تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/05 - 15:01
کد خبر: 505801

۱۲ ویژگی مهم یک فلزیاب حرفه ای

۱۲ ویژگی مهم یک فلزیاب حرفه ای

چگونه با فلزیاب گنج پیدا کنیم؟ سوالی هست که همه ی کاربران به دنبال جواب آن هستند. وقتی تصمیم به گنج یابی میکنید اول از همه به فکر خرید یک فلزیاب و یا طلایاب هستید. بعد از کلی تحقیق شرکتی را پیدا میکنید و به آن اعتماد میکنید و طلایاب مورد نظر خود را خریداری میکنید. ولی قدم بعدی چه چیزی هست؟ آیا آماده شروع به کار هستید؟ آیا میدانید چگونه باید با فلزیاب گنج پیدا کنید؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فلزیاب ها دستگاه هایی هستند که برای یافتن اشیاء فلزی در زیر زمین استفاده می شوند. آنها کاربردهای مختلفی دارند، از جمله جستجوی گنج، کاوش های باستان شناسی و یافتن خطوط لوله و سیم های زیرزمینی. یک فلزیاب حرفه ای دستگاهی است که دارای ویژگی های پیشرفته ای است که آن را برای کاربران باتجربه مناسب می کند. این دستگاه ها معمولاً گران تر از فلزیاب های معمولی هستند، اما می توانند نتایج دقیق تری را ارائه دهند و در زمین های چالش برانگیزتر کار کنند. ویژگی های زیادی وجود دارد که هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک فلزیاب و گنج یاب باید در نظر بگیرید، در این مقاله موارد مهمی از آنها را بررسی می کنیم: مهمترین مواردی که در هنگام خرید فلزیاب  باید در نظر گرفته شود عبارتند از قابلیت تفکیک، شناسایی هدف، قابلیت بالانس زمین، موارد استفاده، فرکانس، عمر باتری، وزن، عمق جستجو و گارانتی محصول.

هرکدام از این ویژگی ها را با هم بررسی میکنیم:

1. قابلیت تفکیک فلزیاب

تفکیک به توانایی فلزیاب برای تمایز بین انواع مختلف فلزات اشاره دارد. این امر مهم است زیرا همه فلزات با ارزش نیستند و شما می خواهید بتوانید بین زباله ها و اشیاء با ارزش تمایز قائل شوید. فلزیاب و گنج یاب های حرفه ای معمولاً دارای تنظیمات تفکیک مختلفی هستند که به شما امکان می دهد بین فلزات آهنی، غیر آهنی و حتی انواع خاص فلزات مانند طلا، نقره و مس تمایز قائل شوید و از حفر غیرضروری برای اشیاء بی ارزش خودداری کنید. گنج یاب ها دارای تنظیمات تشخیص زیادی هستند. بعضی ها تا 40 تنظیم هم دارند! یکی دیگر از ویژگی هایی که ممکن است لازم داشته باشید، صدای هشدار ویژه به جای صدای بوق در هنگام برخورد فلزیاب به موارد خاص و ارزشمند است.

2. فرکانس بسیار پایین (VLF)

رایج ترین فلزیاب و گنج یاب ها، دستگاه های VLF هستند، آنها یک سیم پیچ فرستنده و یک سیم پیچ فلزیاب دارند، آنها وزن زیادی ندارند و برای کاربران مبتدی بسیار مناسب هستند. فلزیاب های حرفه ای معمولا طیف وسیعی از فرکانس های عملیاتی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد انواع مختلف فلزات را در عمق و شرایط مختلف زمین شناسایی کنید. فرکانس های پایین تر برای نفوذ به اعماق زمین و یافتن اشیاء بزرگتر مناسب تر هستند، در حالی که فرکانس های بالا برای یافتن اشیاء کوچکتر و کم عمق تر ایده آل هستند. دستگاه طلایاب VLF به طور معمول چیزهایی مانند جواهرات، آثار باستانی، سکه ها، و رسوبات عمومی تر فلز را پیدا می کنند، آنها در برابر آب مقاوم هستند اما برای استفاده در زیر آب اصلاً انتخاب مناسبی نیستند.

