تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/04/28 - 08:16
کد خبر: 438549

هاست ایران بخرم یا هاست خارج؟ کدام برای سئو بهتر است؟

هاست ایران بخرم یا هاست خارج؟ کدام برای سئو بهتر است؟

یکی از مسائلی که در بخش سئوی سایت برای مدیران سایتها مطرح میشود لوکیشن هاست بوده و باید متوجه شویم که کدوم هاست برای سئو سایت ما بهتر است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از مسائلی که در بخش سئوی سایت برای مدیران سایت­ها مطرح می­شود لوکیشن هاست بوده و باید متوجه شویم که کدوم هاست برای سئو سایت ما بهتر است و موجب می­شود بازدید سایت ما بالاتر برود.

تاثیر هاست بر سئو سایت

هاست یکی از مهم ترین فاکتور های وبسایت ما به شمار می­رود چون بصورت مستقیم بر چندین عامل تاثیر گذاشته و باعث تغییر عملکرد آن­ها می­شود. بریم و مواردی در سئو، که هاست در آن­ها موثر هست را بررسی کنیم و بعد این چند مورد رو بین هاست خارج و ایران به چالش بکشیم تا متوجه بشیم کدوم هاست برای سایت و سئو مناسب تر است؟ البته مقایسه هاست ایران و خارج در بخش سئو کار سختی بوده و معمولا بین مدیران سایت ها اختلاف نظر هایی وجود دارد؛ بعد خواندن این مقاله تصمیم انتخاب با شماست.

تاثیر هاست بر روی سرعت سایت

همانطور که می­دانید زمانیکه که کاربر سایت ما وارد سایت می­شود یک درخواست به سوی سرور هاست ارسال می­شود و سپس بعد از بررسی پاسخ مناسب اون درخواست به کاربر فرستاده شده و بر روی صفحه­ی مرورگر نمایان می­شود.

دو مورد از هاست بر روی سرعت لود شدن تاثیر گذار است؛ یکی لوکیشن آن و دیگری قدرت هاست.

  • لوکیشن هاست: گفتیم که درخواست کاربر به هاست ارسال می­شود و سپس پاسخی دریافت می­شود، در نتیجه­ی این ماجرا میشه متوجه شد که هرچه فاصله­ی کاربر با هاست کمتر باشد این درخواست سریعتر ارسال و دریافت می­شود که همان سرعت لود بالاتر است.
  • منابع هاست: طبق توضیحی که در ابتدای این بخش دادیم بعد از ارسال درخواست کاربر به سوی هاست باید پردازشی در هاست صورت بگیرد و سپس به سمت کاربر ارسال شود؛ هر چقدر منابع و قدرت هاست بیشتر باشد این عمل سریع­تر انجام می­شود و سرعت لود سایت بیشتر می­شود.

تاثیر هاست بر روی ایندکسینگ

یکی از مهم­ترین مشکلاتی که در حال حاضر مدیران سایت ها با آن دست و پنجه نرم می­کنند سرعت ایندکسینگ مطالب سایت است.

هر دو عنوان تاثیر گذار بر روی سرعت هاست که در بخش قبلی توضیح دادیم به گونه ای بر این مورد نیز اثر می­گذارند. یکی از بحث هایی که بین کاربران پیش آمده است تاثیر لوکیشن هاست بر روی ایندکسینگ است؛ به نظر شما هاست ایران برای ایندکسینگ بهتر است یا هاست خارج؟ جواب این موضوع رو در ادامه­ی مقاله بررسی خواهیم کرد.

هاست ایران یا هاست خارج؟

قصد داریم تا هاست ایران و هاست خارج را از چندین جهت مقایسه کنیم و سپس برای سوال خودمون یک جواب منطقی معین کنیم. برای مقایسه کردن این دو ما به سراغ قیمت هاست، تاثیر آن بر سئو (خود این مورد شامل چندین بخش می­شود) و دسترسی ما به هاست می­رویم. بریم تا تک تک این موضوعات رو زیر ذره بین قرار بدیم:

مقایسه قیمت هاست ایران و خارج

رسیدیم به یکی از مهم ترین مسائلی که در کسب و کار های نوپا برقرار است که می­تواند تاثیر زیادی را بر روی کسب و کار های با بودجه­ی محدود بگذارد.

در اغلب هاستینگ هایی که هاست ایران و خارج را ارائه می­دهند تعرفه­ی هاست ایران معمولا کمتر از هاست خارج است؛ اما در برخی از سایت ها با همسان سازی قیمت این دو سرویس سعی کردن تا این تفاوت قیمت را پنهان کنند و عملا شما پس از انتخاب منابع لازم می­توانید بصورت دلخواه یک لوکیشن را خریداری کنید.

پس می­توانیم بگوییم که برنده­ی این قسمت تا حدودی هاست ایران بوده و از هاست خارج یک امتیاز جلوتر می­افتد.

