تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/01/06 - 13:17
کد خبر: 465656

آموزش عالی در سالی که گذشت (شهریور ماه)؛

گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت تر خواهد شد/ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان زیر نظر مجلس/ لغو قبولی داوطلبانی که معدل اشتباه درج کرده باشند

گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت تر خواهد شد/ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان زیر نظر مجلس/ لغو قبولی داوطلبانی که معدل اشتباه درج کرده باشند

در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

از مهمترین اخبار شهریور ماه میتوان به تمدید مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان، سخت تر شدن گزینش دانشگاه فرهنگیان، بورسیه شدن دانشجویان مستعد مناطق محروم، لغو قبولی داوطلبانی که معدل اشتباه درج کرده اند و ضرب و شتم دانشجویان بسیجی در دانشگاه شهید بهشتی در سال 1401 اشاره کرد.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در شهریور ماه سال1401 را مرور خواهیم نمود؛

مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تمدید شد

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: آن دسته از همکارانی که به دلیل مسافرت و یا مشکلاتی همچون عدم دسترسی به مدارک و مستندات، موفق به ثبت نام و بارگذاری کامل مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر نشده اند، مهلت ثبت نام (بدون تفکیک کد ملی) تا پایان روز یکشنبه بیستم شهریور (۲۰/۶/۱۴۰۱) تمدید می شود. (جزئیات بیشتر)

فرزندان اعضای هیات علمی هیچ سهمیه ای در پذیرش و انتقال ندارند

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ابطال شد و در آزمون سراسری ۱۴۰۱ هیچ امتیاز و تسهیلاتی برای انتقال فرزندان اعضای هیات علمی وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت تر خواهد شد

مرادصحرایی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش دانشگاه فرهنگیان سخت تر خواهد شد. برای دانشگاه فرهنگیان چندین چرخش تحولی ترسیم کرده‌ایم؛ این چرخش‌ها تضمین‌کننده اجرای سند تحول بنیادین به ویژه تربیت نیروی انسانی است. (جزئیات بیشتر)

اعضای هیئت علمی به صورت موقت در دانشگاه‌ها استخدام می شوند

محمدعلی زلفی گل عصر دوشنبه در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان و هیئت رئیسه دانشگاه گیلان با اشاره به دستاوردهای خوب سفر به گیلان بیان کرد: افتتاح پروژه‌های کلیدی در استان، برای آموزش عالی نیز فرصتی محسوب می‌شود که باید از آن نهایت استفاده را برد. (جزئیات بیشتر)

دانشجویان مستعد مناطق محروم بورسیه می‌شوند

پیمان صالحی، با اشاره به جزئیات راه اندازی صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رئیس جمهور، ماده واحده «اصل تأسیس صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)» را ابلاغ کرد. حدود ۳ ماه از تدوین اساسنامه این صندوق می‌گذرد و قرار است به زودی به تصویب هیأت وزیران برسد. (جزئیات بیشتر)

آموزش عالی در سالی که گذشت (شهریور ماه)؛

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان زیر نظر مجلس

وی افزود: براساس نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود، عبارت «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود» مغایر قانون تشخیص داده شده و توسط دولت باید به نحوی اصلاح شود که در هیئت مذکور تأیید شود. (جزئیات بیشتر)

تامین مسکن اساتید دانشگاه

شهردار تهران گفت: در بستر تفاهم نامه با وزارت علوم تأمین مسکن اساتید و خوابگاه‌های دانشجویی هدف گذاری شده و برای کارمندان دانشگاهی نیز برنامه‌هایی در دستور کار است. (جزئیات بیشتر)

مقررات جدید اسکان در خوابگاه‌های متاهلی/فرزند بیشتر امتیاز بالاتر! +جدول

جدیدترین آیین نامه اسکان، نحوه اداره و مقررات عمومی - انضباطی خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی و مجردی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سوی اداره کل امور دانشجویان وزارت بهداشت ابلاغ شد. (جزئیات بیشتر)

هدف رتبه‌بندی معلمان هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت:در رتبه‌بندی معلمان یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر را گروه‌های آموزشی در نظر گرفته ایم. (جزئیات بیشتر)

دانشجومعلمان برای قبولی در ارشد از چه مراحلی باید عبور کنند!

داوطلبین رشته آموزش ابتدایی به صورت تمام وقت از شنبه تا چهارشنبه در کلاس های درس تدریس خواهند نمود و امکان حضور در دانشگاه های سراسری را ندارند. (جزئیات بیشتر)

سهم دروس عمومی در کنکور، در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد

زارعی، رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آن ها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

شرط حداقل سه سال سابقه خدمت برای پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان برداشته شد

بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی شرط حداقل سه سال سابقه خدمت برای پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان که از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده باشند برداشته شد. (جزئیات بیشتر)

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی های بین المللی

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دستاوردهای یک‌ساله حوزه بین‌الملل دانشگاه گفت:ارتقای ۱۰۰پله‌ای دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی شانگهای ۲۰۲۲ از مهمترین دستاوردهای دانشگاه است. (جزئیات بیشتر)

الزام به تعیین تکلیف پرونده متقاضیان جذب هیات علمی علوم پزشکی

مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت اعلام کرد: دانشگاه های علوم پزشکی ملزم هستند پرونده متقاضیان جذب هیات علمی علوم پزشکی در فراخوان سال های گذشته را تا مهرماه ۱۴۰۱ تعیین تکلیف کنند. (جزئیات بیشتر)

لغو قبولی داوطلبانی که معدل اشتباه درج کرده باشند

حسن مروتی در خصوص تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری، گفت: تغییر رشته و انتقال بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انجام می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه نقشی ندارد. (جزئیات بیشتر)

آموزش عالی در سالی که گذشت (شهریور ماه)؛

تحصیل ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۶ هزار دانشجوی خارجی از ۶۰ کشور دنیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره در حال تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی هستند. (جزئیات بیشتر)

ضرب و شتم دانشجویان بسیجی در دانشگاه شهید بهشتی +عکس

به دنبال تجمع دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی عده ای اغتشاشگر دانشجویان بسیجی را مورد ضرب و شتم قرار دادند . (جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top