تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/03/20 - 11:29
کد خبر: 131863

اینجا دانشگاه شهید چمران؛ مسئولان این تناقضات را پاسخ دهند

اینجا دانشگاه شهید چمران؛ مسئولان این تناقضات را پاسخ دهند

دانشگاه چمران جایی که در آن به یک مستند اجازه اکران داده نمی شود اما به برگزاری شب شعری که در آن به خدا و پیامبر توهین شد مجوز داده می شود! دانشگاهی که برای ایجاد سایه بان و ایستگاه اتوبوس در گرمای بالای 50 درجه بودجه ندارد اما برای ترویج موسیقی بودجه دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک فعال دانشجویی در گزارشی شرح این روزهای دانشگاه شهید چمران اهواز را تصویر کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با تغییرات مدیریتی، این دانشگاه دستخوش حوادث قابل تاملی شده است.

متن یادداشت میلاد خدری دبیر روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در ذیل می آید:

«یک مسئله هم مسئله‌ى فرهنگ است؛ که آقایان هم حالا معلوم شد که نگرانى دارید، بنده هم نگرانم. مسئله‌ى فرهنگ، مسئله‌ى مهمى است. اساس این ایستادگى، این حرکت و در نهایت ان‌شاءالله پیروزى، بر حفظ فرهنگ اسلامى و انقلابى است و تقویت جناح فرهنگى مؤمن، تقویت این نهال هایى که روییده است در عرصه‌ى فرهنگ؛ بحمدالله جوانهاى مؤمنِ خوبى داریم در عرصه‌ى فرهنگ و هنر؛ فعالیت کردند، کار کردند؛ حالا بعضى جوانند، بعضى دوره‌ى جوانى را هم گذرانده‌اند؛ ما عامل فرهنگى کم نداریم. ما حتماً در مسئله‌ى فرهنگ‌[باید توجه کنیم‌]، دولت محترم هم باید توجه کند، دیگران هم توجه کنند.» (بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در 15 اسفند 92 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری)

روزهای ابتدایی که در دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرفته شدم همراه با شنیدن افتخارات و عناوینی بود که همه به گذشته بر می گشت: بیش از 1500 سال قدمت، نخستین دانشگاه جهان، جز 4 دانششگاه وسیع کشور و... اما آنچه که در عمل و این روز ها می بینم گویی این دانشگاه نه آن دانشگاه است! همین مرا بر آن داشت که به نوشتن این سطور بپردازم.

دانشگاه چمران جایی است که در آن یک تشکل دانشجویی نه تنها مورد اندک حمایتی از سوی مسئولین قرار نمی گیرد بلکه زمانی هم که با وسع محدود اعضای خود به اجرای برنامه می پردازد بازهم معاونت فرهنگی بدون کم ترین احساس تکلیفی از بی پولی سخن می گوید در حالی که چند روز قبل در جشنواره انجمن های علمی برای اجرای برنامه سزراین موش!(که متاسفاته ناموفق بوده!)، ریخت و پاش های بی مورد و... ظاهرا حداقل 200 میلیون ریال هزینه می کند!

در حالی که سرپرست دانشگاه از برگزاری جلسه با بزرگترین تشکل دانشجویی استان امتناع می کند که عده ای از دانشجویان متقاضی تشکل جدید که چند نفر هم بیشتر نیستند به راحتی حضوری و غیر حضوری با ایشان ارتباط برقرار می کنند. کسانی که سوابق سو امنیتی و سیاسی شان بر همگان مبرهن است.

دانشگاه چمران جایی است که در آن به مستند ؛من روحانی هستم؛ اجازه اکران داده نمی شود اما به برگزاری شب شعری که در آن به خدا و پیامبر توهین شده و اخلاق به سخره گرفته شد مجوز داده می شود!

دانشگاهی که برای ایجاد سایه بان و ایستگاه اتوبوس در گرمای بالای 50 درجه بودجه ندارد اما برای ترویج موسیقی که خلاف صریح نظر رهبر انقلاب است بودجه دارد...

دانشگاه چمران جایی است که نشریات با سابقه و استخوان دار دانشجویی باید با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند اما نشریاتی خاص با حمایت... چاپ می شوند. بی هیچ واهمه ای عکس سران فتنه را چون قهرمانان ملی چاپ کرده و سخن از آزادی آنها از حصر غیر قانونی! می زنند!