هاست ایران برای سئو بهتر است یا هاست خارج

کمی قبل تر هم گفتیم که مقایسه­ی این دو هاست در بخش سئو به چندین قسمت تقسیم می­شود و سعی می­کنیم تا بصورت کلی بر روی این بخش نظر ندیم. در تیتر قبلی گفتیم که تاثیر هاست بر سئو بر روی چه قسمت هایی بوده و دلیل گفتن آن این بود تا در اینجای مقاله راحت­تر بحث و مقایسه کنیم.

  • منابع هاست: عملا اگر بخواهیم این مورد را مقایسه کنیم از پایه کار اشتباهی انجام دادیم چون وقتیکه رم و یا سی پی یو دو هاست رو یکی در نظر بگیریم اصلا مقایسه قدرت هاست معنی ندارد؛ اما نوع تجهیزاتی که در سرور استفاده می­شود مهم است. ممکن است شما از دیتاسنتری خریداری کنید که تجهیزات قدیمی داشته و دائما درگیر قطع و وصلی هاست بشید و این مورد بر روی سئو تاثیر دارد.
  • تاثیر بر روی سرعت: اینجاست که شما باید هدف خودتون رو مشخص کنید و سپس به مقایسه­ی دو هاست بپردازید؛ اگر کاربر هدف شما در ایران قرار دارد (که اغلب مدیران سایت ها دارای سایت به زبان فارسی هستن) به شما هاست ایران را پیشنهاد می­کنیم که علت آن همان پینگ پایین بوده است و در بخش های قبلی در موردش بحث کردیم.
  • ایندکسینگ مطالب سایت: موضوع خیلی مهمی است و در برخی از زمینه ها مانند خبرگذاری و سایت های پخش موزیک سرعت عمل و سرعت ایندکسینگ بسیار حیاتی بوده برای آن سایت. در برخی از موارد دیده شده که هاست خارج در این بخش برتری دارد و هاست های ایران موجب می­شود که در سرعت ایندکسینگ کمی به مشکل بخوریم. اما تاثیر هاست بر روی ایندکسینگ زیاد نبوده و مهم ترین عامل های تاثیرگذار بر روی آن لینک سازی و قدرت سایت است.

دسترسی به هاست ایران راحت تر است یا خارج؟

مشکلی که کاربران ایرانی هر روزه با آن رو به رو می­شود بحث تحریم بوده که باعث می­شود سرویس های خارجی بعد از مشخص شدن هویت ایرانی ما اقدام به مسدود سازی سرویس کنند و این مسئله ضرر زیادی به ما برساند.

البته این موردی که ما گفتیم زمانی خیلی بولد و مهم می­شود که خودمان بصورت مستقیم از سرویس دهنده های خارجی هاست بخریم.

معمولا هاست ایرانی که به ما ارائه می­شود در دیتاسنتر برج میلاد بوده و از لحاظ امنیتی تقریبا خیال ما راحت است؛ شما با خرید هاست با لوکیشن ایران هیچگونه دغدغه ای بابت مسدودسازی سرویس بر اثر تحریم را ندارید چون این سرویس ها هیچگونه ربط و ارتباطی با سرویس های خارج ندارند.

هاست ایران بخرم یا هاست خارج؟ کدام برای سئو بهتر است؟

البته زمانیکه بحث از تحریم و هاست در کنار همدیگر می­شود یک مورد مهم نیز به وسط می­آید؛ به علت تحریم ایران سیپنل برای هاست های ایرانی در دسترس نبوده و معمولا (ممکن است هاستینگی با تکنیک هایی از این تحریم فرار کند) از نسخه­ی کرک شده سیپنل بر روی هاست ایران استفاده می­شود که می­تواند برای کسب و کار های بزرگ یک ترسی را ایجاد کند.

اگر بخواهیم مطالب گفته شده را که در چندین بخش متفاوت بررسی شد جمع بندی کنیم، شاید به امتیاز برابری برسیم و دو مسئله می­تواند بین این دو امتیاز برابر شکاف ایجاد کند.

بطور کلی اگر شما قصد دارید که برای کاربران ایرانی محتوا تولید کنید و هدف شما کاربران ایران است پیشنهاد می­شود که حتما به سراغ هاست ایران بروید. اما اگر مخاطب شما خارج از ایران بوده دو مسیر را پیش رو دارید، یکی از این مسیر ها که انتخاب ساده تری است هاست خارج بوده و مسیر دیگری که بازدهی سایت شما را چند برابر می­کند و در برابر حملات اینترنتی نیز سایت شما را محفوظ نگه می­دارد استفاده از CDN یا همان Content Delivery Network بوده که پیشنهاد می­کنیم حتما در مورد جنبه های مثبت CDN تحقیق کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top