تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/08 - 09:27
کد خبر: 514899

راه‌اندازی ۱۳۰۰پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش و پرورش

راه‌اندازی ۱۳۰۰پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش و پرورش

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی ۱۳۰۰ پایگاه انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور در ۷۳۰ منطقه کشور گفت: خانواده‌ها به هر کسی که در فضای مجازی و حقیقی بدون مجوز و بدون گذراندن دوره‌های تخصصی، تبلیغات مشاوره کنکور انجام می‌دهد، اعتماد نکنند. پیشنهاد ما این است که با صرف هزینه اندک و تعرفه دولتی، از خدمات پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیر تجلی‌نیا با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور به دانش آموزان و داوطلبان کنکور، تعداد ۱۳۰۰ پایگاه انتخاب رشته در ۷۳۰ منطقه کشور راه اندازی شده است گفت: تقریبا ۴۲۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده و دارای تخصص در زمینه انتخاب رشته کنکور در این پایگاه‌ها آماده ارائه خدمات به دانش آموزان و والدین آنان هستند.

وی با بیان اینکه تمامی این مشاوران طی یک دوره آموزشی ۲۸ روزه که به صورت آموزش با روش یادگیری معکوس برنامه ریزی شده بود با آخرین اطلاعات در خصوص انتخاب رشته آشنا شدند و آموزش‌های تخصصی لازم را در این زمینه دریافت کردند افزود: ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور به صورت حضوری در پایگاه‌ها انجام می‌شود؛ چنانچه برخی از داوطلبان نیازمند دریافت خدمات مجازی باشند با هماهنگی مدیر پایگاه این امکان فراهم خواهد شد.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف از ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور این است که در فضای امن پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور آموزش و پرورش که در هر منطقه حداقل دو پایگاه دایر شده است (یک پایگاه ویژه دختران و یک پایگاه ویژه پسران) مشاوران آموزش دیده و متخصص بتوانند به داوطلبان و دانش‌آموزان خدمات تخصصی مشاوره ارائه دهند.

تجلی‌نیا با بیان اینکه در زمان انتخاب رشته کنکور بسیاری از سودجویان و افراد غیرمتخصص در فضای مجازی هر ساله چالش‌ها و مشکلات متعددی برای دانش آموزان ایجاد می‌کنند عنوان کرد: با راه‌اندازی این پایگاه‌ها و مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های آموزش و پرورش، مشاوره انتخاب رشته در فضای امن توسط نیروی متخصص و آموزش دیده ارائه خواهد شد و شاهد بروز مشکلات و خطاهایی که بعضا افراد غیرحرفه‌ای ایجاد می‌کنند، نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه با توجه به تاثیر معدل و محاسبه نمره تراز دانش آموزان در دو بخش سوابق تحصیلی و کنکور انتخاب رشته بسیار تخصصی‌تر شده است اظهار کرد: تمامی دانش‌آموزان و والدین در نظر داشته باشند که به هر کسی که در فضای مجازی و حقیقی بدون مجوز و بدون گذراندن دوره‌های تخصصی تبلیغات، مشاوره کنکور انجام می‌دهند اعتماد نکنند. پیشنهاد ما این است که با صرف هزینه اندک و تعرفه دولتی، از خدمات پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فقر آهن چه عوارضی برای کودک دارد
اردبیل رکودار چندقلوزایی در ۵ ماهه ۱۴۰۳ شد
تلف شدن سریالی حیوانات در باغ‌وحش ارم
آذری جهرمی: من و ظریف قرار بود از یک نامزد دیگر حمایت کنیم
ورود موج جدید افزایش دما از روز شنبه؛ هوا مانند سابق گرم نمی‌شود
تماس تلفنی معاون رئیس جمهور با محیط‌بان زخمی دنا
اف‌بی‌آی دخالت طرف خارجی در ترور ترامپ را تایید نکرد
آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی اعلام شد
تقسیم پست بین حامیان آشوب با نعل وارونه وفاق ملی +اسامی
بازی‌های استقلال از پرسپولیس راحت‌تر است
واکنش تند استقلال علیه یحیی گل‌محمدی و فولاد
دستور همتی برای پرداخت وام مهم به متقاضیان
کمک میثاقی به استقلال!
قتل جنجالی مرد جوان در تهران
آیا کاشت ناخن ممکن است برای سلامت ناخن‌ها خطرآفرین باشد
راه‌اندازی ۱۳۰۰پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش و پرورش
هوای تهران در مرز آلودگی است
بارداری دختر ۱۵ ساله از مرد هوسران
پاسخ مثبت وزیر کشور به مطالبه خروج اتباع غیرمجاز
اطلاعیه سپاه صاحب‌الزمان درباره نشست گاز در یکی از مراکز سپاه
رای کمیته انضباطی در مورد علیرضا بیرانوند اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top