تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/30 - 13:18
کد خبر: 488486

خطر تعلیق والیبال ایران چقدر جدی است؟

خطر تعلیق والیبال ایران چقدر جدی است؟

ناصر میرفخرایی عضو کمیته فنی و هیأت رئیسه فدراسیون می‌گوید: اگر فدراسیون برخلاف اساسنامه فدراسیون جهانی حرکت کند، شک نکنید تعلیق، والیبال ایران را تهدید می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از وقتی مجمع فوق‌العاده والیبال لغو شد، دل توی دل والیبالی‌ها نیست. آن هم حالا که با پایان دوره ریاست محمدرضا داورزنی در فدراسیون، کارهای مهم روی زمین مانده؛ از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال، تا کاندیداتوری داورزنی برای ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا و داوطلبی میزبانی مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۵ و قهرمانی پسران زیر ۱۷ سال جهان در سال ۲۰۲۴ و لیگ ملت‌های ۲۰۲۴.

ناصر میرفخرایی عضو کمیته فنی و هیأت رئیسه فدراسیون هم این روزها حسابی نگران است. به نظر او وزارت ورزش باید هر چه زودتر تعیین تکلیف کند: «وزیر ورزش باید تکلیف را روشن کند. اساسنامه فدراسیون والیبال تا سال قبل طبق اساسنامه فدراسیون‌های دیگر بود اما پارسال با ایراداتی که فدراسیون جهانی از آن گرفت، اصلاح شد تا در نهایت این فدراسیون آن را تأیید کند. اگر مبنا اساسنامه وزارت ورزش باشد حالا با پایان دوره ریاست داورزنی، وزیر ورزش باید سرپرست را انتخاب کند اما با اساسنامه مورد تأیید فدراسیون جهانی مجمع فوق‌العاده سرپرست فدراسیون والیبال را انتخاب می‌کند. در نهایت هم وزیر می‌تواند این چالش را رفع کند.»

به گفته عضو هیأت رئیسه، مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال با حسن نیت لغو شد: «فدراسیون با اینکه با موافقت وزارت قرار بود مجمع فوق‌العاده را برای انتخاب سرپرست برگزار کند اما وقتی پولادگر گفت مجمع برگزار نشود، فدراسیون هم تبعیت کرد و با اینکه طبق اساسنامه می‌توانست مجمع را برگزار کند، تقابل با وزارت را درست ندید. بنابراین مجمع را به تعویق انداخت تا وزارت ورزش زمان مجمع را تعیین کند. فرقی هم نمی‌کند که چه کسی سرپرست شود داورزنی یا x وy.»

او معتقد است، اگر مجمع فوق‌العاده برگزار نشود یا دیر بجنبیم، تعلیق در کمین والیبال ایران است: «اگر فدراسیون برخلاف اساسنامه فدراسیون جهانی حرکت کند، شک نکنید تعلیق، والیبال ایران را تهدید می‌کند. یعنی حالا که اساسنامه فدراسیون ایران منطبق با اساسنامه فدراسیون جهانی شده، اگر وزیر سرپرست را انتخاب کند، فدراسیون جهانی بلایی که سر هند و فیلیپین آورد را سر فدراسیون ما می‌آورد.»

به نظر میرفخرایی این مشکل به راحتی قابل حل است: «داورزنی در سیستم ورزش غریبه نیست. او ۱۷ سال رئیس فدراسیون والیبال بود، مدیرکل تربیت بدنی چندین استان بود و دوسال هم معاونت وزیر ورزش را بر عهده داشت. خیلی راحت این مسأله قابل حل است. مسئولان ورزش باید با خرد جمعی درباره این مسأله بهترین تصمیم را بگیرند تا فرصت‌سوزی نشود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون والیبال، توانمندی را شاخصه بزرگ سرپرست می‌داند و بس: «اگر کیومرث هاشمی به من بگوید سرپرست شو، قبول نمی‌کنم چرا که سرپرست و مدیر فدراسیون باید توانایی اداره آنجا را داشته باشد. هیچ کسی تنها به صرف اینکه من در زمین بازی می‌کردم نمی‌تواند سرپرست یا رئیس شود. فدراسیون در تیم ملی خلاصه نمی‌شود، بلکه فاکتورهای زیادی دارد. مثلاً سال قبل فدراسیون ۱۱۲ میلیارد هزینه تیم‌های مختلف کرد. به نظرم کاندیداهای ریاست باید مدتی در قسمت‌های مختلف فدراسیون مدیریت کنند تا سیستم مدیریت فدراسیون را بشناسند.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top