رشته های فنی و حرفه ای جزو رشته هایی هستند که علاوه بر داشتن مهارت های تئوری نیاز به داشتن مهارت ها و علاقه مندی های عملی نیز می باشند.

افرادی که در تئوری قوی هستند ولی در کارهای عملی ضعیف، نمی توانند در رشته ای مانند رشته برق ساختمان فنی حرفه ای موفقیت خوبی کسب کنند و نیاز می باشد تا مهارت های عملی خود را تقویت کنند.

خلاقیت ذهنی و تحلیل گر بودن در رشته هایی همچون رشته برق بسیار مهم است و داشتن علاقه نیز از عوامل مهم این رشته مخصوصا برای دوران کاری است.

رشته برق ساختمان فنی حرفه‌ای در مقطع دیپلم

رشته برق ساختمان فنی حرفه ای

در این رشته افراد علاقه مند در زمینه هایی نظیر روشنایی ساختمان، تجهیزات برقی داخل ساختمان مثل آیفون تصویری، تابلو های برق ساختمان، کلید و پریز ها و لوله و باکس های برقی ساختمان آشنایی پیدا می کنند.

همچنین از سایر مواردی که کارآموزان این رشته می توانند بیاموزند می توان به کار با دوربین های مدار بسته و سیستم های برقی مرتبط با دزدگیر و هشدار دهنده، درب های اتوماتیک برقی و سیستم برق اضطراری و موتورهای الکتریکی تک فاز و سه فاز موجود در ساختمان اشاره نمود.

در رشته برق ساختمان فنی حرفه ای آموزش ها و مهارت های عمومی مشترک در بین تمام رشته های فنی حرفه در کنار آموزش های تخصصی ارائه می شود که برق کاری ساختمان، آموزش نصب کردن انواع سیستم های حفاظتی ارتینگ و مونتاژ کاری تابلو برق ساختمان از جمله مهارت های تخصصی متداول در این رشته است.

دروس عمومی این رشته و سایر رشته های فنی و حرفه ای شامل دروس عمومی علوم معارف، ادبیات، زبان های خارجه ی عربی و انگلیسی، جغرافیا، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، انسان و محیط زیست و غیره می باشد که این رشته ها در سایر دبیرستان های نظری نیز آموزش داده می شود.

در کل رشته برق ساختمان 105 ساعت آموزش عمومی و تخصصی را شامل می شود که آموزش های تخصصی بیشترین حجم و ساعت کاری را به خود اختصاص می دهد.

اگر بخواهیم به تفکیک ساعت های آموزشی این رشته را برای شما عزیزان توضیح دهیم می توان به شرح زیر ساعت های آموزشی را به صورت کلی بیان کرد.

دروس عمومی همان طور که قبلا هم بیان شد در سایر رشته های فنی حرفه ای و سایر رشته های موجود نیز آموزش داده می شود که مدت آموزش تمام دروس عمومی در این رشته 42ساعت در هفته است.

شایستگی های فنی حرفه ای در رشته برق ساختمان شامل 50 ساعت دروس مهارت محور بوده که بیشترین ساعات آموزشی با توجه به تعداد دروس می باشد.

سایر شایستگی ها نظیر آموزش مهارت های پایه فنی ریاضی و فیزیک نیز به مدت 2 ساعت به مهارت آموزان فنی حرفه ای ارائه می شود.

در رشته برق ساختمان فنی حرفه ای  مهارت های غیر فنی که برای آینده ی کاری این رشته بسیار مهم است نیز داده می شود.

مهارت های غیر فنی که در این رشته تدریس می گردد شامل مهارت های مربوط به ملزومات محیط کار، نوآوری و کارآفرینی و کاربردهای فناوری های نوین و اخلاق حرفه ای می باشد.

شایستگی هایی که در دروس مربوط به آموزش های غیر فنی ارائه می شود شامل 9 ساعت آموزش مفید در هفته است.

رشته برق ساختمان فنی حرفه‌ای در مقطع دیپلم

رشته برق ساختمان

آینده شغلی رشته برق ساختمان فنی حرفه ای

آینده شغلی رشته برق ساختمان فنی حرفه ای بسیار روشن است و مهارت آموزانی که در رشته برق ساختمان مهارت می آموزند علاوه بر اینکه می توانند در ادارات، سازمان ها و شرکت ها استخدام شوند، با بهره گیری از دانش خود می توانند به صورت مستقل نیز فعالیت های بسیار پر سودی داشته باشند.

از جمله موارد پر طرفدار در خصوص شغل متناسب با این رشته شغل نصاب سیستم های حفاظتی ساختمان است.

این شغل امروزه یکی از مهم ترین بخش های ساختمان به حساب آمده و بازار بسیار پر سودی دارد.

همچنین سیم کشی ساختمان ها در هنگام ساخت ساختمانها با توجه به گسترش روند مسکن سازی و سیاست های کلی دولت می تواند کسب و کاری پر رونق را برای مهارت آموزان رشته برق ساختمان فنی حرفه ای فراهم کند.

کسانی که در این رشته مهارت آموزی می کنند می توانند با ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور به تحصیلات عالیه نیز برسند و در تمام رشته های زیر شاخه ی مهندسی برق مشغول به تحصیل شوند.

از جمله شغل هایی که افراد در رشته برق ساختمان فنی و حرفه ای میتوانند در آن فعالیت کنند شامل سیم کشی های ساختمان قبل و بعد از ساخت و نیز عیب یابی های آن به همراه تعمیرات می باشد و در صورت رسیدن به مهارت های بالا می توانند سیم کشی های ساختمان های دولتی و بیمارستان ها را نیز انجام دهند.

همچنین تعمیرات و نصب انواع سیستم های ضد سرقت در ساختمان های مسکونی و تجاری و نیز فروشگاه ها را می توانند انجام دهند.

و در کل انواع نصب و تعمیر سیستم های مرتبط با برق ساختمان را که از سیستم برق کشی اولیه ی خود ساختمان شروع و به سیستم های اعلان خطر و حریق می رسد را می توانند انجام دهند.

مواردی که در بالا ذکر شد نیاز به یک سری تجهیزات و لوازمی دارد که اگر این تجهیزات به همراه مهارت های شغلی نباشد عملا کاری از پیش نخواهد رفت.

تجهیزاتی که برای این رشته مورد نیاز است شامل بسیاری از قطعات و لوازم برقی می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

انواع وسایل مورد نیاز این رشته شامل لوله و اتصالات زیر کار، انواع کلید و پریز، سیم و کابل، لوازم روشنایی، تابلو برق و بسیاری از لوازم کاری شامل سیم چین، اهم متر، ولت سنج و نیز دستکش های مخصوص کار با برق می باشد.

شما می توانید برای تهیه لوازم برق ساختمان با مراجعه به سایت لاله زار عمده تمامی تجهیزات مورد نیاز برقی مرتبط با رشته برق ساختمان فنی حرفه ای را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

رشته برق ساختمان فنی حرفه‌ای در مقطع دیپلم

رشته برق صنعتی

رشته برق ساختمان فنی حرفه‌ای در مقطع دیپلم

تجهیزات رشته برق ساختمان فنی حرفه ای

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top