تاریخ انتشار: شنبه 1395/03/08 - 12:46
کد خبر: 200783

در نامه به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد:

انتقاد انجمن‌های اسلامی به حذف «التزام به نظام و ولایت فقیه» از آئین‌نامه شوراهای صنفی دانشجویان

انتقاد انجمن‌های اسلامی به حذف «التزام به نظام و ولایت فقیه» از آئین‌نامه شوراهای صنفی دانشجویان

وزارت علوم نیز با ناآگاهی به این موضوع که اگر با آگاهی باشد خیانت بزرگی به نظام جمهوری اسلامی روا داشته، دست به چنین اقدامی زده است. حال چرا باید این اصل مهم از آیین نامه حذف شود و بستر مناسبی را برای فعالیت گروه های مختلف که اهداف و غرایض خاصی را دنبال می کنند فراهم شود؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: پنج دفتر انجمن اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به حذف بند مربوط به التزام به نظام و ولایت فقیه از آئین‌نامه صنفی دانشجویان انتقاد کرده و هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قسمت مهمی از این نامه آمده است: باتوجه به اینکه شورای صنفی یکی از گروه های بسیار مرتبط با فضای دانشجویی است و همچنین تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر هوشیاری مسئولین نظام مبنی بر جلوگیری از تاثیر پروژه نفوذ در دستگاه های اجرایی و تصمیم گیری، برخی از گروه های خاص که به علت قوانین وضع شده، شرایط فعالیت در محیط های دانشجویی را ندارند از طریق نفوذ بر مدیران وزارت علوم سعی در ورود به بدنه دانشجویی را دارند.

متن کامل نامه را در ادامه می خوانید:

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی
سلام علیکم

باتوجه به آیین نامه جدید شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور که چندی پیش از سوی وزیر محترم علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است نکته ای مورد توجه می باشد: در بخش قوانین مربوط به انتخابات شورا های صنفی مهم ترین و اصلی ترین شرط که همان اعتقاد و التزام عملی  به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی می باشد، از این آیین نامه  حذف شده است. (در آیین نامه سابق، در بخش اول قوانین انتخابات-بخش«د» و ماده10- "اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی"از شرایط اصلی کاندید شدن در شوراهای صنفی بود اما در آیین نامه جدید که بند «د» به ماده 14 منتقل شده، این بند حذف شده است.)

باتوجه به اینکه شورای صنفی یکی از گروه های بسیار مرتبط با فضای دانشجویی است و همچنین تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر هوشیاری مسئولین نظام مبنی بر جلوگیری از تاثیر پروژه نفوذ در دستگاه های اجرایی و تصمیم گیری ، برخی از گروه های خاص که به علت قوانین وضع شده، شرایط فعالیت در محیط های دانشجویی را ندارند از طریق نفوذ بر مدیران وزارت علوم سعی در ورود به بدنه دانشجویی را دارند.

وزارت علوم نیز با ناآگاهی به این موضوع که اگر با آگاهی باشد خیانت بزرگی به نظام جمهوری اسلامی روا داشته، دست به چنین اقدامی زده است. حال چرا باید این اصل مهم از آیین نامه حذف شود و بستر مناسبی را برای فعالیت گروه های مختلف که اهداف و غرایض خاصی را دنبال می کنند فراهم شود؟!

لذا خواهشمندیم نسبت به این موضوع مهم پیگیری های لازم را مبذول فرمایید  تا گروه های معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود دست پیدا نکنند. ان شاءالله به فضل الهی در سایه ولایت مطلقه فقیه  به اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی خواهیم رسید.

و من الله توفیق
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران

ماجرا چه بود؟
ابتدای هفته جاری بود که وزارت علوم آیین نامه جدید شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور را که از سوی وزیر علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است را منتشر کرد. (اینجــــا)، آیین نامه ای که نسبت به قوانین گذشته نکته ای قابل تأمل داشت.

درآیین نامه شوراهای صنفی که آخرین قوانین شورای های صنفی از جمله وظایف شورای واحد، شورای موسسه، نحوه برگزاری انتخابات و دیگر مسائل تشریح داده است، جریانی مرموز اقدام به حذف بند مربوط به "التزام به نظام و ولایت فقیه" نموده است که تعجب برانگیز است.

آیین نامه قدیمی شوراهای صنفی
 
آئین نامه جدید
 
در آیین نامه گذشته، در بخش اول قوانین انتخابات - بخش «د» و ماده 10- "اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی" از شرایط اصلی کاندید شدن در شوراهای صنفی بود. (جزئیات بیشتر و متن کامل خبر را از اینجــــــا ببینید.)
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top