تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/01/25 - 08:04
کد خبر: 429692

درضیافت افطاری رئیس جمهور با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی چه گذشت؟

وعده‌های غیرعملی اعتبار دولت را خدشه‌دار می‌کند/ انحصار در صنعت خودرو باید شکسته شود

وعده‌های غیرعملی اعتبار دولت را خدشه‌دار می‌کند/ انحصار در صنعت خودرو باید شکسته شود

فلسفه آغاز مذاکرات از ابتدا رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بوده است و نباید به کمتر از آن راضی شد. به همین دلیل مذاکره برای رسیدن به نتایج حداقلی مطلقاً مورد پذیرش مردم خصوصاً نخبگان نخواهد بود

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عصر روز چهارشنبه 24 فروردین، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، جنبش عدالتخواه دانشجویی و بسیج دانشجویی در ضیافت افطاری با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی  رئیس جمهور به بیان انتقادات، دغدغه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مطالبات خود پرداختند.

بخشی از سخنان صالح ترکمان، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در ضیافت افطاری با رئیس جمهور:

- آقای رئیسی این را بدانید که پیشرفت زمانی حاصل می شود که ما بدانیم که از بین همه کارهای خوب کدام کارها را نباید انجام دهیم متاسفانه باید بگوییم که هنوز دولت شما متوجه این امر نشده است؛ شاید اصلی ترین مصداق این حرف برنامه‌ای باشد که تحت عنوان برنامه تحول دولت منتشر شد. برنامه‌ای برای اجرا نشدن و پر از حرف های خوب ناهمسو و بعضا متضاد. هرچند صرف تدوین چنین سندی که بتواند برخی اولویت های اجرایی را برای دولت روشن کند، ممدوح است. ولی باید اذعان کنیم که این سند برای تحول نیست و در بهترین حالت به سرنوشت سند تحول قوه قضائیه منجر خواهد شد که به علت عدم ریل گذاری صحیح، با عوض شدن افراد به فراموشی سپرده شد.

- اتفاقاتی از قبیل اینکه قبل از عید آقای مخبر بگوید ارز ۴۲۰۰ دارو حذف نمی شود بعد مقامات وزارت بهداشت بگویند حذف میشود و بعد خبر بیاید که بانک مرکزی ارز ترجیحی را تخصیص داده است، باعث میشود که دیگر کسی برای حرف دولت تره هم خرد نکند. یا اینکه صحبت از ساخت ۴ میلیون مسکن شود ولی در عمل بغیر از پاره‌ای گزارشات چیزی نبینیم، یا اینکه وزیر صمت وعده حذف قرعه کشی، تثبیت قیمت و افزایش تولید خودرو را بدهد و بعد ببینیم که خبری نیست. همه اینها مصادیقی از وعده و وعیدهایی از دولت هستند که نه تنها دردی را دوا نکرده اند، بلکه مستمر اعتبار دولت را خدشه دار میکنند.

- آقای رئیسی متاسفانه باید بگوییم که در این نه ماه، عملکرد دولت شما در مجموع تقریبا زخمی را از مردم محروم دوا نکرده است. بلکه با ادامه موج های تورمی و سیاست های مخرب دولت در این مسیر، نظیر حذف ارز ۴۲۰۰ و عدم جدیت در قضیه نهضت ملی مسکن؛ فشار مضاعفی بر پایین ترین طبقات جامعه وارد شده است. آقای رئیسی ما نگرانیم؛ نتیجه فشار به مستضعفین، خطر قهر آنها از انقلاب و خطر آبان های ۹۸ دیگری را در پیش خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

بخشی از سخنان تینا حاج‌محمدی، نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ضیافت افطاری با رئیس جمهور:

- در حوزه زنان و خانواده موضوعی که مورد توجه است فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است که متاسفانه آنچه از فعالیت‌های ایشان برداشت می‌شود این است که درگیر کار‌های نمایشی و پول پاشی هستند، در صورتیکه نیاز به سیاستگذاری کامل و صحیحی برای استفاده مطلوب از پتانسیل حوزه و دانشگاه در جهت گفتمان سازی حوزه زنان و خانواده طبق الگوی اسلامی است، اما هنوز هدفگذاری برای جامعه مخاطب و تعریف ماموریت برای دستگاه‌های ذیربط انجام نشده

