تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/31 - 02:23
کد خبر: 435959

بررسی حواشی قبل و بعد از یک استعفاء؛

اختلاف نظرسیاسی عامل حمله به جریان گام دوم انقلاب/ انحصارطلبی علیه جوانگرایی

اختلاف نظرسیاسی عامل حمله به جریان گام دوم انقلاب/ انحصارطلبی علیه جوانگرایی

لذا در تحلیل کلید واژه هماهنگی، بیش از هر کسی طبق میل معاون اول بودن تعریف شد، کسی که سکان اقتصاد کشور در اختیار اوست و صدالبته نفوذ بسیار بالایی در حذف و انتصاب افراد دارد. آنچه که این تحلیل را تایید می کند حضور نیروی نزدیک به مخبر به جای حجت عبدالملکی بعنوان سرپرست وزارت کار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درپی استعفای حجت الله عبدالملکی وزیر سابق کار  با متنی کوتاه و کمترین توضیحات ممکن، شایعات، تحلیل های بیشمار و  گمانه زنی ها به بالاترین حد ممکن رسیده است، از نمایندگان مجلس گرفته تا اصحاب رسانه و سیاست هر کدام با دلایل و  برداشت های ذهنی خود  به بررسی این استعفاء پرداختند که البته در همه این مواضع دو موضوع به شدت و وضوح دیده می شود:

۱. تحلیل و گزارش با زمینه مخالفت و لجبازی سیاسی
۲.  تحلیل و گزارش فاقد هرگونه مستندات قابل قبول

سیاسی بازی بی در و پیکری که در رسانه های خبری از روی لجبازی سیاسی باب شده و دروازه ورود بداخلاقی مغرضانه به فضای رسانه ای کشور شده است نه تنها هیچ پشتوانه معتبر و منطقی ندارد بلکه به راحتی با آبروی افراد و جریانات بازی می کند. البته چند روز گذشته تعدادی از این افراد که در کانال های اطلاع رسانی خود شبانه روز  به افراد و گروه های خاص حمله می کردند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و صدالبته قسمت جالب ماجرا اینجاست که بیشترین تهمت ها از این تیم بازداشت شده در یکسال گذشته نثار عبدالملکی و تیم مستقر در بخش های مختلف این وزارت خانه بزرگ شد.

حملات بی شمار جریان رسانه ای خاص

از همان روزهای ابتدایی دولت، کانال های خبری جریان نواصولگرا  هرگز منتظر عملکرد عبدالملکی و تیم اش نماندند و با شایعه سازی، حملات رسانه ای و دروغ پردازی از جنس کلام مدیران بازداشت شده کانال های تلگرامی فضای عمومی را علیه وزیر جوان متشنج کردند، این موضوع حاکی از آن است که اصولاً کارآمدی یا عدم کارآمدی سکان‌داران وزارت کار برای این جریان رسانه ای مطرح نبود و صرفاً به خاطر اختلاف نظر سیاسی حاضر بودند بخش بزرگی از دولت را ناکارآمد نشان بدهند و خلاف نص صریح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در پازل ورشکسته نشان دادن دولت گوی سبقت را  از دیگران ربوده بودند.

روزنامه های خاص نواصولگرا که از بیت المال ارتزاق می‌کنند جبهه این حملات بودند و با دعوت از همفکران سیاسی خود از این خبرگزاری و آن خبرگزاری و سوال و جواب های از قبل مشخص شده، بخشی از بدنه جریان حزب‌اللهی که با نواصولگرایی مدنظرشان همخوانی ندارد را سرکوب می کنند‌.

حال بعد از وزیر جوان  نوبت به  تیم جوان وزارت کار است که هدف تصفیه این جریان قرار بگیرد تا  مسیر را برای همفکران خود فراهم کنند، تیمی که فارغ از سیاسی بازی از ابتدای حضور در وزارت کار اقدامات موثری را رقم زده و فارغ از حاشیه به صورت دوره ای گزارش عملکرد خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

کلید واژه «کمک به افزایش هماهنگی دولت»

فارغ از هر موضوعی استعفای عبدالملکی بدین شیوه و در این زمان بوی ناپختگی می دهد، اما به هر روی این اتفاق افتاد و تنها کلیدواژه قابل اتکا در متن استعفای او افزایش هماهنگی دولت بود، گویا فرمان اقتصادی دولت در دست کسانی است که به بهانه هماهنگی دولت سعی دارند هر نگاه دیگری را از دولت خارج کنند. اولین قربانی این تک صدایی جوان‌گرایی بود، خواه یا ناخواه عبدالملکی جوان حزب‌اللهی را نمایندگی می کرد و خروج یکی نمادی ترین چهره ها از دولت می تواند نشانه ای بر شکست خوردن این ایده باشد.

