تاریخ انتشار: جمعه 1401/10/30 - 10:07
کد خبر: 458468

نکات طلایی برای طراحی سوئیت دانشجویی

نکات طلایی برای طراحی سوئیت دانشجویی

فضای سوئیت‌های دانشجویی متراژ کمی دارد و درصورتی‌که شما از دکوراسیون و طراحی داخلی نامناسبی استفاده کنید، موجب کوچک‌تر و دلگیرتر شدن فضا خواهید شد. باتوجه‌به این موضوع باید خلاقیت و هوش خود را به کار اندازید تا با کمترین هزینه بهترین ایده‌ها را مورداستفاده قرار دهید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در برخی مواقع برای حضور در دانشگاه مجبورید به شهری دیگر سفر نمایید که در این صورت برای گذراندن زمان دانشجویی خود به سوئیت و یا خانه نیاز دارید. دوران دانشجویی، دورانی است که شما باید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید و به حداقل‌ها قانع باشید. سوئیت و خانه دانشجویی باید از فضایی آرام و دلنشین برخوردار باشد تا بتوانید این دوران را راحت‌تر بگذرانید؛ از این‌رو طراحی سوئیت دانشجویی بسیار اهمیت پیدا می‌کند. برخی از این سوئیت‌ها از طراحی داخلی خوبی برخوردار هستند اما برخی از آنها نیازمند تغییرات اساسی در طراحی داخلی و دکوراسیون هستند. شما باید بتوانید از ایده‌هایی استفاده کنید تا هزینه کمتری را برای شما به ارمغان آورند.

فضای سوئیت‌های دانشجویی متراژ کمی دارد و درصورتی‌که شما از دکوراسیون و طراحی داخلی نامناسبی استفاده کنید، موجب کوچک‌تر و دلگیرتر شدن فضا خواهید شد. باتوجه‌به این موضوع باید خلاقیت و هوش خود را به کار اندازید تا با کمترین هزینه بهترین ایده‌ها را مورداستفاده قرار دهید.

نکات طلایی برای طراحی سوئیت دانشجویی

ایده طراحی سوئیت دانشجویی

همان‌طور که می‌دانید سوئیت‌های دانشجویی از متراژ کمی برخوردار هستند؛ ازاین‌رو برای طراحی سوئیت دانشجویی باید از ایده‌هایی استفاده کنید که موجب بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا می‌شود. برخی ایده‌های مناسب برای طراحی این‌گونه سوئیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

1. طراحی با خطوط صاف

استفاده از خطوط صاف و مستقیم یکی از اصولی است که در طراحی دکوراسیون سوئیت‌ها به کار می‌رود. هر چه این خطوط صاف‌تر باشند، موجب بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای سوئیت می‌شود. درصورتی‌که به خرید کاغذ دیواری با طرحی‌های شلوغ و یا استفاده از خطوط پیچیده و منحنی بپردازید، موجب ایجاد آشفتگی ذهن و کوچک دیده‌شدن فضای سوئیت می‌شود؛ ازاین‌رو در انتخاب خطوط و طرح کاغذ دیواری‌های سوئیت دانشجویی دقت نمایید.

2. ایجاد اختلاف سطح

برای طراحی سوئیت دانشجویی که فضای کوچکی را شامل می‌شود نباید دیوارکشی کنید؛ زیرا استفاده از دیوارها موجب کوچک‌تر دیده‌شدن فضای سوئیت می‌شود. ایجاد اختلاف سطح گزینه بهتری از ساخت دیوارها است. اگر می‌پرسید که اختلاف سطح چیست باید گفت هنگامی که شما دو فضا با کاربرد مختلف را از طریق دو پله جداسازی می‌کنید، یعنی اختلاف سطح ایجاد نموده‌اید. ایجاد اختلاف سطح موجب می‌شود تا شما دو فضا را از یکدیگر جدا کنید و درعین‌حال به‌صورت یک‌پارچه و پیوسته بماند. یک‌پارچه بودن فضا باعث می‌شود تا سالن سوئیت شما بزرگ‌تر به نظر آید.

