تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/26 - 10:18
کد خبر: 481902

افزایش خوابگاه‌های متاهلی علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید

افزایش خوابگاه‌های متاهلی علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از افزایش خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۲۵ درصد ظرفیت خوابگاهی متاهلی دانشگاه‌ها در یک سال اخیر تامین شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احد بنار افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم یکی از مهمترین برنامه ریزی‌های حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت توسعه خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تا اوایل مهرماه به بهره برداری می‌رسد که حدود ۸۰ درصد این پروژه‌ها تا پایان شهریورماه آماده سازی می‌شود. دانشگاه‌ها در انتظار دانشجویان جدید هستند که دانشجویان متاهل در آن ساکن شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق برنامه ریزی که انجام شده است طی دو سه ماه آینده ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی هم به مجموعه واحد‌ها اضافه خواهیم کرد. بیشتر این مجموعه یا واحد‌هایی هستند که تغییر کاربری داشته اند و یا واحد‌هایی که از گذشته احداث آن‌ها آغاز شده و در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی از نمونه‌های آن ایجاد ۳۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که هم اکنون در حال تجهیز این واحد‌ها هستند.

بنار یادآور شد: در مجموع در ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی داشتیم، اما در این مدت کوتاه ۱۰۰ واحد خوابگاه اضافه شده و پس از بهره برداری از تمام ۲۰۰ واحد می‌توان گفت که در واقع ۲۵ درصد ظرفیت خوابگاهی متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی را ظرفیت جدید تشکیل می‌دهد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به این ترتیب بخش عمده‌ای از نیاز‌های دانشجویان متاهل دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوابگاه پوشش داده می‌شود. ضمن اینکه خوابگاه‌های متاهلی که هم اکنون توسط دانشجویان استفاده می‌شد نیز مورد بهسازی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی که ساختمانی برای تغییر کاربری برای دانشجویان متاهل نداشتند واحد‌هایی را برای استفاده دانشجویان اجاره کرده اند که امیدواریم در سایر دانشگاه‌ها نیز در صورت نیاز این کار صورت بگیرد. در واقع واحد‌ها از سوی دانشگاه‌ها اجاره می‌شود و دانشجویان اجاره بهای مصوب را پرداخت می‌کنند.

بنار یادآور شد: ضمن اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت کلیه وام‌های دانشجویی را برای سال تحصیلی جدید به روز رسانی کرده است و این آمادگی وجود دارد که وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل علوم پزشکی برای شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر به میزان ۷۰ میلیون تومان پرداخت شود. ضمن اینکه برخی از دانشگاه‌های بزرگ مبالغی به عنوان کمک به این وام اضافه می‌کنند تا مشکل دانشجویان برطرف شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top