تاریخ انتشار: شنبه 1400/09/06 - 15:08
کد خبر: 415266

شرایط تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه

باید بدانید که تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه در مجموع 6 سال طول می‌کشد. این دوره کاملاً سازماندهی شده است و بین واحد‌های تئوری و عملی تعادلی برقرار است. دو تا سه سال اول دوره‌ی پیش بالینی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام کشور بیشترین دانشگاه‌های پزشکی را دارد؟ بسیار خوب، ترکیه قطعا یکی از مدعیان این زمینه است. در ترکیه، حدود 90 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد. بیش از 10 مورد از آن‌ها نیز در حال تدریس پزشکی به زبان انگلیسی هستند. با این اوصاف، ترکیه امروزه به یکی از کشورهای مورد نظر برای دانشجویانی تبدیل شده است که مایل به تحصیل در رشته‌ پزشکی هستند.

شرایط تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه

اما شاید از خودتان بپرسید که چرا رشته پزشکی در ترکیه؟ چرا بخواهیم وقت خود را صرف این کنیم که در کشوری که همچنان در خاورمیانه قرار دارد، پزشکی بخوانیم؟‌ چرا به غرب مهاجرت نکنیم؟ شاید این سوال را زمانی بپرسید که راجع به ترکیه صرفا در حد چند سریال ترکیه‌ای اطلاع داشته باشید! این کشور در واقع بین اروپا و خاورمیانه، قرار دارد و اغلب هم «پلی به جهان» نامیده می‌شود. پلی به جهان که بیخ گوش ما ایرانی‌ها قرار دارد و سفر به آن، نیازی به ویزا یا هزینه‌ی گزاف ندارد. پس برای رفت‌وآمد، بازدید و هر مسئله‌ی دیگری که ممکن است پیش بیاید، به راحتی و بدون صرف هزینه‌ی زیاد، می‌توانید به این کشور سفر کرده یا به ایران بازگردید. همچنین، سیستم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه نیز در طول سال‌ها به خوبی توسعه یافته است و مهم نیست که کدام دانشکده‌ی پزشکی را انتخاب کنید، شما به هرحال اشتباه نخواهید کرد. در واقع، این کشور آموزش‌هایی مطابق با استانداردهای آموزشی اروپا ارائه می‌دهد و در حال حاضر، توجه تعداد زیادی از دانشجویان را به خود جذب کرده است.

شایان ذکر است که استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی ترکیه است. بسیاری از مؤسسات آموزش عالی در این شهر واقع شده‌اند. استانبول نه تنها یک مقصد محبوب بین‌المللی برای دانشجویان است، بلکه به عنوان پنجمین مقصد محبوب توریستی جهان نیز شناخته می‌شود. پس طبیعتا، تحصیل در دانشکده‌های استانبول تجربه‌ای جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین با توجه به زیرساخت‌های مدرن، آموزش در سطح جهانی و هزینه‌های پایین تحصیل، جای تعجب نیست که ترکیه یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ پزشکی در ترکیه

هزینه‌ی تحصیل در ترکیه برای رشته‌ی پزشکی و دندانپزشکی بسته به انتخاب دانشگاه معمولا بین 16500 تا 21000 یورو است. قیمت دوره‌های داروسازی به ندرت بالاتر از 12500 یورو در سال است.

شرایط اخذ پذیرش

خوشبختانه در صورتی که قصد اخذ بورسیه‌ی کامل از این رشته را نداشته باشید، اکثر دانشگاه‌ها نیازی به آزمون ورودی ندارند. شما فقط به مدرک زبان انگلیسی و اراده‌ی خود برای تحصیل رشته‌ی پزشکی در خارج از کشور نیاز دارید.

دانشگاه‌های انگلیسی زبان برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه

  1. دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام در استانبول در سال 2007 تأسیس شد. اما علیرغم سابقه‌ی کوتاه آن، از هر نظر با سطح آموزشی دانشگاه‌های قدیمی برابری می‌کند. این دانشگاه در زمان کوتاهی، در زمینه‌ی آموزش به تعالی رسید.

