گروه های خبری
  • آرشیو
    ف
    کد خبر: 226835

    تغییری عجیب در نحوه پذیرش دانشجو؛

    دانشگاه فرهنگیان داوطلبان کنکور سراسری 96 را شوکه کرد!

    با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1396، متوجه خواهید شد که تغییری عجیب در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است که داوطلبان این آزمون را شوکه کرده و تعدادی از آنها اعتراض خود را نسبت به این تغییر، به «خبرنامه دانشجویان ایران» منتقل نموده اند.

    خبرنامه دانشجویان ایران: با ایجاد تغییرات در نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن نگرانی داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه، باید دید واکنش مسئولان این دانشگاه و وزارت علوم به این اتفاقات چیست و چه پاسخی برای داوطلبان کنکوری دارند.

    به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه فرهنگیان از آن دست دانشگاه هایی است که به طور خاص مورد توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد و این توجه خاص از آن جهت است که به طور معمول، مقصد نهایی دانشجویان این دانشگاه شغلی دوست داشتنی به نام «معلم» است و شوق رسیدن به این مطلوب، بر تلاش داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه می افزاید و تحمل سختی های کنکور را بر آنها آسان می کند.

    شرط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
    پذیرش در دانشگاه فرهنگیان همانطور که مزایای خاصی همچون استخدام در وزارت آموزش و پروش و... را فراهم می کند، اما پذیرش و قبولی در آن، شرایط خاصی را می طلبد که آن را نسبت به سایر دانشگاه ها متمایز می کند. داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه باید علاوه بر شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه مورد قبول این دانشگاه، در مصاحبه و آزمون های مدنظر این دانشگاه شرکت کرده و پس از قبولی در آن، می توانند خود را دانشجوی این دانشگاه بدانند. به عبارت دیگر، پذیرش در این دانشگاه، به صورت نیمه متمرکز است. در تعریفی ساده، رشته‌های نیمه‌متمرکز عبارتند از: «رشته‌هایی که پذیرش دانشجو در آنها نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد، رشته‌های نیمه‌متمرکز نامیده می‌شود. داوطلبانی که این رشته‌ها(رشته‌های نیمه‌متمرکز) را در برگه انتخاب رشته خود انتخاب کنند، در صورتیکه نمره لازم در کنکور سراسری را کسب کرده باشند، بصورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند.»

    رشته‌های نیمه مترکز

    تغییری عجیب در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
    با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1396، متوجه خواهید شد که تغییری عجیب در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است که داوطلبان این آزمون را شوکه کرده و تعدادی از آنها اعتراض خود را نسبت به این تغییر، به ادمین کانال تلگرامی «خبرنامه دانشجویان ایران» منتقل نموده اند. در حالی که در سال های گذشته، پذیرش در دانشگاه فرهنگیان مشروط به این بود که حداکثر سن داوطلبان 22 سال تمام باشد، اما این شرط در سال 96، تغییر یافته و به 20 سال تقلیل یافته است و عملا عده ای از داوطلبان که برای قبولی در این دانشگاه برنامه ریزی کرده بودند، از گردونه رقابت خارج شده و دیگر امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان را نخواهند داشت. نکته دیگر در این رابطه این است که، حداکثر سن شرط شده در این دانشگاه غیرقابل تغییر است و این یعنی حتی داوطلبی که 2 سال خدمت سربازی را گذرانده و حالا سنی بیش از 20 سال دارد از پذیرش در دانشگاه فرهنگیان محروم خواهد بود.


    شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال 95


    شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال 96

    با ایجاد این تغییرات در نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن نگرانی داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه، باید دید واکنش مسئولان این دانشگاه و وزارت علوم به این اتفاقات چیست و چه پاسخی برای داوطلبان کنکوری دارند.