3. استفاده از رنگ‌های روشن

افرادی که با طراحی دکوراسیون داخلی آشنایی دارند، می‌دانند که رنگ‌های روشن در چیدمان فضاهای کوچک اولویت پیدا می‌کنند. در طراحی سوئیت دانشجویی بدترین اشتباه ممکن این است که از رنگ‌های تیره استفاده نمایید. استفاده از رنگ‌های تیره موجب دلگیر و کوچک دیده‌شدن فضا می‌شود؛ قطعاً باتوجه‌به فضای کوچکی که در سوئیت دانشجویی خود دارید، علاقه‌ای به ایجاد این شرایط ندارید. برای خرید کاغذ دیواری، کف‌پوش لوازم دکوری و مبلمان خود حتماً رنگ‌های روشن را اولویت قرار دهید و انتخاب‌های خود را به سمت رنگ‌های شاد سوق دهید.

4. استفاده از آینه‌های بزرگ

یکی از روش‌های بسیار مناسب برای طراحی سوئیت دانشجویی استفاده از آینه است. در واقع آینه‌ها تصاویر فضا را منعکس می‌کنند و برای شما این تصور را به وجود می‌آورند که در فضای بزرگ‌تری قرار دارید. آینه‌ها در حقیقت برای شما توهم ایجاد می‌کنند و نکته حائز اهمیت بزرگ‌تر به‌نظرآمدن فضای کوچک سوئیت دانشجویی شما است. در استفاده از آینه برای طراحی داخلی سوئیت دانشجویی باید دقت کنید که هر چه این آینه‌ها بزرگ‌تر باشند، از اثرگذاری بیشتری برخوردار هستند؛ شما حتی می‌توانید یکی از سطوح دیوارهای سوئیت را برای نصب آینه استفاده کنید.

 

5. استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو

استفاده از تختخواب موجب می‌شود تا استراحت بهتری را تجربه کنید؛ به طور معمول فضای کوچک سوئیت، گنجایش کافی برای استفاده از تختخواب را ندارد؛ باتوجه‌به این موضوع در طراحی سوئیت دانشجویی می‌توانید از مبل‌های تخت‌خواب‌شو استفاده کنید. در واقع شما با انتخاب این مدل مبل‌ها هم می‌توانید مبلمان سوئیت خود را داشته باشید و هم می‌توانید برای استراحت و خواب از حالت تختخواب آن استفاده نمایید. این مدل از مبل‌ها اخیراً مورد استقبال فراوانی قرار گرفته‌اند و در بسیاری از خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ بهترین انتخاب برای فضای کوچک سوئیت دانشجویی شما نیز استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو است.

6. استفاده از پارتیشن شفاف

همان‌طور که اشاره شد در طراحی سوئیت دانشجویی برای تفکیک فضاها، استفاده از دیوارها روش مناسبی به‌حساب نمی‌آید. این موضوع برای پارتیشن‌ها یا همان دیوارهای جداکننده نیز قابل‌توجه است. درصورتی‌که پارتیشن‌ها صلب باشند، دید شما از فضای به فضای دیگر را غیرممکن می‌کند و موجب خرد و کوچک‌شدن فضای سوئیت می‌شوند. باتوجه‌به این توضیحات بهتر است از پارتیشن‌های شفاف و شیشه‌ای برای جداسازی دو فضا در سوئیت خود استفاده نمایید؛ به این صورت شما هم میان دو فضا مرز ایجاد می‌کنید و هم یک‌پارچگی و پیوستگی فضا را حفظ نموده‌اید.

