تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/25 - 04:33
کد خبر: 473179

رسیدن به ایران قوی در گروی توسعه دانش و فناوری هسته‌ای است

رسیدن به ایران قوی در گروی توسعه دانش و فناوری هسته‌ای است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جریان بازدید جمعی از مقامات لشکری و کشوری از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور اظهار کرد: همه اندیشمندان و دانشمندان عرصه صنعت هسته‌ای واقعا در بیش از ۲ دهه در مظلومیت و در گمنامی، بزرگترین تلاش‌ها را انجام دادند و این صنعت را پیش بردند ‌خداقوت عرض می‌کنم. 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جریان بازدید جمعی از مقامات لشکری و کشوری از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور اظهار کرد: همه اندیشمندان و دانشمندان عرصه صنعت هسته‌ای واقعا در بیش از 2 دهه در مظلومیت و در گمنامی، بزرگترین تلاش‌ها را انجام دادند و این صنعت را پیش بردند ‌خداقوت عرض می‌کنم. 

وی افزود: گاهی‌ اوقات بعضی‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه حرکت مرز دانشی در حوزه هسته‌ای را تعبیری از یک مانع و مزاحمت برای اقتصاد کشور و تحرک توسعه علمی کشور می‌دانستند، که صحیح نبوده و نیست.

قالیباف تأکید کرد: بدون تعارف این طور بحث می‌کنند تا این مسیر و پیشرفت‌های این عرصه را به چالش بکشند که در واقع یکی از اشتباهات بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس مجلس گفت: مسائل دانش‌بنیان و علوم و فناوری هسته‌ای به طرز چشمگیری با زندگی مردم در حوزه‌های کشاورزی، سلامت و صنعت سروکار دارند. اکنون در دنیا از فناوری هسته‌ای در تولید محصولاتی با هزینه‌های کم و با ایمنی بالا استفاده می‌کنند. اما ما کمتر به این موضوع توجه کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به یک ایران قوی باید علم و دانش و نیز فناوری هسته‌ای را توسعه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کوتاهی و قصور برخی از مدیران کشور توضیح داد: در این مورد برخی تقصیرها شاید متوجه ما مدیران باشد و اعتقاد داریم اگر مردم متوجه میزان تأثیر و استفاده فناوری هسته‌ای در همه شئونات زندگی خودشان شوند، به اهمیت آن پی می‌برند.

وی ادامه داد: یکی از جنایاتی که استکبار و به‌ویژه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی کردند؛‌ این بود که تهمت‌ها و حرف ‌بی‌اساس را مطرح کردند و مدعی شدند که ایران می‌خواهد در مسیر نظامی حرکت کند و فشارهای آن‌ها سبب ترویج این نگاه غلط در دنیا شد.

قالیباف اظهار کرد: مردم کشور باید شاهد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای صنعت هسته‌ای باشند و به آقای اسلامی نیز عرض کردم که هنگامی که مردم زحمات این عزیزان و تأثیرات دانش و فناوری هسته‌ای را در حوزه‌های سلامت، تغذیه، زندگی روزمره،‌ محیط زیست، ایمنی و حتی در سبک زندگی خودشان مشاهده کنند؛‌ آن موقع است بیش از پیش پیش پشتیبان این کار می‌شوند و ما می‌توانیم به بسیاری از مواردی که اکنون به‌ آن‌ها نیاز داریم از راه میانبر دست یابیم.

وی بیان کرد: بنده از همه دوستان و جوانانی که در این عرصه به‌ شکل گمنام زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین قدردان تمام شهدای هسته‌ای که نه تنها فکر و ذکرشان، بلکه جان خود را در این راه فدا کردند،‌ هستم.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما هم به‌طور روشن در مجلس شورای اسلامی خودمان را مکلف می‌دانیم که مسیرهای مورد نیاز برای تسهیل‌گری دستیابی به دستاوردهای هسته‌ای را با سرعت بیشتری فراهم کنیم و بدون‌شک این کار را انجام خواهیم داد. برای نمونه پیشنهاداتی از سوی سازمان انرژی اتمی مطرح شده که رفع گره‌های احتمالی از صنعت هسته‌ای در دستور کار ما قرار دارد و حتی اگر برای رفع آن‌ها نیاز به قانون باشد،‌ آن را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان درباره چگونگی قدرت‌ساز بودن صنعت هسته‌ای گفت: بدون شک صنعت هسته‌ای مقوله‌ای قدرت‌ساز است. هنگامی‌ که از استقلال کشور حرف می‌زنیم، باید مولد باشیم و زمانی که از تولید سخن می‌گوییم، اول این سؤال پیش می‌آید که چه باید تولید کنیم، که باید گفت  حتما باید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت تولید کنیم. بنده فکر می‌کنم این علم و صنعت می‌تواند منجر به تولید قدرت، ثروت و معرفت شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top