    مرتبط ها
    نظرات
    chapta
    حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
    نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
    محمد
    [1395/11/29 - 15:21]
    باسلام. میدونین با این کارتون چند نفرو بدبخت کردین؟ میدونین امسال چقد خوندم ک دانشگاه فرهنگیان قبول شم؟ خب چیکار کنم نتونستم سال قبل قبول شم؟ لااقل ی شرطی میزاشتین مثلا رتبه های زیر هزار شرایط سنی واسشون درنظر گرفته نشه
    حانیه
    [1395/12/02 - 03:48]
    سلام
    حددددددددددداقلش این بود که یه اطلاعی میدادن:/
    همین الانشم خیلیا نمیدونن
    خود من امشب فهمیدم.
    علی
    [1395/12/03 - 08:51]
    با این شرطی که گذاشتین من واقعا از زندگیم ناامید شدم
    من کلا این سالایی که گذشته به فکر دبیر شدنم بودم حالا تااین که رو درسام خوب مسلط شدم اومدین این شرط کمر شکنو گذاشتین
    ای کاش این شرط عوض بشه ای کاش ای کاااااااش .
    احمد
    [1395/12/03 - 08:56]
    به مسوئلین التماس می کنم که باتغییر عجیب در شرایط پذیرش دانشگاههای فرهنگیان ،یه تغییر عجیب دوباره انجام بدن که متولدین 74هم بتونن دبیر بشن .
    سارا
    [1395/12/03 - 09:00]
    ببخشید اگه کسی می خواد به این شرایطی که در دفترچه هست اعتراض کنه به چه سایتی مراجعه باید کرد .علی الخصوص شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان.
    لطفا جواب بدید.
    حمید
    [1395/12/03 - 09:25]
    آقا این چه وزش ما تمام‌ امیدمون به‌امسال بود‌ازتابستون‌تا حالا‌میخونیم یعنی‌منی‌که‌متولد سال۷۵هستم ونیمه دوم.سال‌به‌دنیا‌اومدم‌ یعنی آذر‌به‌خاطر۶ماه آینده ام‌برباد ولی.سنم همچنان۲۰ من الان‌ازنظر روحی.خیلی‌خراب شدم چرا مسئولبن فرهنگیان‌میاندیهویی میگن‌ سن ۲۰ پذیرش داره لطفا بامن تماس‌بگیربداگه.من مشکلی واس خوندن وقبولی درتربیت‌معلم ندارم
    حسین
    [1395/12/03 - 11:47]
    این گونه تغییرات ضرر زیادی براعصاب وروان جوانان وارد می کند
    سارا
    [1395/12/04 - 22:26]
    ببخشید اگه کسی می خواد به این شرایطی که در دفترچه هست اعتراض کنه به چه سایتی مراجعه باید کرد .علی الخصوص شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان.
    لطفا جواب بدید.ضروری هست.
    [1395/12/05 - 03:10]
    اخه این چه قانونی هست من از دانشگاه روزانه انصراف دادم تا مجدد کنکور شرکت کنم و برم فرهنگیان من عاشق شغل معلمی هستم تورو خدااا اگه میشه حداکثر سن همون 22 باشه یا حداقل یک سال رو کم کنید وبشه 21 مثل سال های قبل من به امید اینکه سن مثل سال های قبل هستش مهر ماه از دانشگاه روزانه انصراف داد م واز مهرهمه ی تلاشمو کردم که فرهنگیان قبول شم شاید خیلی های دیگه هم هستن که اینجوری زندگیشون نابود شده از مسولین دانشگاه فرهنگیان عاجرانه تقاضا دارم مشکل سن رو رسیدگی کنن من متولد شهریور 76 هستم با معدل کل و کتبی بیست دیبلم سن ورود ازمهرماه 76 هستش به خدا ظلم بزرگیه به خاطر یک ماه کمتر نتونم به ارزوم که شغل معلمی هستش برسم اگه میشه مشکل مارو رسیدگی کنید دچار مشکل روحی شدیدی شدم و دیگه هیچ انگیزه ای واسه درس خوندن ندارم هدف دانشگاه اینه که دانشجویان نخبه رو بذیرش کنه سن مانع ورودبسیاری از داوطلبان کنکور با شرایط تحصیلی بسیار عالی به این دانشگاه میشه مسیولین تورو خدااااا سن مثل سال های قبل 22 یاشه یا حداقل 21 دارم دیونه میشم از اینکه نمیتونم به هدفم برسم ای خداااااا
    حمید
    [1395/12/05 - 08:06]
    یلام‌ آقا یه‌‌نفر بیاد جواب‌اعتراضات.ماروبه.گوش مسئولین‌برسون چرا میاند یک دفعه‌ای شرط‌‌ میزارن اینه‌مملکت‌ مردمی چرا‌ سرخوردکاری‌به خلاف‌خلق این پشت کنکوری.هامیکنید گناهم چی.آخ پارسال‌قبول نشدم گناه‌چیه همش۹ماه‌کم دارم تا۷۶متولدشم گناهم چی میان سال.به دنیا
    اومدم لطفا‌صداموبه گوش‌مسئولین‌برسونید لطفا.مسئولین.حداقل‌ به‌ما‌امسال.مهلت‌ بده‌ و برای سال.کنکوری ‌ها درمورداین تغییرشرایط‌مشورت.کنن
    [1395/12/05 - 08:34]
    آقای حاجی بابایی خواهش می کنم یه کاری کن که متولدین 74بتونن دبیر بشن مگه متولدین 74 نباید به هدفشون برسن خواهش می کنم رسیدگی کن آقا ی محترم.
    مریم
    [1395/12/05 - 11:03]
    ۱-فکرمسؤلین می دونن امسال بیشتر داوطلبان کنکور 22سال سن دارن براهمین قانون روتغییر دادن.
    ۲-یانه ،اصلا می دونن من بد شانسم واومدن قانون رو تغییر دادن
    بدشانس
    [1395/12/05 - 16:23]
    მეჰრან:
    ✅خبری خوش در شب عید برای فرهنگیان

    تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

    کد خبر: ۸۱۷۸۴۳

    ♦️مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه آموزش و پرورش از واریز 1000 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان به حساب معلمان و مدارس خبر داد.

    ✔️به گزارش شمانیوز: مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه آموزش و پرورش از واریز 1000 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان به حساب معلمان و مدارس خبر داد.

    ✔️این مطالبات شامل حقوق معلمان حق التدریس، سرباز معلمان و نیروهای قراردادی، سرانه مدارس، هزینه های سرویس دانش آموزان و مدارس شبانه روزی است.

    میکائیل
    [1395/12/06 - 11:16]
    آخ چرا آقایون بااین‌ کاراتون ویهویتون ذهن‌وآینده‌آدموخراب‌میکنید ازشمامسئولین یهویی تقاضای عاجزانه دارم حداقل واس امسال این شرایط همون‌مثل پارسال۲۲ساله برقرارکنید باتشکروازشمامسیولین خبرنامه درخواست دارم اعتراضات‌ماروبه مسئولین یهویی برسونیدممنونم از طرف‌همه‌ی پشت‌کنکوری ها وبااین خبرروحیه‌ماروخراب‌‌ کردن
    بدشانس
    [1395/12/06 - 12:10]
    خبر عیدی فرهنگیان واقعا من که متولد 74ام رو افسرده کرد.
    مسؤلین ،کسانی که متولد 74هستند رو از این عیدی محروم می دونن.
    مهدی
    [1395/12/07 - 07:24]
    حاجی بابایی لطفا هوامونو داشته باش پذیرش دانشجو روبه 22سال بازگردون، اگه در دست خودتون هست
    فقط این یه بارو.
    الیاس
    [1395/12/07 - 08:44]
    مسؤل جون، آقا شب عیده، یه خبر خوب به ما بده.
    74اییا محتاج یه خبر روحیه ساز هستند.
    فقط یه این سالو متولدین 74 رو آزاد الختیار بذارید.
    بعد سال 77 به بعد قول می دم که خودم با شما همکاری میکنم حتی متولدین 96 رو محروم از دبیری می کنم. آقا فقط یه این بار.
    علی
    [1395/12/07 - 11:46]
    لطفا این اعتراضات روبه مسؤلین برسونید تا بدونن چقد ما اذیت شدیم.
    بخدا قسم اگه من که متولد74ام رو قبول نمی کنن (حاضرم برم دست حاجی بابایی رو ببوسم تا اینکه منو قبول کنه ) چون واقعا می ارزه .
    اگه به این اعتراضات جواب مثبت بدن خیلی خوش حال می شم
    یه عمری هم دعا گوی اونا می شم.
    فرزاد
    [1395/12/07 - 20:20]
    سلام..
    لطفا صدای ما رو به گوش مسئولین برسونین من واسه ایندم برنامه ریزی کردم که معلم بشم.. سال گذشته خوب تلاش نکردم قبول نشدم امسال خوندم ولی افسوس...
    مصطفی
    [1395/12/08 - 10:39]
    بابا یه کاری کنید می خوام دبیر بشم بابا والله به قرآن درسام رو خیلی عالی خوندم اگه دوباره قانون 22 سال برگرده حتما قبول میشم.
    م
    [1395/12/09 - 01:40]
    دوستان همه زنگ بزنین سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش اعتراضتون رو اعلام کنین من زنگ زدم وگفتن اگه اعتراضا زیاد باشه احتمال تغییر هستش شماره تماس اداره کل دانشگاه فرهنگیان: 02187751000
    داخلی روهم 8751390 وارد کنید قسمت آموزش هست.. شماره تماس وزارت آموزش و پرورش: 02182281111 دوستان خواهشا با هر دو شماره تماس بگیرین شاید اعتراضا باعث تغییر سن بشه به دوستانتون هم که میخوان برن فرهنگیان اطلاع بدین تنها امید مونده همینه باید خودمون دست به کار بشیم اگه ملاک گزینش دانشگاه فرهنگیان جذب استعدادهای برتر هستش شرط سن باعث میشه که خیلیا نتونن جذب شن دوستان بس خواهشا حتما زنگ بزنین کسی به فکرمون نیست و خودمون باید صدامونوبه گوش مسیولین برسونیم حتما زنگ بزنین و پیگیر باااااااااااااشین .مخصوصا با وزات آموزش و پرورش..
