تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/06 - 23:23
کد خبر: 462606

بررسی کنکور ارشد و دکتری؛

آخرین جزئیات برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد +جدول

آخرین جزئیات برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد +جدول

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ و آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و داوطلبان این آزمون‌ها از روز هشتم اسفندماه می‌توانند برای دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز جزئیات برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد را تشریح کرد. در این نشست خبری جزئیاتی مطرح شد که در ادامه میخوانید:

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ و آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و داوطلبان این آزمون‌ها از روز هشتم اسفندماه می‌توانند برای دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

محدودیت های اینترنتی بسیار اثرگذار و آرامش بخش برای داوطلبان بود و کنترل‌های ما نشان دهنده سلامت این آزمون است و توانستیم رضایت داوطلبان و خانواده‌هایشان را فراهم کرده و این امید را ایجاد کنیم که حقی ناحق نشود، به تمام نهادها و افرادی که در سلامت این آزمون به ما کمک کردند تبریک می‌گویم.

نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اوایل هفته آینده و بعد از برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است؛ هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور داوطلب است.

به نظر می‌رسد، اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند که این موضوع برای ارزیابی وضعیت فرد قلمداد می‌شود. سازمان سنجش از داوطلبان می‌خواهد که هر دو نوبت آزمون را جدی بگیرند چرا که این احتمال وجود دارد که برخی داوطلبان بخواهند در نوبت اول به نتیجه خوب دست یابند.

تقویم آزمون‌ها در فصل تابستان نوشته می‌شود، ما یک تجمیع را در آزمون‌ها دنبال می‌کنیم که امسال برای اولین بار برای آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری این کار انجام شد، این فرایند سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

ما نزدیک ۵۰۰ آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را اجرا می‌کنیم، از پیچیدگی‌های کار قرنطینه تا فرایند آزمون کار بسیار سختی است.

* برگزاری نخستین آزمون تستی در حوزه تمام الکترونیک

اولین آزمون تستی ما در حوزه آزمون الکترونیک برگزار شد، این کار را بدون اعلام عمومی انجام دادیم و نتیجه مثبت گرفتیم. می‌خواهیم یک بانک سوال هوشمند را تهیه کنیم، این مسأله گام اول است که با این وجود در لحظه می‌توان آزمون سراسری برگزار کرد.

 سامانه هوشمند به دو سامانه طراحی آزمون و برگزاری آزمون متصل می‌شود.

سهمیه وقایع غیرمترقبه در کنکور برای آزمون سراسری اعمال می شود و در آزمون های ارشد و دکتری استفاده نمی شود و داوطلبان شهرستان خوی هم تا سه سال از این سهمیه برخوردار هستند.

درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه در سال ۱۴۰۰ با عجله ابلاغ شد و پس از آن در خردادماه ۱۴۰۱ نقاط ضعف آن اصلاح شد. مصوبه نقطه ضعفی ندارد اما نکته مورد اعتراض داوطلبان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی است که این موضوع هم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت رصد قرار دارد.

سوابق تحصیلی یک شمشیر دولبه است و اگر آموزش و پرورش خوب عمل کند مصوبه به خوبی اجرا می شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را رصد می کند و به تازگی جلسه ای برای پیگیری این موضوع برگزار شده است و پس از برگزاری نوبت دوم کنکور، اثر آن مشخص می شود و در آن زمان گزارش نهایی ارائه می شود.

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top