- فلسفه آغاز مذاکرات از ابتدا رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بوده است و نباید به کمتر از آن راضی شد. به همین دلیل مذاکره برای رسیدن به نتایج حداقلی مطلقاً مورد پذیرش مردم خصوصاً نخبگان نخواهد بود و از این رو می‌خواهیم با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود در بین جامعه نخبگانی کشور ایشان را در جریان پیشرفت مذاکرات و نتایج آن قرار داده و از پیشنهادات و مشورت‌های آنان استفاده کنید.

- مسئله دیگر بحث معطل کردن اقتصاد کشور به واسطه مذاکرات است. متاسفانه مدتی است شاهد مسابقه رسانه‌ای بین تیم مذاکراتی ایران و طرف آمریکایی هستیم، روزی وزیر محترم خارجه از قریب الوقوع بودن توافق، روزی دیگر از سنگ اندازی‌های طرف مقابل، یکروز از حل و فصل موضوعات و روزی دیگر از انسداد در مذاکرات خبر می‌دهند که همه این‌ها علاوه بر ایجاد بی اعتمادی به مسئولین محترم، شرطی شدن اقتصاد و مردم را در پیش خواهد داشت و عملاً بر تصمیمات اقتصادی کشور تاثیر می‌گذارد. (جزئیات بیشتر)

بخشی از سخنان محمدحسین کاظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ضیافت افطاری با رئیس جمهور:

- افزایش قیمت کالا‌های اساسی، عدم ثبات و کنترل قیمت‌ها و عدوم مهار تورم باعث کوچکتر شدن سفره مردم شده که خلاف شعار‌های انتخاباتی دولت مردمی و انقلابی است. افزایش صادرات نفت و گشایش‌های حاصل شده آن قطعا دستاورد مهم دولت محسوب می‌شود، اما نتیجه و رفاه این دستاورد را مردم در زندگی خودشان احساس نمی‌کنند. قشر مستضعف که قاطبه حامیان دولت سیزدهم بوده و، ولی نعمتانمان هستند کمرشان زیر بار این همه گرانی شکسته است.

- انحصاری بودن تولید خودرو و وجود مافیا در این بخش و بعضا تعارض منافع پنهان و آشکاری که وجود دارد و همچنین عدم توازن عرضه و تقاضا باعث تولید خودرو‌هایی با قیمت بالا، غیر استاندارد و با کیفیت پایین که در نتیجه منجر می‌شود به افزایش آمار تلفات جاده‌ای می‌شود که می‌بایست انحصار تولید خودرو شکسته بشود و دولت حمایت و نظارت ویژه‌ای در این بخش داشته باشد.

- مدیریت ضعیف و غیرقابل قبول در توزیع نهاده‌های دامی و وجود رانت و مافیا در آن باید مورد توجه جدی دولت به ویژه مسئولان جهاد کشاورزی قرار بگیرد نتیجه این ضعف باعث از بین رفتن دام مولد شده و ادامه این روند در چند ماه آینده قطعا باعث ایجاد بحران‌های غیرقابل جبران در حوزه‌های گوشت، مرغ و لبنیات خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

بخشی از سخنان مجتبی منگلی، عضو دفتر تحکیم وحدت در ضیافت افطاری با رئیس جمهور:

