تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/13 - 14:00
کد خبر: 423032

پناهیان در نشست مسئولان هیئت‌های دانشجویی استان تهران؛

هیئت باید برای «جهاد تبیین» برنامه‌ریزی داشته باشد/ به وجه علمی هیئت توجه بیشتری شود

هیئت باید برای «جهاد تبیین» برنامه‌ریزی داشته باشد/ به وجه علمی هیئت توجه بیشتری شود

در تعظیم و تکریم مقوله هیئت حرف های زیادی زده می‌شود و ما باید در هر دانشگاه متناسب با شرایط جغرافیایی و دیگر شرایط بر مقوله هیئت کار کنیم تا ضمن حضور در هیئت شاهد پیشرفت در جنبه های متفاوت آن باشیم و دیگران را برای حضور در این تشکیلات تشویق کنیم و باید به وجه علمی هیئت توجه بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست مسئولان هیئت‌های دانشجویی استان تهران گفت: هیئت متولی تشکیلات شیعی جهت نجات بخشی جوامع بشری در دنیای امروز می باشد و می توان از آن الگویی برای حکمرانی صحیح استفاده کرد و در این راستا باید به عظمت مقوله هیئت معتقد باشیم.

وی در ادامه افزود: در تعظیم و تکریم مقوله هیئت حرف های زیادی زده می‌شود و ما باید در هر دانشگاه متناسب با شرایط جغرافیایی و دیگر شرایط بر مقوله هیئت کار کنیم تا ضمن حضور در هیئت شاهد پیشرفت در جنبه های متفاوت آن باشیم و دیگران را برای حضور در این تشکیلات تشویق کنیم و باید به وجه علمی هیئت توجه بیشتری صورت بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: سعی کنید به معنای واقعی کلمه هیئت باشید و در دانشگاه ها به ستاد برگزاری مراسم تبدیل نشوید و شاخص های مهم را شناسایی کرده و در هر جلسه آنها را اجرایی کنید و نکته مهم این است که تشکیلات هیئت نباید قائل به شخص باشد و خود شما عزیزان هیئات دانشجویی یک مجمع هیئت های دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران را تشکیل بدهید و به طور ماهیانه جلساتی برای خودتان برگزار کنید.

423032

وی در ادامه گفت: هیئت نباید فقط برای اطلاعیه برنامه‌ها باشد و همیشه در این موضوع برای مخاطبان جذابیت به خرج دهید و فضای تبلیغاتی خاصی را پی بگیرید و در مناسبات برنامه‌های متناسب و فعالیت های جانبی هیئت را در نظر بگیرید و مراقب باشید که این موضوعات جانبی نباید در هیئات محور اصلی برنامه ها قرار نگیرد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین خاطرنشان کرد: در موضوع جهاد تبیین باید هیئت ها نقش خودشان را ایفا کنند و می توان با کمک از ائمه و اهل بیت علیهم السلام حرف ها را ارائه داد و هر بحثی می‌تواند حاشیه‌ای بر یکی از روضه های حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشد و باید دقت کنید که هیچ وقت جنبه عاطفی این موضوع را فراموش نکنید و جهاد تبیین را به آن ضمیمه کنید حال سوالاتی به وجود می‌آید که در چه موضوعاتی باید به جهاد تبیین پرداخته شود که باید با گردهمایی ها و تشکیل اتاق فکر ها درباره این موضوع مهم و تحقق مطالبه رهبری برنامه ریزی داشته باشید.

وی در ادامه عنوان کرد: ما در ایام سال مواقفی داریم که خیلی غریب هستند و یکی از آنها همین شب لیله الرغائب است که خوب است دورهمی هایی در این باره شکل بگیرد و به صورت احیاء همگانی این جلسات برگزار شود که این یکی از پیشنهادات بنده برای زنده کردن بعضی از مناسبت ها است و یکی دیگر ایام غدیر است که باید درباره غدیر یک کار بزرگ در سطح شهر انجام بگیرد و برای آن برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی در پایان گفت: موضوع مهم بعدی احیای نام حضرت اباصالح المهدی است که هیئت‌های ما به خوبی برای حضرت به صورت ویژه کار نکرده‌اند و باید برای احیاء نام حضرت کارهایی مهم صورت بگیرد و این نکته را دوستان عزیز هیئات دانشجویی بدانند که اگر برای حضرت صاحب کار کردید کار شما برکت می‌گیرد و اثر خوبی دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top