تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/08/04 - 14:15
کد خبر: 161826

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و بیست و ششم؛

چنـد بـــرگ زیــــارت از قاب «پنجره های تشنه»

چنـد بـــرگ زیــــارت از قاب «پنجره های تشنه»

نویسنده در این کتاب سعی کرده است به رسم مالوف سفرنامه ‌نویسی در ادبیات کهن ایران، در کنار شرح سفرش و ماوقع پیرامونی آن گاه با توصیفات کوتاه و کنایه‌ها و زخم زبان‌ هایی نیز زبان باز کند که از نگاه مدیران و مسئولان شهری و کشوری تا پیش از آن دور مانده و یا مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: نام اباعبدالله که در میان باشد جان ها پر می‌کشند به سویش… یک وقت با روضه ‌ای و گاه با شعری. پاهای پیاده تا کربلا که هیچ ضریحی که برای او می‌رود هم دل می‌برد…

۳۳۱ صفحه روزنوشت انتقال ضریح، اشاره مختصری است بر مصرع «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست»… البته روضه ای در کار نیست. همان عرض ارادات ها، غبطه خوردن های خودت، گلباران کاروان، ذبح قربانی‌ها پای ضریح و… روزی اشکت می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کتــــــاب پنجــــــره‌های تشنـــــــه؛ روزنوشت‌های مهدی قزلی از انتقال ضریح مطهر حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام از قم به کربلای معلی ست که توسط انتشارات سوره مهر منتشر گردیده است.

معرفی کتاب «پنجره ها تشنه»

مرکز اتفاقات این سفرنامه ضریحی است که اگرچه آغوشش هنوز خالی از قبرشهید کربلاست، یک ایران دل همراه دارد. شور و شوقی که نویسنده آن را در کتاب اینطور توصیف می کند: «جمعیت قم را در بدرقه که دیدیم فکر کردیم این اتفاق تکرار نمی‌شود. به تهران که رسیدیم وحشت کردیم گفتیم بالاخره تهران شهر بزرگی است و جمعیت زیاد. ساوه روی دست تهران. اراک روی دست ساوه. و حالا بروجرد… انگار صور اسرافیل دمیده شده است.

کاروان حامل ضریح جدید امام حسین، سفر خود را از قم شروع می‌کند؛ به تهران می‌آید و بعد، از مسیر ساوه، به اراک می‌رود و بعد از اراک، به سمت شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، اندیمشک، دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان، خرمشهر می‌رود و باز، از خرمشهر مستقیماً به اهواز باز می‌گردد و از آنجا، از طریق مرز مهران، به مقصد نهایی خود، یعنی کربلا می‌رسد. در این سفر، در هر شهر، مردمانی هستند که از چند کیلومتر پیش‌تر، به استقبال کاروان می‌روند و تا کیلومترها بعدتر، کاروان را به سمت مقصد بعدی، بدرقه می‌کنند.

معرفی کتاب «پنجره ها تشنه»

نویسنده در این کتاب سعی کرده است به رسم مالوف سفرنامه ‌نویسی در ادبیات کهن ایران، در کنار شرح سفرش و ماوقع پیرامونی آن گاه با توصیفات کوتاه و کنایه‌ها و زخم زبان‌ هایی نیز زبان باز کند که از نگاه مدیران و مسئولان شهری و کشوری تا پیش از آن دور مانده و یا مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است.

معرفی کتاب «پنجره ها تشنه»

این کتاب در کنار متن خود از کتابسازی ویژه‌ای نیز بهره می‌برد. جلد این کتاب نمادی است از پنجره‌های ضریح اماکن متبرک که به دلیل الصاق یک صفحه پلاستیکی ویژه روی جلد جذابیت

خاص دارد. همچنین انتخاب نوع کاغذ ویژه برای انتشار این اثر در کنار حساسیت به خرج داده شده برای چاپ کتاب نیز از دیگر مواردی است که بر جذابیت این اثر افزوده است.

جدای از این،‌ پیوست مجموعه‌ای از تصاویر تمام رنگی از کاروان حمل ضریح حرم امام حسین (ع) به انتهای این کتاب به آن جلوه و نمای ویژه‌ای بخشیده است.

ازاین کتاب نسخه الکترونیک نیز منتشر شده است.

همچنین تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پنجره های تشنه» در جوار آستان حرم سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

معرفی کتاب «پنجره ها تشنه»

این کتاب با کاهش قیمتی که داشته است هم اکنون 21000 تومان می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top