تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/09 - 09:11
کد خبر: 486368

آمریکا نمی‌تواند جنگ بکارد و آرامش درو کند

آمریکا نمی‌تواند جنگ بکارد و آرامش درو کند

نشریه تایم می‌گوید جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار به متقاعد کردن ایران است تا قبل از افزایش بیشتر تنش‌ها، به درگیری‌ها پایان دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این نشریه نوشت: بایدن امیدوار است که تهران را متقاعد کند تا قبل از فراتر رفتن تنش‌ها، به درگیری پایان دهد. برخی ناظران در منطقه نگرانند که سران ایران اکنون علاقه‌ای به عقب‌نشینی نداشته باشند.

رایان کراکر دیپلمات بازنشسته‌ که به‌عنوان سفیر در کشورهای خاورمیانه از جمله لبنان، کویت، سوریه و عراق فعالیت می‌کرد، گفت که به نظر می‌رسد اقدامات ایران برای کشاندن ایالات متحده به سمت درگیری مستقیم طراحی شده است.

وی افزود: اگر حمله گروه‌های مسلح ایرانی، منجر به کشتن نیروهای آمریکایی شود، بایدن برای پاسخ قاطعانه تحت فشار شدیدی قرار می‌گیرد و آمریکا را به جنگ مستقیم با تهران نزدیک‌تر می‌کند.

کراکر که اکنون یک کارشناس ارشد غیرمقیم در مؤسسه صلح بین‌المللی کارنگی است، اضافه کرد: اگر نیروهای تحت حمایت ایران شانس بیاورند و ۲۰ نظامی آمریکایی را بکشند، دولت مجبور خواهد شد یک واکنش بزرگ نشان دهد. این دیپلمات آمریکایی همچنین در مورد استفاده ایران از سلاح هسته‌ای، مدعی شد: من مطمئن هستم که آنها توانایی داخلی برای تولید سلاح هسته‌ای را دارند، بنابراین این فقط یک پرسش است که آیا آنها تصمیم می‌گیرند دکمه آن را بزنند.

تایم افزود: این نشان می‌دهد درگیری‌هایی که با حمله حماس در جنوب اسرائیل آغاز شد چقدر سریع می‌تواند به یک جنگ گسترده‌تر و با پیامدهای ویرانگر تبدیل شود. مقام‌های دفاعی اعلام کردند که یک ناو گروه دیگر یواس‌اس آیزنهاور که به سمت دریای مدیترانه حرکت می‌کند، در نهایت به سمت خلیج‌فارس خواهد رفت و در آب‌های نزدیک سواحل ایران قرار می‌گیرد.

جاناتان پانیکوف مدیر «ابتکار امنیتی خاورمیانه اسکوکرافت» در شورای آتلانتیک، ابراز داشت که تاکنون دولت کار را درست انجام داده، اما خطرات در این لحظه فراتر از حملات هدفمند در منطقه است. بزرگ‌ترین نگرانی من احتمال تشدید تنش ناخواسته است.

وی همچنین تصریح کرد که رگبار موشک‌ها و راکت‌ها از سوی حزب‌الله می‌تواند باعث کشته شدن سربازان اسرائیلی شود. این می‌تواند زنجیره‌ای از وقایع را رقم بزند که متوقف کردن آن دشوار است. من بیشتر نگران این هستم که ممکن است به درگیری ختم شود که هیچ‌کس خواهان آن نیست.

موضع فریبکارانه مقامات آمریکایی مبنی بر درخواست پنهان و آشکار از ایران برای ممانعت از گسترده نشدن تنش‌ها در حالی است که آمریکا خود به این ادعا وفادار نمانده و ضمن تجهیز ارتش صهیونیستی به انواع بمب‌های ممنوعه، از نسل‌کشی بی‌حد و مرز در غزه حمایت کرده و خود در نقش فرماندهی عملیات علیه مردم فلسطین ظاهر شده است. بدین ترتیب روشن است که آمریکایی‌ها از خشم ملت‌های منطقه و زبانه‌های آتشی که خود در حال برافروختن آن هستند، در امان نخواهند ماند. برخی خبرها از هلاکت شماری از نظامیان آمریکایی در جریان انجام عملیات زمینی در غزه حکایت می‌کند و این غیر از حملات و خساراتی است که ظرف دو هفته اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق وارد شده است.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top