تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 13:20
کد خبر: 506081

صادق زیباکلام بازهم مجرم شناخته شد

صادق زیباکلام بازهم مجرم شناخته شد

دادگاه رسیدگی به پرونده‌های محمدرضا سعدی مدیرمسئول روزنامه «جهان صنعت» و صادق زیباکلام امروز دوشنبه هفتم خرداد با حضور اعضای هیات منصفه در شعبه یک دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و با اکثریت آراء مجرم شناخته شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسه دادگاه بررسی به اتهامات صادق زیبا کلام و محمدرضا سعدی مدیر مسئول جهان صنعت به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع در شماره ۲۸ آبان ۱۴۰۱ این روزنامه برگزار شد.
در بخشی از مطلب روزنامه جهان صنعت با تیتر «کیان را کی کشت؟» آمده که برخی از مأموران انتظامی برای اینکه دچار تردید نشوند و به مردم شلیک کنند، از مواد روانگردان استفاده می‌کنند.

محمدرضا سعدی مدیر مسئول روزنامه «جهان صنعت» در دفاعیه خود گفت: سوءنیتی در انتشار مطلب نبوده و صدای زیباکلام هم با توجه به محدودیت زمانی انتشار روزنامه، ضبط نشده است.
در ادامه قاضی از متهم پرسید منبع مطالب شما چی بوده که‌ آقای سعدی گفت: روایت‌ها و شنیده‌ها را جمع‌آوری و نظر آقای زیباکلام را در این مورد پرسیدیم.

وی با اشاره به شغل و سوابق پدرش در فراجا، عذرخواهی و باتوجه با آرامش موجود در جامعه از دادگاه و اعضای هیأت منصفه درخواست بخشش کرد.
صادق زیباکلام در دفاعیات خود گفت: من در پاسخ به سوال خبرنگار جهان صنعت در مورد شایعه استفاده از مواد روانگردان گفتم: «من هم شنیدم» چه جوابی غیر از این پاسخ می‌توانستم بدهم؟

زیباکلام گفت: من نباید محاکمه شوم. صداوسیما حکومتی بابت جلوگیری نکردن از شایعات باید محاکمه شود؛ محکوم واقعی صداوسیما است.
برخی از اعضای هیأت منصفه بعد از دفاعیات متهمان با اشاره به شرایط بحرانی کشور در تاریخ نشر مطلب مذکور گفتند: رسانه‌ها برای اطلاع رسانی صحیح به‌ویژه در شرایط بحرانی باید از منابع مرتبط و رسمی مصاحبه بگیرند و اگر روزنامه جهان صنعت قصد شبهه‌زدایی و مقابله با شایعات را داشت، منبع مناسبی را برای اظهارنظر در مورد شنیده‌هاش انتخاب نکرد.

صادق زیباکلام هم در مورد مطالبی که مرتبط با حوزه‌اش نیست فقط به جمله من هم شنیده‌ام بسنده نکرد؛ بلکه در قالب یادداشت شفاهی و دیدگاه، شنیده‌ها و شایعات غلط موجود را بسط داده است.

اکبر نصراللهی، سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات و بحث و بررسی، صادق زیباکلام و محمدرضا سعدی را با اکثریت آرا مجرم شناختند و مستحق تخفیف ندانستند.
نصراللهی اظهار کرد: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات محمدرضا سعدی و صادق زیباکلام که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبأ صادر خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأکید ولیعهد سعودی بر ضرورت آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین
انباشت ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک در گذرگاه کرم ابوسالم
«سعید جلیلی» وارد صداوسیما شد
ما یک ⁧خانواده⁩ هستیم و هر عضوی با تابعیت ایرانی برایمان مهم است
عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی
با جلوه جدید حمل و نقل شهری به مناظره رفتم
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top