تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/10 - 14:46
کد خبر: 477644

فعال دانشجویی: با پلتفرم‌های قانون‌شکن برخورد جدی شود

فعال دانشجویی: با پلتفرم‌های قانون‌شکن برخورد جدی شود

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه گفت: باید با پلتفرم‌هایی که با اقدامات خود بر اذهان عموم مردم اثر می‌گذارند و آن‌ها را به دهن‌کجی و قانون‌شکنی تشویق می‌کنند برخورد جدی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فاطمه صداقت دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه گفت: این روزها، شاهد تصاویری بودیم که حاوی کشف حجاب دست جمعی کارکنان برخی پلتفرم ها بود. این تصاویر که با خود حواشی زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت، خشم و اعتراض کاربران فضای مجازی را برانگیخت. پس از دیجی کالا، حالا نوبت به طاقچه و ازکی رسیده است تا این اقدام هنجارشکنانه را در پیش بگیرد.

وی افزود: پس از چند روز سکوت سنگین و ننگین مدیران مربوطه، حالا بیانیه‌ای منتشر شده است که در آن هیچ عذرخواهی و اظهار پشیمانی از کنش صورت گرفته دیده نمی‌شود. علاوه بر آن با رفتاری قلدرمآبانه استقبال فسخ قرارداد همکاری با ناشران معترض را هم در دستور کار خود قرار داده‌اند. این بیانیه نشان از آن می‌دهد که مسئولین این پلتفرم با اقدام مبتذل و سخیف کارمندان خود مشکلی ندارند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: نکته‌ی قابل توجه آن است که برخورد با این کنش‌های ضد اسلامی باید قاطع باشد. برای مثال نباید برخورد فقط با کارمند آن شرکت صورت بگیرد؛ بلکه در عین برخورد با کارکنان و تشکیل پرونده‌ی قضایی، باید برخورد جدی با پلتفرم، مدیران، مسئولان، اداره کنندگان و حمایت‌کنندگان مربوطه صورت بگیرد.

صداقت ادامه داد: برخورد با دو گروه باید جدی‌تر باشد، گروه اول سلبریتی‌هایی است که با کنش‌ و موضع‌های خود برای نظام هزینه ایجاد می‌کنند و گروه دوم شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی است که با اقدامات خود بر اذهان عموم مردم اثر می‌گذارند و آن‌ها را به دهن‌کجی و قانون‌شکنی تشویق می‌کنند.

وی عنوان کرد: سوال مهم و قابل توجه آن است که آیا این‌گونه اقدامات، در آستانه‌ی سالگرد خانم امینی و اغتشاشات سال گذشته اتفاقی است؟ آیا اینکه به صورت همزمان چند پلتفرم با پوشش استارتاپی دست به کنش‌های ضد امنیتی بزنند نیاز به بررسی بیشتر ندارد؟ دیجی کالا و ازکی از جمله پلتفرم‌هایی بود که در اغتشاشات سال گذشته در توییت‌هایی که زدند صراحتا موضع خود را مشخص کردند؛ اما در اتفاقاتی همچون حادثه‌ی تروریستی شاهچراغ هیچ واکنشی در داغ هموطنان خود نشان ندادند.

صداقت تاکید کرد: آیا این دوگانگی رفتار برای کسانی که ادعا می‌کردند دینشان انسانیت است جای تردید ندارد؟ خواهشمندیم قوه‌ی قضائیه و دستگاه‌های امنیتی نقش مهم و اساسی خود را ایفا کرده و با تخطی‌گران برخورد جدی داشته باشد و پشت پرده‌ی این جریانات را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: این‌گونه اقدامات به گونه‌ای تشویق بقیه‌ی پلتفرم‌ها به تخطی از قانون است، و اگر برخوردی جدی از سوی نهادی‌های فرهنگی و قضایی انجام نشود تلقی می‌شود که، راه برای زیر پا گذاشتن آرمان‌ها و مقدسات اسلامی در جامعه‌ی اسلامی فراهم است‌. تمام هنجارشکنان توجه داشته باشند؛ مردم این سرزمین با تمام وجودشان پای آرمان‌ها و اعتقادات خود ایستاده‌اند و این‌گونه اقدامات را شدیداً محکوم می‌کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هر فرد با توجه به وظیفه‌ و مسئولیت خود باید برخورد لازم علیه اقدامات این هنجارشکنان داشته باشد. قسمتی از این برخورد‌ها از سوی ناشران صورت گرفت و بیش از ۵۰ ناشر از جمله انتشارات به‌نشر، خط‌مقدم، یازهرا، شهید کاظمی، راه‌یار، ستاره‌ها و شهید هادی، جماران، سوره مهر، ایمان ماندگار و حماسه یاران و...هم به‌خاطر بی‌قانونی طاقچه همکاری خود را با طاقچه معلق کردند.

دبیر دانشکده علوم ارتباطات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تعدادی از مشترکان طاقچه از جمله خود بنده آن را از گوشی خود پاک کرده‌ایم. حالا نوبت به اقدامی قاطع، بازدارنده، صریح و مصمم از سوی مراجع امنیتی، قضایی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های مربوطه رسیده است.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top