تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/04 - 01:50
کد خبر: 471373

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

انتقاد تند سعید جلیلی درباره نرمش قهرمانانه ؛ غلط برداشت کرده‌اند / احتمال برگزاری فاز اول «کنکور الکترونیکی» تا پایان ۱۴۰۲

انتقاد تند سعید جلیلی درباره نرمش قهرمانانه ؛ غلط برداشت کرده‌اند / احتمال برگزاری فاز اول «کنکور الکترونیکی» تا پایان ۱۴۰۲

موضوعات مورد بررسی امروز مواردی است مانند، انتقاد تند سعید جلیلی درباره نرمش قهرمانانه ؛ غلط برداشت کرده‌اند و احتمال برگزاری فاز اول «کنکور الکترونیکی» تا پایان۱۴۰۲ و ثبت نام آزمون ارتقای دستیاران دندان‌پزشکی از ۲۸ خرداد و ....

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعات مورد بررسی امروز مواردی است مانند، انتقاد تند سعید جلیلی درباره نرمش قهرمانانه ؛ غلط برداشت کرده‌اند و احتمال برگزاری فاز اول «کنکور الکترونیکی» تا پایان۱۴۰۲  و ثبت نام آزمون ارتقای دستیاران دندان‌پزشکی از ۲۸ خرداد و ....

ثبت نام آزمون ارتقای دستیاران دندان‌پزشکی از ۲۸ خرداد

 بر این اساس، فرایند ثبت‌نام آزمون ارتقاء دستیاران دندان‌پزشکی در روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه آغاز می‌شود و روز چهارشنبه ۳۱ خرداد به پایان می‌رسد.

آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی صبح پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ در به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در شهر‌های اصفهان، اهواز، بابل، ساری، تبریز، ارومیه، تهران، زاهدان، کرمانشاه، شیراز، بندرعباس، قزوین، کرمان، رشت، مشهد، همدان و یزد برگزار می‌شود.

کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۲ دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است.(جزئیات بیشتر)

احتمال برگزاری فاز اول «کنکور الکترونیکی» تا پایان ۱۴۰۲

با اشاره به چالش‌های الکترونیکی شدن کنکور گفت: چالش اول در این فرآیند حجم بالای پروژه است؛ همانطور که می‌دانید پر داوطلب ترین آزمون سازمان سنجش آموزش کشور در سال پیش رو، آزمون گروه علوم تجربی است که حدود ۴۸۵ هزار داوطلب دارد. این خود بزرگترین چالش برای اجرای چنین پروژه‌ای است. برای مثال ۴۸۵ هزار دستگاه لازم است که خود هزینه بسیار بالایی دارد. البته روش‌هایی برای تقسیم این عدد به بخش‌های کوچک‌تر وجود دارد که باید در مراجع ذی‌صلاح به بحث گذاشته شده و مجوزهای لازم دریافت شود.

مشاور رئیس سازمان سنجش در امور تأسیس و راه اندازی مرکز نوآوری و هوشمند سازی، چالش دوم را تأمین امنیت این آزمون‌ها در دنیای خطرناک دیجیتال امروزی عنوان کرد و افزود: همانطور که شنیده‌اید بزرگترین سازمان‌های دولتی و امنیتی جهان هم مورد هک خرابکاران قرار می‌گیرند. بنابرین کنترل این موضوع یکی از چالش‌های بزرگ در اجرای این پروژه به شمار می‌رود. البته با دریافت نظر متخصصین سازمان، دانشگاه‌ها و مؤسسات همکار، روش‌های بسیار مؤثری برای این موضوع در نظر گرفته شده است. متوجه هستید که با توجه به محرمانه بودن روش‌های دفاع دیجیتالی از توضیحات بیشتر در این زمینه معذوریم.(جزئیات بیشتر)

