به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی از دانشگاههای سراسر کشور مانند هر سال اقدام به برگزاری ترم تابستانی میکنند و اطلاعیههای مربوط به آن را در پایگاههای اطلاعرسانی خود منتشر میکنند.
دانشگاه خلیج فارس، اخیرا در اطلاعیهای جزئیات برگزاری ترم تابستان 96 را تشریح کرده است که در ادامه متن این اطلاعیه آمده است:
بدین وسیله به اطلاع دانشجویان محترم می رساند: ترم تابستان سال96-1395 در دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد. کلیه دانشجویان دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در صورت تمایل مجاز به ثبت نام هستند. ضروری است که کلیه ضوابط و مقررات ترم تابستان مورد توجه قرار گیرد.
بدین وسیله به اطلاع دانشجویان محترم می رساند: ترم تابستانی سال تحصیلی 96 - 95 در دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد. کلیه دانشجویان دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی کشور در صورت تمایل مجاز به ثبت نام هستند.
ضروری است که کلیه ضوابط و مقررات ترم تابستان به شرح ذیل مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت ضوابط و مقررات مذکور به عهده متقاضی است.
1- جهت اطلاع از لیست دروسی ارائه شده به وب سایت دانشگاه pgu.ac.ir آموزش، ترم تابستان، مراجعه شود.
2- جهت ثبت تام و اخذ شماره دانشجویی به وب سایت pgu.ac.ir(آموزش)، «مهمان از سایر دانشگاهها» اقدام به ثبت نام نمایند.
3- دانشجویان دانشگاه خلیج فارس نیازی به ثبتنام از قسمت مهمان از سایر دانشگاه تدارند.
4- دانشجویان جهت دریافت شماره دانشجویی، پس از ثبت نام و تایید دانشگاه خلیج فارس به سامانه مهمان از سایر دانشگاه وارد و شماره دانشجویی دریافت نمایند.
5- ثبتنام ترم تابستان صرفاً به صورت اینترنتی است و ثبتنام حضوری امکانپذیر نخواهد بود.
6- حداکثر واحد قابل اخذ در ترم تابستان 6 واحد است.
7- حذف و اضافه در ترم تابستان امکان پذیر نیست.
8- در صورت عدم مراجعه، انصراف و یا حذف دروس انتخاب شده به هر دلیلی توسط دانشجو، شهریه واریز شده به هیج وجه قابل استرداد نیست.
9- اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس یا تداخلی امتحان پایان ترم به هیج وجه امکان پذیر نخواهد بود.
10- کلیه کلاسها به صورت حضوری است.
11- طول دوره ترم تابستان 6 هقته بدون در نظر گرفتن زمان امتحانات است.
12- دروس 2 واحدی 5 ساعت در هقته، دروس 3 واحدی 8 ساعت در هقته تشکیل خواهد شد.
13- حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و چنانچه غیبت دانشجو در هر درس از 3 جلسه مجموع ساعات آن درس تجاوز نماید، مطابق ضوابط این غیبت ها به منزله نمره صقر در آن درس منظور خواهد شد. در صورت ارائه دلیل و تشخیص موجه بودن غیبت تا قبل از شروع زمان امتحانات درس موردنظر حذف و در غیراین صورت طبق ضوابط نمره صقر در درس یا دروس مورد نظر منظلور خواهد شد.
14- شهریه ترم تابستان(شهریه ثابت و متغیر) در وبسایت دانشگاه به آدرس pgu.ac.ir در قسمت اطلاعیه(اخبار) می باشد.
15- شهریه ترم تابستان پس از انتخاب واحد از دانشجو اخذ می گردد.
16- در ترم تابستان برای دانشجویان امکانات خوابگاهی مهیا می باشد۔
17- در صورتی که درس یا دروسی از سوی آموزش دانشگاه به علت نرسیدن به حد نصاب لازم حذف شود، شهریه پرداختی با تایید مدیریت آموزش و پس از طی مراحل اداری توسط مدیریت امور مالی دانشگاه قابل عودت خواهد بود.
18- ضروری است دانشجویان سایر دانشگاه ها قبل از ورود به سیستم سادا نسبت به دریافت فرم مهمانی که در آن عنوان درس، تعداد واحد درسی، شماره نامه ثبتی و تاریخ نامه که به تایید مدیریت آموزشی دانشگاه مبدا رسیده است و در فرم های مذکور قید می شود، اقدام نمایند . الصاق نمودن فرم معرفی نامه تاییدشده در سیستم مهمان از سایر دانشگاه ها دانشگاه خلیج فارس الزامی است. عواقب هرگونه مغایرت در واحدهای اخذ شده، توسط دانشجو با معرفی نامه الصاقی به عهده دانشجو است و دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تغییر، جابجایی، حذف و مکاتبه با دانشگاه مبدا در خصوص این مغابرت و یا عودت شهریه ندارد.
19- ترم تابستان دانشگاه در دو مکان مختلف و با دروس مربوط به همان قسمت ارائه می گردد. این دو مکان شامل پردیس 1 دانشگاه خلیج فارس در شهر بوشهر و دانشکده فنی مهندسی جم در شهر جم می باشد. لیست دروس ارائه شده هر کدام در اطلاعیه دروس مشخص می باشد.
*** جهت دریافت دروس پیشنهادی دانشکده جم اینجا کلیک نمایید.
*** جهت دریافت دروس پیشنهادی پردیس1 بوشهر اینجا کلیک نمایید.