تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/02 - 19:34
کد خبر: 414860

تشکیل دادگاه‌ آبان توسط انگلیس دخالت در امور داخلی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ تشکیل دادگاه‌های ساختگی توسط انگلیس درباره حوادث آبان‌ماه ۹۸ جدا از نیت سو انگلیسی‌ها، دخالت در امور داخلی ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دادگاه‌های ساختگی در انگلیس در مورد فتنه بنزینی سال ۹۸ و متهم ساختن نظام جمهوری اسلامی ایران در این دادگاه‌ها گفت: اولاً تشکیل این دادگاه‌ها توسط دولت انگلیس سوا از نیت آنها دخالت آشکار در امور داخلی ایران است و از سوی دیگر این مداخله مداخله به حقی نیست بلکه هدف انگلیس از این مداخلات دروغگویی و جعل واقعیات و طرح ادعاهای غیر واقعی مجعول و ساختگی است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری افزود: اگر بنا باشد در دادگاهی ادعایی طرح شود این ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران هستند که باید پشت‌پرده‌های حوادث آبان‌ماه ۹۸ و فتنه بنزینی و نیز هک کردن سامانه سوخت‌رسانی در ابتدای ماه جاری را برملا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:  هدف دشمنان ما و به طور خاص انگلیس از اینگونه اقدامات این بود و هست که ملت را در مقابل نظام قرار دهند و آنها هدف‌شان از این کار براندازی نظامی است که برآمده از انقلاب و رأی مردم است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر بنا است دادگاهی تشکیل شود باید برای بررسی جنایت ابرقدرت‌ها و شرکای‌شان که انگلیس در رأس شرکای آنها است در عدم اجرای تعهدات برجامی‌شان و تحمیل تحریم‌های به قول خودشان فلج‌ کننده تشکیل شود که آنها با اینگونه اقدامات به دنبال ضایع کردن حقوق ملت ایران بوده‌اند و بر اثر این تحریم‌ها بود که بسیاری از کودکان ما در اثر گرسنگی و سوتغذیه نابود شدند و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر این تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ناشی از آن متلاشی شد.

وی افزود: انگلیسی‌ها این حق و صلاحیت را ندارند که در امور داخلی ما دخالت کنند چه رسد به اینکه به دنبال ایجاد صحنه‌های ساختگی باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top