تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/20 - 19:54
کد خبر: 500909

امیرعبداللهیان:

آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نشست خبری با فیصل مقداد همتای سوری خود گفت که آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت در دمشق مسئول است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  امیرعبداللهیان دوشنبه عصر در این نشست خبری در سوریه اعلام کرد: گفتگوهای مهم ‌و مفیدی با بشار اسد داشتیم. سوریه به عنوان محور مقاومت همواره مورد مشورت ما قرار می‌گیر‌د.

وی با اشاره به اینکه با گذشت 6 ماه رژیم صهیونیستی به جنایات ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد، افزود: جنایت تروریستی و جنگی اخیر اسراییل با استفاده از هواپیمای جنگی و موشک‌های آمریکا علیه سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از نقض قواعد بین‌المللی از جمله کنوانسیون‌های وین بود

وی تاکید کرد: آمریکا در این حادثه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد رژیم اسراییل تنبیه خواهد شد. عدم موافقت آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیه در محکومیت این حمله نشانه‌ای از چراغ سبز آمریکاست و واشنگتن به خاطر این رفتارش و حمایت از این رژیم باید پاسخگو باشد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌دانیم و به تلاش ها علیه حمله به کرانه باختری و تسهیل ارسال کمک به غزه و خنثی کردن طرح‌های صهیونیستی علیه غزه ادامه می‌دهیم.

فیصل مقداد نیز در پاسخ به سوالی درباره جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: از زمان تشکیل اسراییل ما شاهد بودیم که جنایتهای جنگی این رژیم علیه بشریت هیچگاه متوقف نشده است.

وی اطمینان حاصل کرد که کشورهایی همچون آمریکا و اروپا افتخار نمی‌کنند به این همکاری‌هایی که با رژیم دارند. رژیم صهیونیستی جنایت‌های زیادی مرتکب شده است.

وی در ادامه افزود: اقدامی که مقاومت فلسطین انجام داد یک اقدام سرنوشت ساز بود. اسراییل تلاش می‌کند این نبرد را گسترش بدهد تا از شکست فرار کند. آنچه تاکنون رخ داد نشان می‌دهد این رژیم شکست خورده است.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در خصوص تکذیب امریکا مبنی بر آگاهی از تجاوز رژیم صهیونیستی گفت: من در گفتگوها با برخی از مقامات غربی به آنان نکته مهمی یاداور شدم. گفتم تصور کنید در محیط جنگی اوکرایک یک سفارت کشور غربی مورد حمله موشک قرارمیگرفت در آن صورت واکنش امریکا و کشورهای اروپایی چگونه بود.

چرا دولت آمریکا حمله تروریستی به یک مکان دیپلماتیک را که نقض کنوانسیون وین است محکوم نکرد؟! به نظر می رسد نتانیاهو بدون چراغ سبز امریکا قادر به انجام چنین کاری نبود. هرچند امریکایی ها در ارسال پیام به ایران ادعا میکنند که هیچ هماهنگی بین آمریکا و اسرائیل وجود نداشته است. اینکه امریکا چنین جنایت آشکار را محکوم نمی‌کند آیا نمی تواند به معنای تشویق رژیم برای تداوم جنایات و حمله به دیگر مراکز دیپلماتیک باشد!

رژیم اسرائیل در مقابله با غزه محاصره شده و یک گروه مقاومت به نام حماس بیش از شس ماه در باتلاق گیر کرده و ادعا می‌کند. او هیچ توانی برای پیروزی بر فلسطین ندارد.

امیرعبداللهیان در خصوص پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ایران از ابتدای نسل کشی اعلام کرده که به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم. چگونگی پاسخ به اسراییل در میدان تعریف شده و در میدان چگونگی آن مشخص خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا هماهنگی با روسیه انجام می شود یا خیر گفت: در خصوص توقف جنایت اسرائیل علیه غزه مشورت های سطح بالا بین تهران و مسکو جریان دارد.

فیصل مقداد در پاسخ به سوالی در خصوص روابط نظامی با ایران گفت: ما تفاهم نامه های خوبی بین دو کشور داریم. در خصوص مسایل نظامی نمی توان چیزی بگویم اما زمینه های زیادی است که با دوستان در ایران هماهنگی و همکاری داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top