تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/07/15 - 10:00
کد خبر: 181257

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و چهل و دوم

روحیه فرماندهان دفاع مقدس را در «قصه فرماندهان» بخوانید

روحیه فرماندهان دفاع مقدس را در «قصه فرماندهان» بخوانید

آقای شهردار به زندگی شهید مهدی باکری می پردازد، در یکی از داستانهای این کتاب می خوانیم که شهید باکری در لباس کارگری ساده یک روز کامل را با کارگران آسفالت ریز شهر کاری می کند در حالی که خود شهردار شهر است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجموعه کتاب قصه فرماندهان که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است سعی دارد گوشه ای از شخصیت تعدادی از این فرماندهان را به خوانندگان خود بشناساند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این مجموعه 26 جلدی به صورت دیجیتال و قابل اجرا در سیستم‌های اندروید در اینجـــــــــا عرضه شده است.

بخش‌هایی از این کتاب را در ادامه می‌خوانید:

در آغاز انقلاب آنجا که بیشتر فرماندهان نظامی کشور یا گریخته بودند و یا به دلیل جنایاتشان زندانی بودند، جنگی هشت ساله بر این مرزو بوم تحمیل شد، جنگی که قرار بود سه روزه پایان یابد...

اما از همان روزهای اول جنگ جوانان بسیاری برای دفاع بر دشمن هجوم بردند، جوانانی که با طولانی شدن جنگ و پیدا شدن توانایی هاشان یک یک شدند فرماندهان جنگ. از کارگر تا تحصیل کرده در بهترین دانشگاههای دنیا. و حالا برخی از آنان آسمانی شده اند و برخی مانده اند و هنوز هم خواب را از چشمان دشمنان ربوده اند...

***

آقای شهردار به زندگی شهید مهدی باکری می پردازد، در یکی از داستانهای این کتاب می خوانیم که شهید باکری در لباس کارگری ساده یک روز کامل را با کارگران آسفالت ریز شهر کاری می کند در حالی که خود شهردار شهر است.

رحیم مخدومی در «یک آسمان هیاهو» زندگی علی‌رضا موحددانش را به زیبایی به رشته تحریر درآورده است. نویسنده، همان ابتدای داستان در بخش «علی برای تو خوابی دیده» در یک افشاگری، همه داستان را لو می‌دهد و محل تولد، سال تولد و حتی مهم‌ترین اتفاق زندگی شهید علی‌رضا موحد دانش را رو می‌کند. نثر این کتاب، ساده، روان و صمیمی است. مخدومی، خواننده کتاب را مخاطب قرار می‌دهد و وقایع کتاب را خطاب به او تعریف می‌کند. وی دست مخاطب را می‌گیرد و با خود به زندان ، به خرمشهر و به جبهه می‌کشاند.

«معلم فراری» زندگینامه داستانی محمدابراهیم همت است، فرمانده لشکر 27محمدرسول الله (ص) سپاه، که پس از 28 سال زندگی الهی، درسال 1362 و در جزیره مجنون از جبهه‏ های جنگ ایران و عراق به‏ شهادت رسیده است.

«تکه ‏ای از آسمان» داستانی از مقاطع مختلف زندگی فرمانده تیپ ویژه شهدا،شهید بروجردی، که پس از حضور طولانی در منطقه کردستان و مقابله با ضدانقلاب، به دست ضدانقلاب به شهادت می ‏رسد. ابتدای‏ کتاب در فصلی با عنوان «تکه ‏ای از آسمان» به زندگینامه مختصراین فرمانده شهید و حضور وی در فعالیت‏های سیاسی قبل ازانقلاب و تشکیل گروه توجیدی سف، حضور فعال در کردستان وتشکیل گروه پیشمرگان کرد مسلمان و شرح شهادت وی در سه راه ‏نقده پرداخته شده است. 10 بخش دیگر کتاب داستان‏هایی اززندگی شهید در ایام دوران قبل و بعد از انقلاب و درگیری، نیروهای‏ ضدانقلاب کردستان می ‏باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top