تاریخ انتشار: جمعه 1394/10/18 - 10:37
کد خبر: 189694

اعتصاب غذا و تجمع دانشجویان صنعت نفت به روز چهارم کشید؛

دغدغه اشتغال، امتحانات را به حاشیه برد +عکس

دغدغه اشتغال، امتحانات را به حاشیه برد +عکس

این دانشجویان اعلام کرده اند تا صدور اطلاعیه کتبی مبنی بر رفع مشکل استخدام و بازگشت به روال سابق بر اساس وعده های داده شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دست از اعتصاب برنداشته و در هیچ امتحانی شرکت نمی کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از پخش مصاحبه معاونت تأمین نیروی انسانی وزارت نفت، دکتر سلحشور، از بخش خبری بیست و سی روز چهارشنبه 16 دی ماه، دانشجویان دانشکده های نفت آبادان و اهواز به نشانه اعتراض، مبنی بر اولویت استخدام در شرکت های تابعه وزارت نفت و بدون آزمون ورودی، در دانشگاه تجمع و اعتصاب غذا کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی مصاحبه معاون وزیر نفت مبنی بر عدم استخدام دانشجویان؛ تجمع، تحصن و اعتصاب غذا در دانشگاه‌های صنعت نفت آبادان و اهواز شامگاه چهارشنبه برگزار شد و تا ساعت 2 بامداد ادامه داشت.

این دانشجویان اعلام کرده اند تا صدور اطلاعیه کتبی مبنی بر رفع مشکل استخدام و بازگشت به روال سابق بر اساس وعده های داده شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دست از اعتصاب برنداشته و در هیچ امتحانی شرکت نمی کنند.(اینجــــــــــــــا)

این در حالی است که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های خوزستان در این باره ابراز عقیده کرد: برخی از داخل وزارت نفت برای دانشگاه‌ها فرمان آشوب می‌فرستند، خطر از بین رفتن امنیت در اهواز بسیار زیاد است.

اما این تحصن و اعتراض تنها یک مطالبه دانشجویی است که از چهارشنبه 16 دی پس از پخش مصاحبه ی معاونت نیروی انسانی وزارت نفت بصورت خودجوش در دو دانشکده ی نفت آبادان و اهواز شروع شده است و تاکنون نیز ادامه دارد.

گفتنی است که هدف از این تجمع اعتراضی مسالمت آمیز و خودجوش رفع مشکلات بوجود آمده در استخدام دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاه صنعت نفت است و به گفته ی خود دانشجویان این اعتراض ها تا گرفتن حق مسلم شان ادامه دارد.

به گفته ی مسئولان دانشگاه و وزارت نفت این تاییده (استخدام دانشجویان) مصوب شده و از مدت ها پیش منتظر امضای مقام عالی وزارت است اما با پخش مصاحبه متناقض مذکور با گفته های مسئولین، دانشجویان با اعتراض و تحصن سکوت اعلام کردند که دیگر توان گره زدن آینده خویش به گفته های شفاهی مسئولین ندارند و تا گرفتن تاییده ی رسمی دست از تحصن بر نمی دارند.

این تحصن و اعتراض ها در کمال آرامش و خونسردی در حال برگزاری است تا موجب بهره برداری جناحی و سیاسی و یا سوء استفاده ی مغرضین نشود.

برای دریافت و مطالعه بیانیه بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان، اینجـــــــــــــا کلیک کنید.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه نفت همچنین در گفتگو با خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اظهار داشت که مجموع دانشجویان شرکت کننده در این تحصن با احتساب لغو امتحانات و اعتصاب غذا، به 2000 نفر می‌رسد که مشغول تحصیل در واحدهای تهران، اهواز و آبادن هستند.

دانشجویان همجنین در انتظار تعهد کتبی و رسمی از سوی مقامات اصلی وزارت نفت در خصوص جذب ورودی‌های 94 و ماقبل با توجه به تعهد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هستند.

تصاویر تکمیلی مربوط به این تجمع را در ادامه می‌بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجوي نفت سايردانشگاه ها
1394/10/21 - 08:09

استخدام در وزارت نفت حق تمام دانشجويان رشته نفت در تمام كشور است. هيچ تفاوت وتبعيضي بين فارغ التخصيلان دانشگاه نفت با دانشگاه شريف، تهران اميركبير، شيراز، علم و صنعت، سهند تبريز، باهنر كرمام سبزوار و دانشگاه آزاد نبايد باشد جز در توانايي علمي كه آن هم با آزمون و مصاحبه مشخص مي شود. لطفا زبان عدالت گستر باشيد نه تفرقه افكن. اگر وزارت نفت بابر فشار دانشگاه نفتيها كوتاه بيايد دانشجويان ديگر دانشگاه ها هم اين رويه را تكرار مي كنند.
ناشناس
1394/10/21 - 08:12

استخدام در وزارت نفت حق تمام دانشجويان رشته نفت در تمام كشور است. هيچ تفاوت وتبعيضي بين فارغ التخصيلان دانشگاه نفت با دانشگاه شريف، تهران اميركبير، شيراز، علم و صنعت، سهند تبريز، باهنر كرمام سبزوار و دانشگاه آزاد نبايد باشد جز در توانايي علمي كه آن هم با آزمون و مصاحبه مشخص مي شود. لطفا زبان عدالت گستر باشيد نه تفرقه افكن. اگر وزارت نفت بابر فشار دانشگاه نفتيها كوتاه بيايد دانشجويان ديگر دانشگاه ها هم اين رويه را تكرار مي كنند.
امیر
1394/10/21 - 16:06

به ما دانشجوهای صنعت نفت داره ظلم میشه یه وعده ای به ما داده شده که زندگی ما رو تحت تاثیر قرار داده بود و حالا قراره که خلف وعده بشه ...این ظلم به دانشجو نیست ....الان 4 روزه اعتصاب غذا شده و امتحانی برگزار نشده تو رو خدا مسئولین رسیدگی کنن....ما تا زمانی که خبر قانع کننده ای از وزیر دریافت نکنیم مردانه به اعتراضا ادامه میدیم.
ناشناس
1394/10/21 - 19:48

استخدامی حق همه فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور است نه فقط دانشگاه نفت. باید عدالت برای همه برابر برگزار شود.
محمد
1394/10/21 - 20:24

هنگام انتخاب رشته هیچ دانشگاهی تعهدی مبنی بر استخدام نداشته مگر دانشگاه صنعت نفت. و این تنها دلیلی است که رتبه‌های برتر کنکور جذب این دانشگاه شده‌اند
سامان
1394/10/24 - 00:34

حتما استخدامی از دانشگاه های صنعت نفت داشتن و دیدن توان علمی و کاریشون خوب نیست بخاطر همین تصمیم گرفتن با شرط آزمون استخدام انجام بشه. این که دیگه شلوغی و اعتصاب نداره.
قشر دانشجو شعور داره فهم داره علم داره دوستان صنعت نفتی چرا اینطور رفتار می کنید!!!
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top