    نتیجه تماستون رو همینجا اعلام کنین .. به امید خدا که مشکل سن حل میشه
    علی
    [1395/12/09 - 14:26]
    آقای(م) به جای تماس گرفتن می تونیم نامه یا کلا به صورت ننوشته اعتراضمون روبه وزارت برسونیم؟
    لطفا جواب بدید.
    م
    [1395/12/09 - 20:04]
    اقا علی موافقم باهاتون هردوتا کار خوبه شاید مسئولین تجدیدنظر کنن. تماس که مشکلی نداره حداقلش از هیچی بهتر هستش دوستانی که از مناطق دور از تهران هستن میتونن تماس بگیرن و اعتراضشون رو بگن
    [1395/12/09 - 20:07]
    وزیر آموزش و پرورش آقای دانش آشتیانی هستش نه حاجی بابایی
    علی
    [1395/12/09 - 21:33]
    حالا هرکی باشه دانش آشتیانی یا حاجی بابایی.
    می تونید به من جواب بدید که اگه می خوام به صورت کتبی نه تلفنی اعتراض کنم به چه سایتی مرم لطفا جواب بدید.
    یسنا
    [1395/12/10 - 11:23]
    سلام بر‌ رفقای کنکوری تا می تونید تماس بگیرید و اعتراضات خودتون بگید من زنگ زدم گفتن باید بررسی شه شاید عوض شه و در ضمن گفتن. هر چه‌ اعتراضات‌ زیاد باش ممکن تغییر کنه پس بزنگید.
    م
    [1395/12/11 - 01:21]
    اقا علی درخواست کتبی رو فکر کنم باید تو سایت دانشگاه فرهنگیان یا وزارت اموزش وپرورش بدین
    دوستان من یک گروه زدم تو تلگرام راجب تغییر سن دانشگاه فرهنگیان و اعتراض هرکی خواست عضوبشه تا تو گروه تلگرام از نظرات همدیگه استفاده کنیم و اعتراضمون رو بیان کنیم
    لینک گروه:
    https://t.me/joinchat/AAAAAAoacfJPThh-VghTig
    م
    [1395/12/11 - 01:23]
    دوستان اگه خواستین عضو شین
    محمد
    [1395/12/15 - 16:48]
    بچه ها اونایی که میان اینجا مطالب رو میخونن حتما نظرشونو بگن واعتراضشون رو بیان کنن قسمت نظرات این سایت تا شاید مسولان ببیند واز ادمین محترم سایت تقاضا دارم که صدا ونظرات مارو به گوش مسولان برسونن
    حمید
    [1395/12/16 - 08:02]
    سلام بچه‌ها با تمام امید بخونید شاید ان شالله پذیرش می شیم و مسئولین خبرنامه ی کاری کنند واس ما ممنون میشم
    ناشناس
    [1395/12/17 - 14:22]
    http://iusnews.ir/fa/news-details/229093/
    فائزه
    [1395/12/22 - 22:56]
    من به خاطر علاقه ام به دانشگاه فرهنگیان از دانشگاهم انصراف دادم و با وجود ترازهای خوب با این شرایط دیگه نمی تونم ادامه بدم. تما روحیه و انگیزه ام رو از دست دادم نمی دونم چی کار کنم شدم مرده ی متحرک... کاش لااقل زودتر می گفتند تا از دانشگاهم انصراف نمیدادم.. واقعا مسئولا نمی خوان پاسخگوی این قانون های یک شبه که با روحیه و انگیزه و وقت جوون بازی می کنه، باشند؟؟؟؟
    سهیلا
    [1395/12/22 - 23:05]
    حالا ما باید چیکار کنیم؟
    مشاور
    [1395/12/29 - 19:49]
    سلام، این تغییرات و شرط سن مربوط به آقای قدیم خانی مسئول نیروی انسانی میباشد . اگر میخواهد شرط سن تغییر کند باشماره 02182281 تماس بگیرید و بگویید که به ایشان وصل کنند و اعتراض خود را راجع به این مسئله بیان کنید. هیچوقت برای رسیدن به خواسته هایتان مظلوم نمانید.