تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/13 - 14:45
کد خبر: 192002

سینمای انقلاب در جشنواره فجر 94/ 3

«یتیم خانه ایران» روایتی تازه از ایادی انگلیس +عکس

«یتیم خانه ایران» روایتی تازه از ایادی انگلیس +عکس

ساخته ی جنجالی جدید ابوالقاسم طالبی پس از فیلم قوی و البته بسیار جنجالی قلاده های طلا است. ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی. کسی که هیچ ترسی از پرداختن به موضوعات به اصطلاح خط قرمز ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشنواره فیلم فجر امسال کارگردانان گفتمان انقلاب، حضور پررنگی دارند. اتفاقاً فیلم هایشان جزء اولین شانس های شکار سیمرغ های بلورین جشنواره هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی سلسله مطالبی، به معرفی فیلم های مطرح ارائه شده از سوی کارگردانان گفتمان انقلاب جشنواره سی و چهارم خواهیم پرداخت.

قلاده های طلا را که ساخت، برای خودش و بسیاری از بازیگرانش توسط فتنه گران مورد اهانت و تعدی قرار گرفتند. از توهین به شریفی نیا و دخترانش تا علی رام نورایی و هجمه به امین حیایی که اخیرا در ماراتن رای گیری وی و امیر مهدی ژوله نیز ترکش هایش او را نوازید و کینه های شتری برخی مدعیان آزادی بیان نمایان شد. او نشان داده که دستور رهبرانقلاب را مبنی بر اینکه جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است، به خوبی فهمیده است.

هر آنچه ساخته همچون بختکی فرهنگی بر جان غرب زده‌های داخلی افتاده است. آنجا که وی خود نیز به صراحت می گوید متاسفانه، روشنفکری ما مریض به دنیا آمده است. ما در گذشته هم روشنفکرهایی داشتیم که حتی به غرب هم سفر کردند اما در نهایت بازگشت به خویشتن کردند و در واقع روشنفکرهایی بودند که دلشان به حال کشور می‌سوخته است و هیچگاه هویت ایرانی خود را پنهان نمی‌کردند و غرب‌زدگی «روشنفکری» نیست.

ساخته ی جنجالی جدید ابوالقاسم طالبی پس از فیلم قوی و البته بسیار جنجالی قلاده های طلا است. ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی. کسی که هیچ ترسی از پرداختن به موضوعات به اصطلاح خط قرمز ندارد. زیرا به گفته ی خودش در مقابل شهدا و خانواده ی آنان باید دست را بالا برد و تسلیم بود. وی این بار فیلم را در بخش مسابقه شرکت نداده است و در داستان آمده است که داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.

قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

این بار ابوالقاسم طالبی در فیلم «یتیم خانه ایران» تلاش دارد شرح ماجرا که به یک تراژدی تاریخی شبیه است را با روایتی از زندگی یک جوان بانام محمد جواد (علی رام نورایی) که در بنکداری فعال است و تلاش او برای کشف راز قحطی که گریبان  مردم را گرفته توسط ایادی انگلیس به تصویر می‌کشد. در این فیلم طالبی تلاش کرده تا قطحی هولناک در سفر ایادی انگلیس به ایران همچنین اجساد و افراد در حال مرگ در جاده‌ها، به درستی به تماشاگر ارایه شود.

روستاهای نیمه ویران با ساکنان گرسنه، مردمی که می‌میرند و کسی نیست که کمکی کند. حضور نیروهای متفقین در ایران که موجب شد تا کشوری که کیلومترها از کانون جنگ در اروپا فاصله داشت، بیشترین خسارت انسانی را متحمل شود مورد توجه قرار گیرد.

با بازی بازیگران داخلی علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا و همراهی بازیگران خارجی چون رایان تورفه از انگلیس، کامرون چاپمن از انگلیس، برت جان کورن از هلند، پاول دیونی از انگلیس، جان اتول از ایرلند، توبی هیوز از انگلیس و کلوم کوتس از انگلیس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

طالبی برای خودش فیلم نمی سازد. بلکه برای آرمانش می سازد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top