انتقاد تند سعید جلیلی درباره نرمش قهرمانانه ؛ غلط برداشت کرده‌اند

سعید جلیلی دیروز در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مشارکت آحاد مردم را در سیر موفقیت کشور به سمت قله­‌های پیشرفت ضروری دانست و اظهار داشت: در اندیشه سیاسی اسلام بسیاری از کارویژه‌­هایی که برای کارگزاران تعریف می­‌شود زمانی محقق خواهد شد که آحاد جامعه نیز به آن قیام کنند و با نگاه و حرکتی گسترده و با اقدام عمومی پا به عرصه‌های مختلف بگذارند و خلأها را جبران نمایند. تجربه­‌های موفق جمهوری اسلامی از جمله پیروزی در دفاع مقدس و موفقیت در مبارزه با کرونا نیز مرهون مشارکت آحاد مردم بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از مقام شهید دکتر مجید شهریاری استاد برجسته فیزیک گفت: غنی‌سازی ۲۰ درصد هسته­‌ای حاصل رشادت و مجاهدت شبانه‌روزی شهید شهریاری بود که هم نگاه مالی و مادّی نداشت و هم از اینکه اسمش در لیست تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد یا تهدید به ترور شود، ترسی نداشت.(جزئیات بیشتر)

اینفوگرافیک| توصیه‌های مهم به دانش‌آموزان و والدین برای فصل امتحانات

والدین در ایام امتحانات فرزندان و والدین وظایف مهمی بر عهده دارند که اگر آن ها را به درستی انجام ندهند، بر روی نتایج امتحانات دانش اموزان تاثیر می‌گذارد.(جزئیات بیشتر)

پیش‌بینی ۹۲ هزار عنوان سرفصل درسی در سامانه طراحان سوال

دکتر عبدالرسول پورعباس با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان سنجش در مسیر توسعه آزمون‌های استاندارد و شیوه‌های نوین برگزاری الکترونیک و هوشمند، گفت: در مرحله نخست در نظر است تا برای آزمون‌های سراسری دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور و همچنین معلمان و دبیران وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور برای طراحی سؤالات با رعایت استانداردهای لازم استفاده شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هدف‌گذاری سازمان سنجش آموزش کشور، حرکت در مسیر استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و بدون کاغذ است. در مسیر تحقق این هدف اقدامات زیادی در بخش‌های مختلف باید صورت گیرد که نیازمند مشارکت اساتید، معلمان و صاحب‌نظران در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مدارس است و امیدواریم با هوشمند سازی گام به گام مراحل مختلف آزمون‌ها زمینه آرامش و رضایت بیشتری برای داوطلبان و خانواده‌های آنان فراهم شود.(جزئیات بیشتر)

جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد

دکتر عباس اشرفی رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی (دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی) را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه ابلاغ کرد.

این دستورالعمل در راستای اجرایی کردن مفاد سند تحول و تعالی دانشگاه منطبق با راه‌کنش‌ها و اقدامات کلان بسته کاری «ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی مبنی بر برگزاری دوره‌های مستمر توجیهی و ارزیابی در جهت حداکثر انطباق فکری و روشی با مبانی تربیتی توحیدی و شیوه‌های آموزشی نوین تحول‌آفرین» ابلاغ شده است.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری تا ۱۰ خرداد ادامه دارد

داوطلبان راه‌یافته به مرحله مصاحبه علمی تا روز چهارشنبه ۱۰ خرداد می‌توانند برای شرکت در مصاحبه دانشگاه آزاد به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به نشانی http://azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

متقاضیانی که حداقل در یک رشته محل حدنصاب نمره علمی لازم برای مصاحبه را کسب کرده‌اند، چنانچه تمایل به ثبت‌نام به منظور شرکت در مصاحبه را دارند، لازم است تا ۳۱ خرداد با مراجعه مجدد به کارنامه نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت عمومی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ اقدام کنند؛ چرا که در صورت عدم تکمیل فرم مربوطه، از گزینش نهایی حذف خواهند شد. داوطلبانی که علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، در سایر دانشگاه‌ها حدنصاب علمی لازم برای مصاحبه را کسب کرده و فرم صلاحیت عمومی تکمیل کرده‌اند، نیازی به تکمیل مجدد این فرم نخواهند داشت.(جزئیات بیشتر)