دومین قربانی خود دولت است، دولتی که با نگاه عده ای خاص اداره می شود که از همان ابتدا حواشی محدود کردن محسن رضایی، صولت مرتضوی و حتی وزیر اقتصاد را طبق میل آن ها تفسیر کرده بودند. میلی که سعی می کند با ایده ای از قبل شکست خورده که وارث دولت های قبل و سیاسیون سنتی چپ و راست است دولت را با همان فرمان قبلی ها اداره کند و هر نگاه متفاوتی را از حلقه اطراف سیدابراهیم رئیسی دور کند.

لذا در تحلیل کلید واژه هماهنگی، بیش از  هر کسی طبق میل معاون اول بودن تعریف شد، کسی که سکان اقتصاد کشور در اختیار اوست و صدالبته نفوذ بسیار بالایی در حذف و انتصاب افراد دارد. آنچه که این تحلیل را تایید می کند حضور نیروی نزدیک به مخبر به جای حجت عبدالملکی بعنوان سرپرست وزارت کار است.

آیا مسئله کارآمدی بود؟

از آن جا که هنوز ارزیابی دقیقی از عملکرد بخش های مختلف دولت نشده و هیچ داده دقیقی برای ارزیابی همه جانبه وزارتخانه ها ارایه نشده بعید است موضوع کارآمدی یا ناکارآمدی باشد، که در این صورت بنظر وزیر صمت و کشاورزی یا حتی وزیر ارتباطات اولویت بیشتری  برای خروج از دولت داشتند.

همچنین برنامه های کوتاه مدت وزارت کار  از مبارزه با فساد درون وزارتخانه تا برنامه صدور مجوزهای کسب و همچنین افزایش  ۵۷ درصدی حقوق به سود کارگر از جمله اقدامات تیم وزارت کار است که حتی در صورت تغییر وزیر نباید  تحت الشعاع قرار بگیرد و از طرفی در مقایسه با سایر کادر دولت نشانی از عدم کارآمدی ندارد.

تیم جوان وزارت کار

در هر صورت وزیر استعفا داده، شخص جدیدی بر مسند قرار می گیرد ولی تغییر تیم مدیریتی جوان وزارت خانه قطعا تبعات سنگینی دارد، حتما سیاست زدگی  و حزب گرایی عامل  تغییر مدیران موفقی خواهد بود که کمتر از یکسال است در وزارت نشسته است و خود عامل تغییرات مثبت اخیر بوده اند. از طرفی تیم جدید احتمالی زمان زیادی باید بگذرد تا بر شرایط حاکم شود درحالیکه همه میدانیم شرایط کنونی کشور، صندوق های بیمه ای و بازنشستگی اجازه هیچ گونه اتلاف وقت را نمی دهد در نتیجه هرگونه سیاسی بازی در نهایت به ضرر وزارتخانه، دولت و مردم خواهد بود و باید عقل سیاسی_ اقتصادی  حاکم بر دولت  از این رفتارهای شتاب زده و  گروه گرایانه دوری کند.

جنگ رسانه ای سیاسی قبل و بعد از استعفاء وزیر سابق کار همچنان ادامه دارد، جملاتی که در گام اول موفق به خارج کردن عبدالملکی از دولت شد و باید دید در خروج جوان های حزب اللهی وزارت کار چقدر حاضر به پرونده سازی و گزارش سازی رسانه ای و سیاسی است. باید دید این طیف قدرت طلب تا چه جایی منافع دولت و مردم را فدای انحصارطلبی خود می کنند.

گزارش تحلیلی از عمار صداقت پور

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top