تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/05 - 16:35
کد خبر: 439458

مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، بهترین فرصت برای پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی

مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، بهترین فرصت برای پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمن برای تغییر باور مردم بویژه جوانان و ایجاد شبهات و انحرافات عقیدتی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده و مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، صبح امروز (چهارشنبه ۵ مرداد) در نطق پیش از دستور جلسه شورا با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر اعتماد مجدد ایشان به فقهای شورای نگهبان، اظهار داشت: روز گذشته نیز ۳ حقوقدان شورای نگهبان از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند که انتخاب این حقوقدانان محترم؛ آقایان دکتر کدخدایی، دکتر پروین و دکتر ره‌پیک را تبریک می‌گویم.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه فضل الله موسوی عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان که دوره عضویتش پایان یافت و خیر مقدم به دکتر پروین عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان، گفت: امیداورم خدای متعال به همه اعضای شورای نگهبان در انجام وظایف قانونی و شرعی توفیق عنایت فرماید.

آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام اقامه عزای حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، تصریح کرد: واقعه عاشورا، مصیبت عظیمی در تاریخ اسلام بود که داغ آن تا ابد در دل مومنین وجود دارد؛ امیدوارم عزاداری‌هایی که در این ماه برگزار می‌شود، مقبول درگاه خداوند متعال قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهادت حضرت امام حسین(ع) حقیقتا عامل بقای دین اسلام شد و فلسفه اقامه عزای آن حضرت هم ماندگار کردن دین خداست، خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) یک فرصت بی‌نظیر معنوی برای بازسازی باورها و اعتقادات دینی است و در این ایام که فضای جامعه معطر به عطر یاد آل الله است، دل‌ها آمادگی بیشتری برای پذیرش حقیقت دارند، لذا سخنرانان و مداحان باید قدر این ایام را بدانند و وظیفه مهم جهاد تبیین را انجام دهند.

وی افزود: لحظه لحظه حرکت حضرت اباعبدالله(ع) انسان‌ساز است و ما را در برابر یک گنجینه عظیم معرفت‌ساز قرار می‌دهد. اخلاص، توکل، ظلم ستیزی، آزادگی، دفاع از حدود الهی، باور عمیق به سنت‌های الهی، ایثار و ازخودگذشتگی، مقاومت در راه حق، پایبندی به ارزش‌های انسانی و بسیاری ارزش‌های دیگر، آموزه‌های این حرکت الهی است.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن برای تغییر باور مردم و به ویژه جوانان و ایجاد شبهات و انحرافات عقیدتی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده و مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی است، متذکر شد: هدف اصلی از خلق حماسه عاشورا هدایت انسان است و این حرکت حضرت امام حسین(ع) در طول تاریخ همواره منشا هدایت انسان‌ها بوده که پیروزی انقلاب اسلامی نیز نتیجه درس آموزی ملت آزاده و مومن ایران اسلامی از این حماسه است و شهدا شاگردان برجسته مکتب سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله(ع) هستند.

در ابتدای این جلسه، آیت الله جنتی به پاس قدردانی از خدمات فضل الله موسوی در زمان عضویت در شورای نگهبان یک جلد کلام الله مجید را به وی اهدا کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top