تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/10/20 - 21:56
کد خبر: 420535

بررسی تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در نشست عصر امروز این کمیسیون، آثار و تبعات و همچنین سیاست دولت در زمینه حذف ارز یارانه‌ای با حضور مسئولان سازمان غذا و دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، علی اصغر باقرزاده در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: آثار و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست دولت برای تامین داروی مورد نیاز مردم در سال آینده در نشست امروز این کمیسیون با حضور مسئول سازمان غذا و دارو و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

او ادامه داد: یکی از مباحث مطرح در این نشست، زمان‌سنجی مناسب برای حذف ارز یارانه‌ای در کشور بود و نمایندگان این سوال و دغدغه را داشتند که آیا اکنون شرایط و ظرفیت لازم در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای اجرای چنین برنامه‌ای وجود دارد یا خیر؟

دبیر اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تاکید کرد: بحث بعدی این بود که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آیا منابعی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده، کافی است یا خیر و اینکه در صورت کافی بودن منابع مالی، آیا زیرساخت لازم برای اجرای این موضوع وجود دارد؟ زیرا در بحث راه‌اندازی نسخه الکترونیکی و یا پوشش بیمه‌ای هشت میلیون نفر افراد فاقد بیمه، هنوز اقدام موثری انجام نشده و دولت اعلام کرده زیرساخت آن فراهم نیست.

باقرزاده ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده است که براساس شواهد، قرائن و مستندات این میزان کافی نیست. حداقل باید ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته شود و به‌صورت واقعی و کافی باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بودجه سال آینده تعیین شود.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز بسیاری از دغدغه‌ها و سوالات نمایندگان مطرح و مسئولان دولتی به آنها پاسخ دادند اما این پاسخ‌ها قانع کننده نبود و قرار شد فردا بعدازظهر ساعت ۱۴، نشستی دیگر با مسئولان دولتی برای بررسی همه جوانب بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به پرسش‌های نمایندگان در این خصوص پاسخ داده شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top