تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/05/23 - 13:42
کد خبر: 440975

آیا میم کوین‌ها هم شت کوین هستند؟

آیا میم کوین‌ها هم شت کوین هستند؟

اکنون بیش از پنج هزار ارز دیجیتال در بازار وجود دارد. انواع و اقسام مختلف آن باعث شده هنگام سرمایه‌گذاری فردی که می‌خواهد خریداری کند، نداند که دقیقاً کدام

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اکنون بیش از پنج هزار ارز دیجیتال در بازار وجود دارد. انواع و اقسام مختلف آن باعث شده هنگام سرمایه‌گذاری فردی که می‌خواهد خریداری کند، نداند که دقیقاً کدام یک ارزشمند هستند و کدام ارزش خاصی ندارند. یک اصطلاح در دنیای ارز‌های دیجیتال وجود دارد به نام شت کوین. واژه shit در زبان انگلیسی معنای جالبی ندارد اما به طور کلی در این اصطلاح به ارز‌های دیجیتالی گفته می‌شود که بی‌ارزش هستند. اضافه بر آن ما با اصطلاح دیگری مواجه هستیم به نام میم کوین‌ها. این رمزارز‌ها در حقیقت دارایی‌های دیجیتالی هستند که از روی می‌م‌ها (Memes) یعنی تصاویر خنده‌دار اینترنتی ایجاد شده‌اند. حال سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا میم کوین‌ها هم شت کوین هستند؟ یعنی آیا میم کوین‌ها ارزش ندارند؟ در این مقاله ابتدا این موضوع را بررسی می‌کنیم که شت کوین و میم کوین چیست و سپس به بحث ارزش آن‌ها برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

درباره شت کوین چه باید دانست؟

در سال 2009، ارزشمندترین ارز دیجیتال حال حاضر بازار یعنی بیت کوین معرفی شد. این اولین باری بود که یک ارز دیجیتال معرفی می‌شد. در آن زمان اصطلاح شت کوین خیلی میان افراد رواج نداشت ولی پس از مدتی که گذشت ارز‌های دیجیتالی پدیدار شدند که بسیار عجیب و غریب بودند و بازار آن‌قدر تنوع پیدا کرد که استفاده از این اصطلاح در میان فعالان این بازار رواج پیدا کرد.

همان‌طور که بالاتر گفتیم در دنیای ارز‌های دیجیتال اکنون بیش از پنج هزار رمز ارز جود دارد ولی همه این ارز‌ها دارای ارزش‌ها و قیمت‌های نجومی و بالا نیستند. آن ارز‌هایی که مقدار و ارزش اندکی دارند را شت کوین می‌نامند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که بیست هزار بازار مختلف در ارز‌های دیجیتال وجود دارد. همه این‌ها در کنار یکدیگر سبب می‌شود که باید به این کوین‌های بی‌ارزش نیز توجه داشت ولی باید همان زمان احساس خطر کرد و ریسک مسأله را به خوبی متوجه شد.

درباره میم کوین چه باید دانست؟

اگر با دوج کوین آشنا باشید می‌دانید که به وجود آمدن آن از یک میم خنده‌دار اینترنتی و برای شوخی با ارز‌های دیجیتال آغاز شد. میم کوین‌ها ارز‌های دیجیتالی هستند که برای یک شوخی ساده ایجاد شده‌اند. با این وجود برخی از این میم کوین‌ها پس از مدتی دارای ارزش شدند و بازار خرید و فروش بسیار بالایی کسب کردند. در حالی که برخی از صفاتی که در میم کوین‌ها وجود دارد که نشانگر آن است که ارزش و فایده‌ای در آن‌ها وجود دارد. ولی باید دانست که آن‌ها در حقیقت دارایی‌هایی هستند که ارزش حقیقی یا استفاده منحصر به فردی ندارند.

 

 

سرمایه‌گذاران بازار ارز‌های دیجیتال معمولاً از میم کوین‌ها خریداری می‌کنند تا بخشی از جامعه بازار باشند و برخی هم برای سرگرمی آن‌ها را خریداری می‌کنند. میم کوین‌ها مثل هر ارز دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم ایجاد می‌شوند. فرقشان این است که وجودشان معمولاً وابسته به یک ترند یا بازاری هیجانی است و ارزششان تا حد بسیار بالایی بسته به این است که چقدر در آن زمان هیجانات بازار سبب بالا رفتن ارزش این ارز‌ها شده است.

آیا میم کوین‌ها هم شت کوین هستند؟

آیا میم کوین‌ها بی‌ارزش هستند؟

طبق نوشته Wallex، میم کوین‌ها لزوماً شت کوین نیستند و دوماً، Shitcoin لزوماً بی‌ارزش و همراه با ضرر نیستند. نکته‌ای که حتماً باید راجع به شت کوین‌ها در ذهن بسپارید این است که نوساناتی که در قیمتشان وجود دارد غیرقابل پیش‌بینی هستند. به همین دلیل افرادی که در بازار حرفه‌ای هستند به سرمایه‌گذاران تازه کار هشدار می‌دهند که فریب صعود قیمتی این ارز‌ها را به سادگی نخورند.

حتماً باید توجه داشته باشید که بر خلاف لقب‌های مختلفی که به این رمزارز‌ها در بازار داده می‌شود بسیاری از اوقات وجود دارد که ارز‌های دیجیتال میم کوین که توسط افراد شت کوین خوانده می‌شوند با قیمتی بسیار بالا معامله می‌شوند. ولی نکته منفی درباره میم کوین‌ها این است که اصلاً نمی‌توان آینده‌شان را پیش‌بینی کرد.

به طور کلی اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم لزوماً اگر کوینی نام شت کوین را گرفت بی‌ارزش نیست. صرفاً بدان معناست که ارزش قیمتی آن نسبت به دیگر ارز‌های دیجیتال پایین‌تر است اما معنایش این نیست که نمی‌شود یا نباید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد یا از آن‌ها استفاده کرد. یکی از مزایای خرید شت کوین این است که می‌توانید برای مدت طولانی آن‌ها را در کیف پول باقی گذاشت و وقتی که دفعه‌ای قیمتشان بالا رفت، می‌توانید در آن هنگام به فروش برسانید. این ارز‌ها یک دفعه دچار افزایش قیمت فراوانی می‌شوند و به همین دلیل پتانسیل بالاتر رفتن سود از آن‌ها وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی میم کوین و شت کوین پرداختیم. شت کوین ارز دیجیتالی است که مقدار ارزش دارایی‌اش پایین‌تر از بقیه ارز‌های دیجیتال است. میم کوین‌ها لزوماً شت کوین نیستند و نمی‌توان گفت که خرید و فروش آن‌ها بی‌ارزش است. از آنجایی که قیمت میم کوین‌ها با توجه به هیجانات بازار بالا و پایین می‌شود می‌توانید صبر کنید و در فرصت مناسب آن‌ها به فروش برسانید. از جمله میم کوین‌های معروف دوج کوین است که بازاری خوب برای خودش دست و پا کرده است.

https://wallex.ir/blog/what-is-shitcoin/

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top