جایی که در آن جشن های فارغ التحصیلی شباهت بسیاری به پارتی های شبانه داشته! و قداست دانشگاه و علم و عالم به موزه تاریخ سپرده می شود اما برای به پا داشتن شعائر دینی کم ترین برنامه و توجهی دیده نمی شود...

دانشگاهی که در آن 17 نفر برای بیش از 17000 نفر تصمیم می گیرند و آن را شیوه انتصابی-ابتکاری می نامند!
به کجا چنین شتابان؟

این روزها هم در حالی هیات رئیسه دانشگاه عزم خود را برای احیای انجمن افراطی جزم نموده که دانشگاه با حجم وسیعی از مشکلات رو به روست. از جلسات نماینده وزیر با اعضای متقاضی انجمن و دور هم جمع کردنشان وتلاش برای ایجاد ائتلاف میانشان با تقسیم سهم! گرفته تا نادیده گرفتن اشخاصی که 3 سال برای تشکیل انجمن تلاش کرده اند و اگر اولویتی هم باشد قاعدتا باید با آنها می بود...

اما سوال این است مگر که در گذشته ای نه چندان دور، در زمان مدیریت این دوستان شاهد ایجاد چنین تشکل های دولت ساخته ای نبودیم؟ سرانجامش چه شد؟ جز لکه ی ننگی در کارنامه برخی از آقایان چه از آن تشکل بر جای مانده؟
آیا قرار است باز هم تاریخ تکرار شود؟

مطمئنا ما هم از فضای تضارب آرا استقبال می کنیم و خواستار فعالیت تمامی جریانات دانشجویی پایبند به قانون در دانشگاه هستیم، اما آیا چنین تشکلی پاسدار استقلال جنبش دانشجویی خواهد بود؟ چگونه چنین تشکلی که خود آقایان جزو هیات موسس معنوی اش هستند نماینده دانشجو خواهد ماند؟ چگونه اشخاصی که اذعان به لیبرال بودن داشته یا اشخاصی که سابقه حبس و... داشته می خواهند سردمدار تشکلی شوند که لفظ اسلام را به یدک می کشد؟
اما...
اما جوانان مومن انقلابی، همان ها که امامشان ؛فرزندان انقلابی من؛ نامیدشان نه تنها با این نامهربانی ها دلسرد نشده که عزمشان دو چندان شده، حال چه مسئولین جناح فرهنگی مومن را حمایت کنند و چه نکنند...
چمران... و ما ادراک چمران..

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نذیر
1393/03/20 - 12:01

بسمه تعالی
این بیان گر این است که صدای دانشجویان ارزشی در دانشگاه به جایی نرسیده در حالی که مسئولین دانشگاه روزه ی صبر اختیار کرده اند و در پشت پرده جلسات ویژه ای با این افراد دارند. شواهد و اظهارات خود این دانشجویان حاکی از این است که به این دانشجویان مجوز فعالیت در قالب یک تشکل دانشجوئی داده خواهد شد. اخیرا هم نماینده وزیر در دانشگاه طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا خبر از صدور مجوز به این افراد در قالب انجمن اسلامی داده است، و این در حالی است که یک تشکل به نام انجمن اسلامی دانشجویان در این دانشگاه از سال ها پیش وجود داشته است و هم اکنون بزرگترین تشکل دانشجوئی دانشگاه محسوب می شود.
به نظر بنده مسئولین انجمن اسلامی چمران باید در یک حرکت رسانه ای قوی این افراد، سوابق و ارتباط هایشان با بیرون رو به تمام دانشجویان این دانشگاه اطلاع دهند تا با خفت این دانشجویان و مسئولینی که همراهشان هستند را از دانشگاه برای همیشه بیرون بیاندازند... و ان الباطل کان زهوقا
پیمان
1393/03/20 - 16:20

جداً؟ این جایی که گفتی جز ایرانه!
عطی
1393/03/20 - 16:26

این 17 نفر دیگه چه صیغه ایه؟
یا حرف نزن یا کامل بگو!
شفیع پور
1393/03/20 - 20:16

کارتون عالی بود انجمنی ها
زنده باد بچه های انقلابی چمران، از همین جا دستتون رو می بوسم
خدا قوت...
حامد
1393/03/22 - 11:49

این نیز بگذرد...
ی دانشجوی چمرانی
1393/04/14 - 08:08

واقعا تو این مدتی ک توی ابن دانشگاه بودم می تونم بگم حرف های این جناب بند ب بند حقیقته ...
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top