تاریخ انتشار: شنبه 1394/12/15 - 15:09
کد خبر: 194618

تصمیم ناگهانی سازمان سنجش بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی:

نتیجه کنکور دکتری 95، ملاک قبولی در دانشگاه نیست! +فیلم

نتیجه کنکور دکتری 95، ملاک قبولی در دانشگاه نیست! +فیلم

زمزمه کاهش تاثیر مستقیم نتیجه کنکور در مقاطع مختلف، سالهاست که شنیده می‌شود و هر سال به میزانی اعمال می‌شود اما معمولا داوطلبان از اعمال بدون اطلاع قبلی (سالی که قرار است نتیجه آن در کنکور مؤثر شود) آن گلایه دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند مرحله‌ای شدن کنکور در مقاطع مختلف همیشه دردسرهایی برای دانشجویان و داوطلبان کنکورهای سراسری داشته است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زمزمه کاهش تاثیر مستقیم نتیجه کنکور در مقاطع مختلف، سالهاست که شنیده می‌شود و هر سال به میزانی اعمال می‌شود اما معمولا داوطلبان از اعمال بدون اطلاع قبلی (سالی که قرار است نتیجه آن در کنکور مؤثر شود) آن گلایه دارند.

کنکور دکتری 95 نیز از این ماجرا مستثنی نبود و کماکان اعتراضاتی در گوشه و کنار از داوطلبان به گوش می‌رسید که نشان می‌داد انگار پیش‌‌بینی‌های لازم برای نحوه تغییر در تاثیر مستقیم آزمون لحاظ نشده است.

دانلــــــــــــــود

بر اساس این ادعا داوطلبان در سال های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، باید سوابقی از جمله مقاله، پژهوش، تحقیق و ... داشته باشند و بر اساس نمرات آن سالها و مصاحبه و آزمون احتمالی که دانشگاه مورد انتخابشان قرار است برای آنها برگزار کند قبول خواهند و این در حالی که این تصمیم به یکباره اتخاذ و اعمال شده است.

طبیعتاً در سالهایی که دانشجویان باید به فکر جمع آوری رزومه مناسب اعم از تحقیق، پژوهش و مقاله و همچنین تلاش برای کسب نمرات خوب می‌بودند، از این تصمیم بی اطلاع بوده و احتمالاً بیشتر زمان خود را به تمرین برای کسب نمره مناسب در کنکور دکتری گذرانده‌اند و اکنون به یکباره با این تصمیم مواجه می‌شوند.

این تغییر ناگهانی می‌تواند آسیب‌هایی برای اقشار دانشجو و داوطلب ادامه تحصیل در مقطع متبوع را داشته باشد؛ حتی می‌شود گفت که این تصمیم‌گیری‌ها ممکن است منجر به تغییرات تاثیرگذار در روند زندگی یک دانشجو یا داوطلب کنکور شود.

پاسخ سازمان سنجش به این چالش اما ارجاع به مراجع قانونی است؛ توکلی مشاور رئیس سازمان سنجش، در این باره می‌گوید که مجلس شورای اسلامی این قوانین را وضع کرده و ابلاغ می‌کند.

در ادامه، گزارش از ماجرای سردرگمی دانشجویان داوطلب کنکور دکتری 95 را می‌بینید که احتمالا با این تغییر ناگهانی، با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top