در این دانشگاه می‌توانید یک دوره‌ی 6 ساله پزشکی و یک دوره‌ی 5 ساله‌ی داروسازی را بگذرانید. هزینه‌ی تحصیل پزشکی 17500 یورو و هزینه‌ی داروسازی 10500 یورو است. در طول تحصیل نیز درگیر برنامه‌های آموزشی مختلف در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها خواهید بود. این دانشگاه آزمون ورودی ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید نمرات بالا در دیپلم دبیرستان و مدرک زبان انگلیسی است.

  1. دانشگاه آلتینباس

دانشگاه آلتینباس در سال 2008 در استانبول تاسیس شد. این یکی از 3 دانشگاه برتر برای دانشجویان بین‌المللی در ترکیه است. امروزه این دانشگاه میزبان بیش از 3700 دانشجوی بین المللی از 84 کشور جهان است.

رشته‌ی پزشکی در این دانشگاه 6 سال طول می‌کشد و هزینه‌ی آن 21000 یورو در سال است. هزینه‌ی داروسازی نیز سالانه 12500 یورو است. مدت زمان تحصیل در داروسازی، 5 سال است. این دانشگاه با بیمارستان پزشکی Bahcelievler قرارداد دارد، جایی که دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل خود تمرین کنند.

  1. دانشگاه باغچه شهیر

دانشگاه باغچه شهیر یک موسسه‌ی آموزش عالی خصوصی است که در سال 1998 تاسیس شد. پردیس اصلی آن در لبه بسفر در بشیکتاش واقع شده است. این دانشکده پزشکی دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

BAU هر ساله 72 دانشجوی بین‌المللی را برای دوره‌ی 6 ساله پزشکی خود می‌پذیرد. این برنامه سالانه 21000 یورو هزینه دارد. دندانپزشکی به مدت 5 سال ادامه دارد و هزینه‌ی آن 16500 یورو در سال است. شما در طول تحصیل می‌توانید در بهترین کلینیک‌ها تمرین کنید و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان یک حرفه‌ای مشغول به کار شوید.

هزینه‌ی زندگی در استانبول

هزینه‌ی زندگی در استانبول در حدود 450 یورو در ماه بدون احتساب اجاره بها خواهد بود. اگر تصمیم به اجاره‌ی آپارتمان یک خوابه دارید، بر اساس میزان نزدیکی آن به مرکز شهری که ترجیح می‌دهید در آن زندگی کنید، اجاره‌ی ماهانه شما بین 150 تا 300 یورو خواهد بود.

شرایط تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه

اخذ اقامت در ترکیه پس از تحصیل

با توجه به توضیحات بالا، باید بدانید که تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه در مجموع 6 سال طول می‌کشد. این دوره کاملاً سازماندهی شده است و بین واحد‌های تئوری و عملی تعادلی برقرار است. دو تا سه سال اول دوره‌ی پیش بالینی است. این زمانی است که شما برای سال‌های آخر آماده می‌شوید تا بتوانید در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تمرین کنید.
پس از آنکه شما از این رشته فارغ‌التحصیل شوید، می‌توانید به صورت حرفه‌ای و نسبتا سریع مشغول به کار شوید و به عنوان یک پزشک در ترکیه فعالیت کنید. در آن زمان باید ویزای خود را از تحصیلی به کاری تغییر داده و پس از مدتی، برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام نمایید.

مهاجرت به ترکیه با آرال گام

آرال گام از معدود دفاتر مهاجرتی است که به شما صرفا در زمینه‌ی مهاجرت به ترکیه کمک خواهد کرد. این مجموعه در واقع تمام تمرکز خود را روی مهاجرت به ترکیه گذاشته تا به شما در این زمینه کمک کند. پس در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی، شغلی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و ... در کشور ترکیه علاقه‌مند هستید، آرال گام گزینه‌ی بسیار مناسبی در این زمینه است همچین وب سایت این شرکت به آدرس https://aralgam.com دانشنامه ای معتبر در خصوص مهاجرت به ترکیه است. این دفتر با هدف احساس رضایت دو طرفه تاسیس شده و مسیر شما برای انجام تمام مراحل از اقدام جهت مهاجرت تا اخذ پاسپورت را روان‌تر و ساده‌تر خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top