- از ابتدای روی کار آمدن دولت جناب عالی مدام از مخالفان و موافقان دولت این گزاره که «اگر با یک پارچگی قوای سه گانه، مسائل کشور حل نشود، در هیچ شرایط دیگری حل نخواهد شد» را می‌شنویم. این گزاره با این حجم از اغراق را تله بدخواهان می‌دانیم چرا که همگی واقفیم مسائل کشور، مسائل پیچیده‌ای است و نباید با اتکا به چند گزاره و ارجاع به همخوانی ظاهری قوای سه گانه، حل تمام مشکلات را به آن حواله دهیم. آقایان بیایند پاسخ دهند در دوران خودشان که مجلسی همسو حضور داشت و از قضا اختیارات کلانتری نظیر سیاست گذاری در امر سیاست خارجه را در اختیار داشتند، چه ایده محوری جز «مردم تلاش کنند تا ما به اهدافمان برسیم» ارائه دادند که امروز افکار عمومی را به موهوماتی نظیر «حل تمام مشکلات» ارجاع می‌دهند؟

- در وزارت اقتصادی که به دنبال مبارزه با اشرافی گری است، نباید بیش از ۳۰ درصد از کل ارز تخصیص یافته به گوشی تلفن همراه، به یک برند لوکس آمریکایی که از قضا قبلا هم مورد انتقاد رهبری هم قرار گرفته بود، تخصیص داده شود، در حالی که برند مذکور تنها ۶ درصد از نیاز بازار را تامین می‌کند! البته الحق و الانصاف در وزارت اقتصاد «شعار»‌های خوبی داده می‌شود، اما متاسفانه اراده‌ی سیاسی لازم برای انجام امور وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

بخشی از سخنان فاطمه‌سادات کاظمی‌ عضو  تشکل آرمان عدالتخواه دانشگاه تهران در ضیافت افطاری با رئیس جمهور:

- توقع ما از رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم این است که دغدغه‌های مردم را نمایندگی کند یا حداقل نسبت به آن‌ها بی تفاوت نباشد. نه اینکه مسئله‌ای مثل طرح صیانت یا حتی سربازی در جامعه مطرح باشد و رئیس جمهور در قبال همه آن‌ها سکوت کند. این انتظار از شما می‌رفت که در اینگونه موارد دغدغه‌های مردمی را نمایندگی کنید و برای تحقق آن‌ها بجنگید نه اینکه با سکوتی قابل تامل از کنار ماجرا گذر کنید.

- مشکلات مردم ده‌ونک: الحمدلله در این موضوع پیگیری‌ها به جای خوبی رسیده‌است، اما برای حل و فصل این موضوع نیازمند یک عزم راسخ و جدی هستیم که با یک مصوبه هیئت دولت این معضل چند ده ساله به خیر و خوشی به سرانجام برسد.

- مشکل شناسنامه دار شدن فرزندان زنان ایرانی که همسرانشان از اتباع خارجی می‌باشند: در این موضوع علی‌رغم تصویب قانون مربوطه، در مرحله‌ی اجرا انقدر به کندی عمل شده است که میتوان گفت تقریبا کاری از پیش جلو نرفته است. (جزئیات بیشتر)

بخشی از سخنان فائزه فاتحی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در ضیافت افطاری با رئیس جمهور:

- عدم درک کامل و نبودن برنامه‌ریزی در حوزه زنان: اولین گام برای حل گره‌های این حوزه، وجود نگرش و فهم صحیح در آن است. برای مثال در جمهوری اسلامی جایگاه مشخصی برای بانوان تعریف نشده است، در بحث تئوری ما انتظار یک اَبر زن از او داریم که هم تحصیل کرده باشد و فعال اجتماعی و هم مادری موفق با چندین فرزند. اما در عمل در جایگاه‌های حساس حضور ندارند و ما هنوز باید اثبات کنیم که حضور زنان یک نیاز مهم و پراهمیت است که تبعات نبودن‌شان چند صباح دیگر مشخص می‌شود.

- در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها به دست آقایان اداره می‌شود، ما دختران دغدغه مندی داریم که اگر بخواهند پروژه‌ای را پیش ببرند با مقاومت‌ها و موانع زیادی در این ساختار‌ها روبه‌رو هستند و عموما از ایده و نظر آن‌ها استقبالی نمی‌شود؛ حتی در مسائل مربوط به خود زنان که مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده اند که خود آن‌ها باید رهبری این حوزه را به عهده گیرند. (جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top