به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در پاسخ به این سؤال که بیشترین میزان تخلفات و شکایات ارسالی به وزارت علوم در چه حوزههایی است، گفت: بر اساس آمارهای اخذ شده بخشهای مربوط به امور اعضای هیات علمی، کارکنان بخش دانشجویی و ارباب رجوع حوزههایی هستند که بیشترین شکایت از این حوزهها به وزارت علوم ارسال شده است.
دکتر حامد کرمی ضمن بیان این مطلب به مهمترین برنامههای حوزه بازرسی و شکایات وزارت علوم اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های ما در دفتر بازرسی و شکایات وزارت علوم این است که تلاش کنیم رویههای غلطی را که وجود دارد شناسایی کرده و مشکلات را رفع نماییم.
مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم تصریح کرد: تلاش می کنیم در دفتر بازرسی اقداماتی را بهکار بگیریم که بر اثر آن از بروز هر نوع برخورد، تخلف و کوتاهی در دانشگاه ها جلوگیری شود، به این ترتیب با پیشگیریهایی که صورت میگیرد میزان شکایات نیز به حداقل میرسد.
کرمی تاکید کرد: باید همه اقدامات در دفتر بازرسی و شکایات وزارت علوم شفاف و مطابق قانون باشد که تا تخلفات و کوتاهی هایی که در حال حاضر در دانشگاه ها و مراکز وابسته روی می دهد، اتفاق نیفتد.
مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاهیان و دانشجویان می توانند شکایات خود را در سامانه رسیدگی به گزارشات این وزارت خانه ارسال کنند، تاکید کرد: در این سامانه نوع و تعداد شکایات به طور دقیق مشخص است و رسیدگی به شکایات ارسالی نیز با سرعت بالا انجام می گیرد. سیاست ما رسیدگی به شکایات ارسالی با حفظ کرامت شاکیان است.
منبع: ایسنا