3. حساسیت

حساسیت فلزیاب به قدرت سیگنالی که می تواند از یک هدف فلزی دریافت کند، اشاره دارد. فلزیاب های حرفه ای دارای تنظیمات حساسیت قابل تنظیم هستند که به شما امکان می دهد دستگاه را برای شرایط خاص زمین و نوع فلزی که به دنبال آن هستید، تنظیم کنید.

طلایاب

4. ضد آب بودن دستگاه طلایاب

فلزیاب های ضد آب مناسب برای استفاده در ساحل و نزدیک آب یا زیر آب هستند. این گنج یاب ها برای اطمینان از خیس نشدن سیم پیچ و لوازم الکترونیکی تحت استفاده معمولی ساخته شده اند. اگر قصد غواصی با ردیاب را دارید، بدیهی است که به یک مدل مخصوص ساخته شده نیاز دارید که به طور کامل تا اعماق بیشتر ضد آب باشد.

5. بالانس زمین دستگاه فلزیاب و گنج یاب

بالانس زمین طلایاب شما را برای خاک‌های معدنی تنظیم می‌کند، خاک غنی از مواد معدنی ممکن است حاوی آهن، نمک و غیره باشد. مواد معدنی می توانند سیگنال فلزیاب را مختل کنند و باعث شوند اشیاء فلزی کاذب ظاهر شوند. فلزیاب های حرفه ای معمولاً دارای کنترل های بالانس زمین هستند که به شما امکان می دهد دستگاه را برای انواع مختلف خاک تنظیم کنید

بالانس زمین توسط دستگاه گنج یاب به یکی از روش های زیر اجرا می شود:

  • خودکار : هیچ اقدامی از جانب کاربر مورد نیاز نیست
  • دستی : کاربران این گزینه را بر اساس هدف مورد نظر تنظیم می کنند
  • اولیه : سازنده این گزینه را تنظیم می کند و هیچ تنظیمات دیگری امکان پذیر نیست
  • چندگانه : به شما امکان می دهد تنظیمات خودکار یا دستی را انتخاب کنید

6. سطح تشخیص عمق دستگاه گنج یاب

عمق نفوذ فلزیاب و طلایاب به این معنی است که چقدر عمیق می تواند اشیاء فلزی را در زیر زمین تشخیص دهد. فلزیاب های حرفه ای معمولاً عمق نفوذ بیشتری نسبت به فلزیاب های معمولی دارند، به این معنی که می توانند اشیاء را در اعماق بیشتری پیدا کنند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که چندین عامل وجود دارد که می تواند بر توانایی طلایاب برای یافتن یک هدف تأثیر بگذارد. 

7. اندازه کویل

کویل جستجو بخش از طلایاب است که میدان مغناطیسی را برای یافتن فلزات ارسال می کند. فلزیاب های حرفه ای معمولا دارای کویل های جستجوی بزرگتر هستند که به آنها امکان می دهد مساحت بیشتری را پوشش دهند و عمق بیشتری را کاوش کنند. شکل سیم پیچ نیز می تواند بسیار متفاوت باشد، همه آنها به شکل گرد نیستند، برخی از آنها بیضی شکل هستند تا به راحتی بتوانند وارد مناطق صعب العبور شوند.

8. حالت پین پوینت گنج یاب

همه طلایاب ها به حالت پین پوینت مجهز نیستند. به همین دلیل، بسیاری از علاقه مندان ترجیح می دهند یک پینپوینت را به عنوان لوازم جانبی خریداری کنند. با کمک پین پوینتر زمان زیادی در جستجو صرفه جویی می شود و بررسی دقیق تری از ناحیه مورد نظر انجام می دهد.

