تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/11/25 - 11:48
کد خبر: 258857

الهه کولایی در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

انتخاب مدیرگروه بدون توجه به رای اساتید، قبلا هم اتفاق افتاده بود/ با سه رای کمتر انتخاب شدم

انتخاب مدیرگروه بدون توجه به رای اساتید، قبلا هم اتفاق افتاده بود/ با سه رای کمتر انتخاب شدم

مدیر گروه مطالعات منطقه دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران که اتفاقا رویکرد سیاسی نزدیکی با رئیس این دانشگاه دارد، به خبرنگار ما گفت: این اتفاق، قبلاً هم در دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی افتاده بود و اتفاق تازه‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها بحث درباره اقدام عجیب و خارج از عرف رئیس دانشگاه تهران در خصوص حکم مدیر گروه مطالعات منطقه در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، بر سر زبان‌ها افتاده است و شاید هنوز ابهامات موجود در خصوص تصمیم نیلی احمدآبادی، برای خیلی‌ها روشن نیست.

بعد از انتشار خبر صدور حکم مدیر گروه مطالعات منطقه برای الهه کولایی در حالی که طبق رای‌گیری بین اساتید این گروه، احمد دوست‌محمدی 3 رای بیشتر آورده بود، سوالات متعددی در ذهن دانشجویان و اساتید به وجود آمد. (اینجــــا)

این در حالیست که رای گیری برای انتخاب مدیرگروه علی رغم اینکه در آئین‌نامه یا ماده قانونی مورد تاکید قرار نگرفته است اما تاکنون برای تثبیت مقبولیت تصمیم رئیس دانشگاه صورت می‌گرفته تا شک و شبهه‌ای برای کسی باقی نماند.

اینبار اما بر خلاف عرف معمول، محمود نیلی احمدآبادی علی رغم رای نیاوردن الهه کولایی، حکم وی برای مدیریت این گروه را تمدید کرد تا سر و صدای اساتید و دانشجویان دانشکده علوم سیاسی به خصوص گروه مطلاعات منطقه درآمد.

در این خصوص، الهه کولایی به خبرنگار ما گفت: مکانیزم انتخاب رییس گروه در دانشکده‌ی حقوق تنها مبتنی بر رای نیست، بلکه سنجه ی مهم دیگری وجود دارد و آن برنامه‌ها و سیاست‌هایی است که کاندیدا‌ها به مسئولان دانشگاه ارائه می‌دهند.

وی با ارائه توضیح افزود: یعنی علاوه بر مهم بودن جایگاه رای در گروه، کیفیت برنامه ها نیز حائز اهمیت است. به همین خاطر هست که بنده با سه رای کمتر انتخاب شدم.

مدیر گروه مطالعات منطقه دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران که اتفاقا رویکرد سیاسی نزدیکی با رئیس این دانشگاه دارد، همچنین اضافه کرد: این اتفاق، قبلاً هم در دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی افتاده بود و اتفاق تازه‌ای نیست.

اظهارات کولایی در حالی عملا دموکراسی در دانشگاه تهران را زیر سوال می‌برد که مهمترین ادعای جریان سیاسی نزدیک به وی و مسئولین دانشگاه تهران، دموکراسی‌خواهی است.

از طرفی فاطمه رجبی از اساتید دانشگاه تهران که سابقه عضویت در انجمن اسلامی را نیز دارد، درباره مافیای انتخاب اساتید در این دانشگاه می‌گوید: از زمانی که آقای نجفقلی حبیبی آمد، باندی در دانشکده به وجود امد که به تدریج در علوم سیاسی و حقوق افرادی وارد شدند و الان فضا را در اختیار دارند و همان نظارت استصوابی را اینجا اعمال می‌کردند.

رجبی ادامه می‌دهد: یعنی هستند افرادی که همه شرایط علمی استاد شدن را دارند، ولی به سختی می‌توانند از فیلتر آنها رد شوند... در یک مقطع برخی مسئولان به بهانه‌ی زیاد بودن درس‌ها، دروس اسلامی مثل معارف را حذف کردند. فکر می‌کنم اگر دانشکده به همان سبک طاغوتی و قبل باقی می‌ماند بهتر بود، چون مشخص بود که چه افراد طاغوتی و سلطنت‌طلب و کمونیست‌اند و چه کسانی مسلمانند. اما الان یک التقاط پنهان و مافیایی به وجود آمده است.

مافیای انتخاب اساتید در دانشگاه تهران - کتاب تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان

به تازگی هم خبری مبنی بر انتخاب مدیرگروه جغرافیای دانشگاه تهران با همین مکانیزم(بی توجهی به رای اساتید) از سوی نیلی احمدآبادی صورت گرفته است.(اینجـــــا)

به نظر می‌رسد رفتارهای جهت‌دار اینچنینی از سوی مجموعه مدیریت دانشگاه تهران، فضای علمی دانشگاه را بیش از هر چیزی تحت‌الشعاع قرار دهد. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقاتی انتظار دانشکده علوم سیاسی را می‌کشد. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top