تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/08/08 - 16:41
کد خبر: 448730

در دانشگاه علامه اجرای موفق طرح «پیشگیری از افت تحصیلی»

در دانشگاه علامه اجرای موفق طرح «پیشگیری از افت تحصیلی»

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه از برگزاری کلاس مهارت های زندگی دانشجویی برای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی جدید خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، جلسه ای با حضور عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، معاون دانشجویی، مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی، مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان و متخصصان پیشگیری و مداخله در افت تحصیلی دانشجویان (طرح پات طرح پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان ) برای دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰، جهت ارائه گزارش مبسوط اجرای موفق طرح و تقدیر از مجریان آن برگزار شد.

مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه، ضمن اشاره به پیشینه طرح پات، این برنامه را یکی از محوری ترین برنامه های مرکز مشاوره دانشگاه بیان کرده و بر یکپارچه سازی امکانات مرکز مشاوره در بخش مداخلات روانپزشکی، بالینی، مشاوره ای، خدمات مددکاری اجتماعی و ... در راستای اجرای موفق این طرح تاکید کرد.

وی ضمن تشریح اجرای این طرح به مولفه های اصلی در اجرای موفق این طرح از قبییل؛ اجرای مصابه های تشخیصی تحصیلی، گروه بندی دانشجویان، تدوین برنامه های پیشگیرانه و مداخله محور در ابعاد فردی، اجتماعی، آموزشی دانشجویان اشاره داشته و برنامه های پیش روی این طرح جهت گسترش آن به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تاکید کرد.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه ضمن اشاره به اجرای موفق این طرح در دانشجویان در آستانه مشروطی، یعنی معدل های ۱۲ تا ۱۴ که مطابق پژوهش ها جمعیت بالقوئه قابل ملاحظه ای در مشروطی های نیمسال های بعدی در این جمعیت است تاکید کرد.

همچنین وی بر برنامه های جاری مرکز مشاوره از قبیل؛ کلاس مهارت های زندگی دانشجویی برای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی جدید در ۶۰ کلاس و با حضور ۲۸ متخصص، خدمات مشاوره در خوابگاه ها و دانشکده ها، فعالیت ها مرکز مشاوره عموم و.. تاکید کرد.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تشکر از حاضرین و مجریان طرح پات، بر اهمیت توجه به سبک زندگی دانشجویی و ارتقا توانمندی ها و مهارت های دانشجویان با توجه به شناخت نیازهای آنان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه ضمن تشکر از حمایت های مدیر کل دفتر مشاوره و جدیت و پشتکار مجموعه معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره، بر اجرای هر چه بیشتر و گسترده تر این برنامه و سایر برنامه های اثرگذار مرکز مشاوره در جهت ارتقا سلامت روانشناختی دانشجویان با تاکید بر غنای سبک زندگی دانشجویان با یک نگاه علمی و مبتنی بر فرهنگ متعالی ایران-اسلامی پرداخت.

وی به گفتگو و طرح سوالاتی در خصوص نحوه اجرای طرح و میزان اثربخشی و اجرای موفق طرح پرداخته و بعد از پاسخ های مدیر مرکز مشاوره و کارشناس طرح دکتر هومن رجبی، با تائید اجرای موفق و اثرگذار طرح نکاتی را در خصوص اجرای هر گسترده طرح این برنامه مهم و اثرگذار پرداخت.

معتمدی در ادامه به تبیین برخی از موارد از قبیل این موارد از جمله توجه به اجرای مشاوره های گروهی و مداخلاتی گروهی، سنجش اثربخشی اجرای طرح در ابعاد مختلف، استفاده از ظرفیت های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی پرداخت.

مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، بر ضرورت توجه به افت تحصیلی به عنوان یکی از چالش های نظام آموزشی تاکید کرد و گفت: افت تحصیلی منجر به از دست رفتن سرمایه های انسانی و اقتصادی بالایی شده و آسیب های ناشی از آن دانشجویان، خانواده، دانشگاه و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گزارش های مبسوطی را در بخش تحمیل هزینه های مستقیم مالی در بخش های آموزشی و رفاهی و همچنین اثرات سوء به جامانده از شکست های تحصیلی برای دانشجویان ارائه کرد.

واحدی با تاکید بر توجه ویژه به مقوله تحصیل به عنوان یکی از رسالت های مهم دانشگاه، از حمایت های رئیس دانشگاه و مدیر کل دفتر مشاوره و مدیر و متخصصان مرک زمشاوره دانشگاه تقدیر کرد.

در ادامه دکتر ابراهیم نعیمی، مدیر کل دفتر مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان بر لزوم رویکردهای پیشگیرانه و رشدی معطوف به سلامت در ابعاد جسمی و روان/اجتماعی در کنار رویکردهای مداخلاتی که بخش کمی از دانشجویان را دربرمی گیرد تاکید کرده و اهم سیاست های راهبردی دفتر مشاوره و سلامت را متمرکز بر ارتقا توانمندهای و مهارت های دانشجویان دانسته که مرکز دانشگاه علامه طاطبائی را یکی از مراکز اثرگذار در این بخش توصیف کرد.

نعیمی بر اهمیت ظرفیت عظیم نظریه پردازی و عمل گرایی در مجموعه دانشکده ها علی الخصوص دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و حوزه های مختلف علوم انسانی در دانشگاه علامه، بر نقش محوری این دانشگاه در سیاست گذاری، راهبری و پشتیبانی برنامه های مشاوره ، سلامت و سبک زندگی در سایر دانشگاه ها تاکید کرد.

همچنین ضمن تقدیر از مرکز مشاوره دانشگاه در اجرای موفق طرح پات در دانشگاه علامه طباطبائی، به تصویب ملی این طرح و نقش محوری مرکز مشاوره دانشگاه در اجرای این طرح در دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم پرداخت.

وی بر لزوم اجرای دقیق، علمی و موفق این طرح در امتیازدهی به دانشگاه ها و مراکز مشاوره تاکید کرده و از تخصیص بخش مهمی از صرفه های ناشیب از اجرای این طرح به دانشگاه ها و مراکز مشاوره مطابق دستور مقام عالی وزارت اشاره داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top