9. وزن گنج یاب

وزن فلزیاب در هنگام خرید طلایاب یک نکته کاربردی است، از آنجایی که قرار است این دستگاه طلایاب را در فضای باز با خود حمل کنید، اگر بتوانید مدلی تهیه کنید که حمل آن آسان باشد، مفید است. فلزیاب های حرفه ای معمولا از مواد سبک تر ساخته شده اند و دارای طراحی ارگونومیکی هستند که حمل و نقل آنها را آسان تر می کند و به شما امکان می دهد بدون خستگی برای ساعت های متمادی کاوش کنید.

10. قیمت فلزیاب

قیمت گنج یاب ها به طور قابل توجهی متفاوت است، می‌توانید گزینه‌های خود را بر اساس میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای این دستگاه طلایاب خرج کنید، محدود کنید. کاربران مبتدی، می‌توانند با یک مدل سطح پایه که ارزان‌تر است، شروع کنند، زیرا با ویژگی‌های اولیه ساخته شده‌اند. برای حرفه‌ای‌ها، می‌توانید مدل‌های رده بالاتری را تهیه کنید که هزینه بیشتری دارند زیرا به ویژگی‌های پیشرفته‌تری مجهز هستند.

گنج یاب

11. عمر باتری گنج یاب

مانند هر وسیله الکترونیکی، دستگاه طلایاب هم با باتری کار میکند، باتری ها از حدود 5 ساعت تا 18 و حتی 20 ساعت استفاده متغیر هستند، این تعداد ساعت به خوبی یک کاوش را پوشش می دهد و همراه داشتن باتری های اضافی زمان جستجو شما را افزایش می دهد. زمان مفید عمر باتری بستگی به نحوه استفاده شما از فلزیاب و کیفیت باتری دارد. می توانید بین باتری قلیایی یا شارژی یکی را انتخاب کنید، با این حال، تفاوت ولتاژ بین این دو وجود دارد، اختلاف بزرگی نیست و به مواد شیمیایی بستگی دارد، اما AA های قلیایی حدود 1.5 ولت هستند در حالی که باتری های قابل شارژ حدوداً 1.2 ولت هستند.

12. گارانتی دستگاه گنج یاب

در نهایت باید هنگام خرید دقت کنید که دستگاهتان گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد تا در صورت وجود هرگونه مشکلی بتوانید به راحتی پیگیری کنید و همچنین به آموزش های لازم دسترسی داشته باشید.

ویژگی های اضافی

طلایاب های حرفه ای ممکن است دارای ویژگی های اضافی مانند صفحه نمایش LCD، هدفون بی سیم و GPS باشند. این ویژگی ها می توانند به شما کمک کنند تا اهداف خود را راحت تر پیدا کنید و از تجربه کاوش خود لذت بیشتری ببرید.

نتیجه:

یک طلایاب حرفه ای می تواند یک ابزار ارزشمند برای هر کسی باشد که علاقه مند به کاوش با فلزیاب است. با انتخاب طلایاب مناسب برای نیازهای خود، می توانید شانس خود را برای یافتن اشیاء با ارزش افزایش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و فروش فلزیاب طلایاب و گنج یاب و اطلاع از قیمت فلزیاب و طلایاب و گنج یاب شرکت های معروف مثل Garret و OKMdetectors و Minelab و Noktadetectors و Fisher به وبسایت شرکت فلزیاب آلفا فلزیاب به آدرس https://detectorha.ir/metal-detector-price-list/ مراجعه کنید
همچنین برای راهنمایی بهتر جهت خرید فلزیاب و طلایاب و گنج یاب اصل همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش، میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید
شماره تماس: ۰۹۱۲۴۷۳۲۷۰۸

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد
نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو ۲۰۲۴
انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد
نگاه غربی و شرقی به زن ؛ دوگانه ایی که هیچ تفاوتی ندارد
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال‌های اخیر
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
جاده چالوس باز شد
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top