امشب آخرین مهلت دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۲

 آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ برای بیش از ۶۹ هزار داوطلب برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه از ۳۱ اردیبهشت در دسترس داوطلبان قرار گرفته است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز سوم خرداد فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی از کارت خود پرینت تهیه کنند.

داوطلب ملزم است از کارت خود پرینت گرفته و به همراه داشته باشد. به هیچ عنوان در محل برگزاری آزمون، دریافت کارت و ویرایش معدل امکانپذیر نیست. کلیه داوطلبان می‌توانند نسبت به تصحیح معدل خود نیز اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

حضور ۴۰ هزار نفر از دانشگاهیان در جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان

 حجت الاسلام تقوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور گفت: اختتامیه ششمین جشنواره صحیفه سجادیه به لطف الهی در 4 خرداد ماه 1402 در شهر بندر عباس برگزار خواهد شد. این جشنواره که به مدت یک سال به طول انجامید با همت و تلاش همه ی سازمان های دانشگاه محور اعم از وزات بهداشت و علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، سازمان صدا و سیما و بویژه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها الحمدلله مسیر خوب و متعالی خودش را طی نمود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جشنواره ما در دو بخش قابل تامل ورود داشتیم . در بخش اول تولید محتوا با محوریت بیانیه گام دوم در آیینه صحیفه سجادیه را مدنظر داشتیم و کتابی با عنوان صحیفه زندگی تولید و ارائه گردید و از این کتاب عکس نوشته ها و پادکست ها و نشریات دانشجویی تولید و در اختیار مخاطبان عزیز قرار گرفت.(جزئیات بیشتر)

موافقت با ایجاد ۷ رشته و مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به استناد رای صادره در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با راه اندازی رشته بیوانفورماتیک پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت پذیرش ۵ دانشجو برای یک دوره موافقت شد.

بیوانفورماتیک پزشکی دانش کاربرد کامپیوتر در بیولوژی پزشکی است. دانشی چند رشته ای وچند تخصصی است و از ترکیب علوم مختلفی همچون علوم کامپیوتر و طراحی نرم افزار، آمار و تکنولوژی اطلاعات تشکیل شده است و محور اصلی این تخصص جمع آوری، نگهداری، تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات درحوزه بیولوژی سلولی و مولکولی پزشکی، ژنومیکس، ترانسکریپتومیکس و پروتیومیکس انسانی با بکارگیری نرم افزارهای مختلف به منظور حل معضلات مرتبط با پزشکی و بیولوژی است.(جزئیات بیشتر)

نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.azmoon.org از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند.نتیجه برخی از متقاضیان این دوره به دلیل نقص مدارک ارسالی در زمان ثبت نام به صورت مشروط اعلام شده است.

این دسته از داوطلبان لازم است حداکثر تا ۳۱ خرداد نسخه‌ای از ریز نمرات حاوی معدل و نمره پایان نامه خود را به صورت یک فایل PDF از طریق لینک مندرج در کارنامه اعلام نتیجه خود بارگذاری کنند.(جزئیات بیشتر)

تمدید مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان

طبق اعلام سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۳ که تا پیش از این ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود تا ۱۵ خرداد  ۱۴۰۲ تمدید شد.

دانشگاه‌های مبدا باید بر اساس مفاد آیین نامه شماره ۸۸۴۴۱.۳.۴۱ مورخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از اول خرداد تا ۱۵ تیر نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد از طریق سامانه ارسال کند. سپس دانشگاه‌های مقصد حداکثر تا پایان مرداد نسبت به بررسی تقاضا‌ها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top