تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/04/09 - 22:44
کد خبر: 436872

جای خالی روحانیت شیعی در میدان؛

بررسی چهارپای میز مطالبه گری به نفع مستضعفین

بررسی چهارپای میز مطالبه گری به نفع مستضعفین

رسانه ،فعالین اجتماعی ،نخبگان ، مسئولین مردمی و روحانیت شیعی ؛ مهمترین پایه های میز مطالبه گری و فعالیت های موفق اجتماعی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یادداشت از امین کمالی، فعال دانشجویی/// جمهوری اسلامی، واژه ای که امروز با پیشوند «نظام مقدس» ، از آن یاد می کنیم ، در حقیقت و به قول  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حرم است، مردم در بزنگاه های مختلف تاریخی از ابتدای انقلاب تا کنون با همه‌ی دشواری ها نشان داده اند که به این مساله واقف هستند، اما شاید بسیاری از نخبگان ، گروه های تاثیر گذار و برخی از مسئولین  این مهم را به فراموشی سپرده و بجز آنچه لقلقه زبانشان است در عمل و ذهن هیچ توجه و ایمانی بدان ندارند و از یاد برده اند که میراث دار چه گنج گرانبهایی هستند.

گنجی که امام راحل از آنان بعنوان صاحبان اصلی این نظام و انقلاب یاد می کند؛ جمعیت عظیمی که امروزه در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها بطور کل در ذهن بسیاری از تصمیم گیران و تصمیم سازان نظام از یاد رفته و اتفاقات و سیاست گذاری هایی که روزگاری قرار بود برای بهتر شدن وضعیت زندگی آنان باشد، بطور کامل براساس نیاز و با الگو برداری نادرست از لیبرالیسم و سرمایه داری تنظیم می شود.

دانشجو

آنچه حائز اهمیت است در میان کم کاری بسیاری از کارگزاران اقشار و جریانات ، متخلف کشور ، کم کاری فعالان فرهنگی و اجتماعی این عرصه و جامعه روحانیت ، مخصوصا در مناطق محروم است؛ تاریخ شیعه به یاد ندارد (حداقل در صد سال گذشته ک بنده تحقیق دارم ) که حرکت جمعی و مطالبه گرایانه موفقی صورت گرفته باشد و عالم شیعی در آن پرچمدار نبوده باشد ؛ اما امروزه برای طلاب حوزه های علمیه و روحانیت به خوبی تشریح نشده است که در شرایط فعلی نیز باید در کنار مردم پرچمدار حرکت های مطالبه گری و عدالتخواهی باشند و به عنوان حلقه های میانی بین توده مردم و حاکمیت ارتباط برقرار کنند. هر سیاست گذاری و یا پیشنهادی برای ورود روحانیت، رشد نهادهای نماز جمعه و... باید به گونه ای باشد که مشارکت مردم را در فرآیندهای اصلاح اساسی اجتماعی تسهیل و تقویت کند نه اینکه مانع مقدمات اولیه آن شود و اصلاح اجتماعی را خلاف رسالت اصلی خود بداند اما این قشر تاثیر گذار با هراس از اینکه مبادا حرکتی هزینه زا برای روحانیت (بیشتر از جنس تخریب نظام ) صورت گیرد گاها به طور کامل خود را از این میدان عظیم دور رانده و در نهایت این جامعه و نطام است که از ناهماهنگی ۴ پایه میز متضرر می شوند.

چهار پایه یک میز:
رسانه، فعالین اجتماعی، نخبگان ، مسئولین مردمی و روحانیت شیعی ؛ مهمترین پایه های میز مطالبه گری و فعالیت های موفق اجتماعی هستند.

از این چهار گروه به این جهت به عنوان چهار پایه یک میز نام برده ایم که یادآور شویم هر کدام نباشد سه پایه دیگر با مشکل مواجه خواهند شد و چارجوب مطالبه گری به نفع مستضعفین؛ به یک سو خم خواهد شد و صد البته پایه و نقش پررنگ و اصلی ک موجبات موفقیت و حرکت صحیح را فراهم می آورد همراهی و همگامی صحیح جامعه روحانیت با جریان های مردمی می باشد و باید مورد توجه ویژه و جدی قرار گیرد تا حرکت و تغییر به نفع مردم را شاهد باشیم، اگر چه که این تغییر بدون شک راه سخت و طولانی در پیش خواهد داشت و به نوعی می توان گفت باید انقلابی درون انقلاب را شاهد باشیم تا بشود.

مطالبه گری

بنطر می آید  آنانی که آگاهانه سیاست های نظام را به سمت و سویی برخلاف و حرکت اولیه انقلاب و خواست رهبری حرکت می دهند، از نزدیکی روحانیت و مردم نگران و با توجه به اینکه مدیریت ها و رسانه را در دست دارند، زمانی ک متوجه می شوند روحانیت به خواست و اراده مردمی نزدیک شده اند،یا در فکر تخریب برمی آیند و یا به تریبون ها از جمله تریبون نماز جمعه بی توجهی میکنند و نه تنها در رسانه های مربوطه انعکاسی از خواست مردمی بیان شده از تریبون نماز جمعه و تریبون های مشابه دیده نمی شود بلکه بارها و بارها شاهدیم که مدیران این گروه نیز زمانی که در تریبون مورد خطاب قرار می گیرند تحت تاثیر تفکر لیبرالی و سرمایه داری به مطالبات مطرح شده بی توجهی میکنند و عملا بذر نا امیدی در جامعه می کارند و تلاش گسترده طیف عظیمی از گروه های مرجع را در برقراری ارتباط بی ثمر می کنند.

در پایان باید ذکر شود و دلسوزان نظام و انقلاب باید بدان توجه داشته باشنداین است که در این راه سخت و دشوار باید از خود گذشت تا بتوان با مافیا عظیمی که اغلب سیاست گذاری های کشور حاکم شده است مقابله کرد و راه فعلی را به مسیر واقعی اصلی آن باز گرداند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top