تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/01 - 14:39
کد خبر: 216879

نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود به وزیر علوم

دانشجویان دانشگاه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. کمبود فضای خوابگاهی، کیفیت بد خوابگاه های موجود، گرانفروشی سراسام آور در خوابگاه های خودگردان، کیفیت نامناسب غذای سلف، عدم سرویس دهی و حمل و نقل مناسب دانشجویان بخش هایی از انتقاداتی است در حوزه معاونت دانشجویی وجود دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود در اعتراض به مشکلات صنفی  آموزشی به وزیر علوم نامه نوشتند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با عرض سلام و اهدای تحیت؛
ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، به استحضار می رساند در نظر داریم که درددل ها و دغدغه های دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود را مستقیما با حضرتعالی در میان بگذاریم. با گذشت حدود سه سال از شروع به کار مدیریت جدید دانشگاه صنعتی شاهرود، با اندکی تحقیق مشخص می شود که نه تنها پیشرفتی در بسیاری از امور علمی، آموزشی و پژوهشی رخ نداده است بلکه دانشگاه در نوعی رکود و خمودی به سر می برد. بیان نکات زیر صرفا در راستای انعکاس انتقادات و ابهاماتی است که در ذهن دانشجویان وجود دارد و خدای ناکرده قصدی برای ایراد اتهام کذب و واهی به مسئولان دانشگاه وجود ندارد. ان شاالله با تدبیر، درایت و دستورات مقتضی حضرتعالی ایرادات موجود رفع شده و شاهد پیشرفت این دانشگاه پرافتخار که در آستانه نیم قرن فعالیت مستمر قرار دارد، باشیم.

- در خصوص مسائل رفاهی و صنفی دانشجویان باید گفت که دانشجویان دانشگاه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. کمبود فضای خوابگاهی، کیفیت بد خوابگاه های موجود، گرانفروشی سراسام آور در خوابگاه های خودگردان، کیفیت نامناسب غذای سلف، عدم سرویس دهی و حمل و نقل مناسب دانشجویان بخش هایی از انتقاداتی است در حوزه معاونت دانشجویی وجود دارد. عملکرد ضعیف معاون دانشجویی اخیرا موجب تنش و اعتصاب و تحصن در فضای دانشگاه در خصوص کیفیت غذای سلف گردید که ممکن است در آینده نیز تکرار گردد. پس باید هر چه سریع تر برای بهبود و تغییر در این حوزه اقدام صورت پذیرد.

- درباره نحوه واگذاری سلف سرویس و رستوران آزاد دانشگاه به پیمان کار و گران بودن خدمات ارائه شده در رستوران آزاد نسبت به عرف دانشجویی، انتقادات و نارضایتی های زیادی وجود دارد.

- با انتقال قسمت عمده ای از فضای اداری و آموزشی دانشگاه به پردیس فناوری، متاسفانه نه تنها شاهد بهبود خدمت رسانی به دانشجویان مظلوم نبوده ایم، بلکه به علت بعد خارق العاده مسافت و دور افتادگی فضای های آموزشی، خوابگاهی و رفاهی این پردیس از هر نوع امکانات شهری، هر لحظه باید منتظر اتفاق ناگواری برای دانشجویان اعم از تصادف در بزرگراه، ضرب و جرح توسط اراذل و اوباش، حمله حیوانات وحشی مانند سگ و گرگ (به علت نزدیکی به بیابان های اطراف شاهرود) بود. متاسفانه مسئولین محترم دانشگاه به علت بهره گیری از وسیله نقلیه شخصی و اداری تصوری از این مشکلات را نیز در ذهن ندارند. به همه این مشکلات باید هزینه سرسام آور رفت و آمد به این پردیس و خوابگاه آن مخصوصا در شب را اضافه کرد. همچنین این مشکلات باعث کاهش زمان و کاهش بازدهی کلاس های عصر پردیس برای جلوگیری از مشکلات نقل و انتقال دانشجویان شده است.

- در دوره مدیریت جدی بودجه زیادی به یکی از دور افتاده ترین فضاهای دانشگاه، یعنی فضاهای واقع در معدن قدیمی دهملا، اختصاص یافته است که توجیه و علت این همه هزینه بدون هیچ بازده علمی و پژوهشی مشخص، برای دانشجویان و اساتید مبهم است. مشخص نیست که این فضاها دارای چه اهمیتی بوده اند که مسئولین دانشگاه، به جای هزینه کرد در امور پربازده تر علمی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان، در این نقطه دورافتاده به ساخت و ساز پرداخته اند. شاید بسیاری از دانشجویانی که می شد این بودجه را برای آن ها خرج کرد، حتی اسم این مکان (بیشتر تفریحی) را نیز نشنیده باشند. آقای دکتر فاتح باید پاسخ دهند که قرار است مشخصا در این فضا چه کارهایی انجام پذیرد و قرار است چه کسانی از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه از آن استفاده نمایند و اگر کارکرد علمی برای آن مدنظر است دقیقا چه بازدهی علمی و آموزشی در آن برنامه ریزی شده است؟ همچنین باید پاسخ داده شود که آیا امکان نداشت با این بودجه امور مهم تری با بازدهی بالاتر انجام پذیرد؟

- در سه سال گذشته استخدامی هایی برای تامین هیات علمی در دانشگاه صورت پذیرفته است که در برخی موارد بدون اخذ تاییدیه صلاحیت عمومی، قرارداد با فرد استخدام شده منعقد و مکررا تمدید شده است.

جناب آقای وزیر
از حضرتعالی درخواست داریم که برای بررسی این موارد و شنیدن صدای دانشجویان و سایر دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود و تحقیق درخصوص مشکلات مدیریتی، آموزشی، علمی و رکود فضای پژوهشی و تولید علم در این دانشگاه، دستور مقتضی و بازرسی از این موارد را صادر فرمایید.

با تشکر
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top