تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/08 - 12:43
کد خبر: 489321

باشگاه دانش‌آموزی در دانشگاه علامه راه اندازی شد

باشگاه دانش‌آموزی در دانشگاه علامه راه اندازی شد

باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه علامه‌طباطبائی با نام شهید قائمی و با رویکرد شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای جوان کشور در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیین تاسیس باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه علامه‌طباطبائی با نام شهید قائمی به همت معاونت آموزشی دانشگاه و با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی، دکتر مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی، دکتر روح‌الله زرگرباشی، مدیر تحصیلات تکمیلی، دکتر مهدی خانجانی، مدیر خدمات آموزشی، مدیران و کاکنان معاونت آموزشی دانشگاه و جمعی از دانش آموزان و مدیران مدرسه‌های صدرای شیرازی تهران و دین و دانش قم در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

این باشگاه با رویکرد شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای جوان کشور در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه تاسیس شد و سنجش استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان، ارائه مشاوره به دانش‌آموزان جهت کمک به توسعه فردی و برنامه‌ریزی در مسیر تحصیلی و شغلی، توان‌افزایی، حمایت و هدایت دانش‌آموزان مستعد، خلاق و نوآور در حوزه‌های علمی و فرهنگی، شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد و نخبه برای ادامه تحصیل در دانشگاه علامه‌طباطبائی، برقراری تعامل مناسب با وزارت آموزش و پرورش برای هدفمندسازی و ارائه خدمات مناسب به دانش‌آموزان در سراسر کشور، تسهیل ارتباط مدارس با دانشگاه، معرفی رشته‌های تحصیلی و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه علامه‌طباطبائی و شناسایی، حمایت، هدایت و جذب دانش‌آموزان مستعد و نخبه در مناطق محروم کشور از مهمترین اهداف باشگاه دانش‌آموزی شهید قائمی دانشگاه علامه‌طباطبائی است.

معتمدی در این آیین ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان و مدیران مدارس گفت: امیدوارم ورود شما به دانشگاه به صورت مستمر اتفاق بیفتد و ما بتوانیم شما را در کسوت دانشجویی هم در دانشگاه علامه‌طباطبائی ببینیم.
وی با اشاره به نامگذاری دانشگاه علامه‌طباطبائی، افزود: این دانشگاه به نام علامه طباطبائی مزین شده است. علامه طباطبائی(ره) افتخار جهان و شیعه است و یکی از آثار ایشان تفسیر المیزان است. ایشان فیلسوف، مفسر قرآن، عارف، معمار، ریاضیدان و در حوزه های مختلف علمی استعداد ویژه‌ای داشتند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور است، گفت: ۱۰ دانشکده و یک موسسه آموزش عالی بیمه اکو در این دانشگاه وجود دارد که فعالیت همه آنها از جنس علوم انسانی است و فقط دانشکده آمار، ریاضی و علوم رایانه است که در هوش مصنوعی، ریاضی و آمار مرتبط با علوم انسانی فعالیت می‌کند.

وی به تحصیل دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی رشته‌های علوم پایه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه‌طباطبائی اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایل این اتفاق این است که بالاترین ضریب اشتغال مربوط به رشته‌های علوم انسانی است و دانش‌آموختگان علوم انسانی فرصت‌های متعدد شغلی پیش رو دارند به طوری که تعدادی از دانشجویان برخی از رشته‌های علوم انسانی در همان دوران تحصیل مقطع کارشناسی شاغل می‌شوند.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکنون نزدیک به ۱۰۰هزار دانش‌آموخته به جامعه تحویل داده است که بسیاری از آنها جزء مدیران، وکیلان، دانشمندان، وزیران و نمایندگان مجلس موفق این کشور هستند، تاکید کرد: دانشگاه علامه‌طباطبائی با این تراز علمی آماده است تا برای دانشجویانی که علاقه‌مند هستند در رقابت کنکور وارد دانشگاه شوند شرایط عالی فراهم کند تا آن‌ها بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این باشگاه بتواند زمینه ارتباط متقابل با دانش‌آموزان را فراهم کند تا دانش آموزان با آگاهی بیشتر بتوانند انتخاب رشته کنند و متناسب با ظرفیت و استعداد خود به پیشرفت جامعه، کشور و اثربخشی رشته خود کمک کنند و باعث افتخار خود، خانواده و جامعه ایران اسلامی شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top