7. تفکیک فضا با استفاده از قفسه

درصورتی‌که در طراحی سوئیت دانشجویی خود برای تفکیک دو فضا قصد استفاده از پارتیشن یا عناصر مشابه را دارید، می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. شما می‌توانید از فضایی که قرار است اشغال شود به نحو بهتری استفاده نمایید و این فضا را کاربردی‌تر کنید. استفاده از قفسه‌های دوطرفه انتخاب هوشمندانه‌تر و بهتری برای فضای سوئیت شما خواهد بود. قفسه‌های دوطرفه علاوه بر تفکیک دو فضا می‌توانند از کاربردهای دیگری نیز برخوردار باشند؛ به طور مثال شما می‌توانید کتاب‌ها، لوازم دکوری، ابزار تحریر و یا ابزار مشابه را در این قفسه‌ها جای دهید. در حقیقت این قفسه‌ها می‌توانند برای شما عملکرد مفیدتری نسبت به پارتیشن داشته باشند.

8. استفاده از میزهای چرخ‌دار

شاید از نظر شما استفاده از میزهای چرخ‌دار در طراحی سوئیت دانشجویی کار بی‌فایده‌ای باشد؛ اما این‌گونه نیست. جابه‌جای لوازم و تغییر دکوراسیون در فضاهای کوچک کار بسیار دشواری است؛ مخصوصاً زمانی که مجبور باشید به‌تنهایی این کار را انجام دهید. استفاده از میزهای چرخ‌دار موجب می‌شود تا شما بتوانید آنها را راحت‌تر جابه‌جا کرده و دکوراسیون سوئیت خود را آسان‌تر تغییر دهید. با استفاده از مبل‌های تخت‌خواب‌شو در فضای نشیمن برای استراحت مجبور به جابه‌جایی هستید و استفاده از میزهای چرخ‌دار موجب می‌شود تا شما بتوانید فضای مناسبی برای باز شدن این مبل‌ها را فراهم نمایید.

نکات طلایی برای طراحی سوئیت دانشجویی

کلام آخر

برای این‌که بتوانید دوران دانشجویی خود را در سوئیت مناسب و دلنشینی بگذرانید بهتر است به طراحی سوئیت دانشجویی خود توجه نمایید. ایده‌های بسیاری وجود دارند که موجب بزرگ‌تر به‌نظرآمدن فضای کوچک سوئیت شما می‌شوند. برخی از این ایده‌ها شامل طراحی با خطوط صاف، استفاده از مبل‌های تخت‌خواب‌شو، مورداستفاده قراردادن رنگ‌های روشن، استفاده از میزهای چرخ‌دار، پرهیز از خرید لوازم اضافی، تفکیک فضا با استفاده از قفسه، استفاده از پارتیشن شفاف، ایجاد اختلاف سطح و استفاده از آینه‌های بزرگ یا ایده‌های مشابه می‌شود. فقط کافی است مقداری هوشمندانه از فضای خود استفاده نمایید تا هم دکوراسیون دلخواه خود را داشته باشید و هم فضای سوئیت را بزرگ‌تر کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آشنائی با انواع مختلف ظروف پلاستیکی و کاربردهای آن در صنعت
فرش دستباف گونه چیست؟
نحوه کار صندوق اخذ رای الکترونیکی +فیلم
عضو شورای راهبردی هوش مصنوعی منصوب شد
کشف یک میدان هیدروکربوری جدید
هاشمی: حق‌پخش تلویزیونی حق باشگاه‌هاست
مجری مشهور صداوسیما کفن‌پوش شد +فیلم
غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد
باغ فتح آباد +عکس
عیادت خنده‌دار از استاد قرائتی +فیلم
انتخابات در ۸ حوزه الکترونیک برگزار می‌شود+فیلم
موتورسواری نوجوانان قانونی شد؟
خاطره جالب یکی از مدیران سابق بهشت زهرا +فیلم
باشگاه استقلال محکوم شد
تولید یک داروی مهم برای نخستین بار در کشور +جزئیات
پنتاگون هم توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد
شعار «مرگ بر اسراییل» به زبان فارسی اسم رمز جهانی شد
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت دعوت مردم در دومین دوره انتخابات مجلس
تحویل ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر
۲۰۰ ماموریت جاسوسی بر فراز غزه توسط انگلیسی‌ها
کاهش صادرات گاز در سال گذشته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top