تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/01/26 - 10:12
کد خبر: 263213

اظهارات عجیب دانشجوی دانشگاه صدرا درباره فضای آموزشی و محیطی این موسسه؛

کل دانشجویان در ۶ طبقه زیر زمین درس می‌خوانند +تصاویر جدید

کل دانشجویان در ۶ طبقه زیر زمین درس می‌خوانند +تصاویر جدید

حرف آخری که به ما زده‌اند این است که به دلیل آسیب نرسیدن به دانشجویان فعالیت عمرانی متوقف است و وعده داده‌اند که این فعالیت از تیرماه آغاز و تا پایان شهریور دو طبقه اول موسسه در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار صنفی  - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تحصیل در یک ساختمان نیمه کاره؛ این خبری بود که از ابتدای سال تحصیلی 96-97 در رسانه ها منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که یک موسسه غیرانتفاعی که حتی مجوز ارائه تدریس در دوره کارشناسی ارشد را دارد زمینی را در سال 90 خریداری می کند و ادعا می کند که کلاس های درس در مهر 96 قرار است کلاس ها در ساختمانی که گفته می شود 8 طبقه(6طبقه زیر زمین و 2 طبقه رو بنا) است برگزار کنند. اول مهر می شود و خبری از کلاس ها نیست و با دو هفته تاخیر و در شرایطی که آن ساختمان هنوز در حالت اسکلتی خود قرار دارد آغاز می شود و تا به امروز هیچ تغییری نداشته است.  اما در این بین اتفاقاتی دیگری رخ میدهد، به ادعای دانشجویان، مسئولان دانشگاه صدرالمتألهین (صدرا) شهریه دانشجویان را ضمن افزایش دو ماه قبل از آغاز هر ترم و آن به صورت کامل دریافت می کردند، و حتی برای گرم کردن غذا هزینه دریافت می شده است. به همین خاطر روزنامه «فرهیختگان» در مصاحبه ای با یکی از فعالین دانشجویی این دانشگاه ابعاد تازه تری از اتفاقات این موسسه را بازگو کرده است.

دریافت شهریه کامل چندماه قبل از آغاز ترم
مجتبی صالحی، از فعالان سابق دانشجویی این دانشگاه در ابتدای این گفت‌وگو گفت: «از سال 90 طرحی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه  دانشکده‌های موسسه صدرا تجمیع و به مکانی مجهز که دارای 25 طبقه است، در منطقه 22 و نزدیک دریاچه چیتگر منتقل شود. به همین بهانه و با وعده افزایش امکانات رفاهی و آموزشی که قرار است در فضای جدید ارائه شود، حتی شهریه ترم را چندماه قبل از آغاز ترم جدید و آن هم به شکل کامل اخذ می‌کردند و حتی شهریه ترم تابستان را نیز در همان ماه‌های ابتدایی سال به صورت کامل دریافت می‌کردند.» او در ادامه گفت: «این موضوع از همان سال 90 ادامه داشت تا در مردادماه سال 96 اطلاعیه شد که دانشگاه از ترم جدید (مهرماه 96) قرار است به مکان جدید خودش منتقل شود و با همین بهانه باز هم شهریه کامل را از دانشجو دریافت و ثبت‌نام کردند، اما در این بین اتفاقات قابل‌تاملی روی داد. هرچه به زمان آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شدیم، مسئولان دانشگاه آدرس محل جدید موسسه را اعلام نمی‌کردند، تا اینکه جمعی از دانشجویان توانستند این مکان را پیدا کنند و تصاویری از نیمه‌کاره بودن آن در فضای مجازی منتشر شد. آنچه دیده می‌شد، نشانی از 26 طبقه نداشت و تنها یک طبقه و آن هم به صورت نیمه‌کاره بود.» صالحی در ادامه با اشاره به این موضوع که کلاس‌ها با دوهفته تاخیر و در مکان جدید آغاز شد، گفت: «با شروع کلاس‌ها و آمدن دانشجویان به موسسه، شاهد اتفاقی دیگر بودیم؛ یک ساختمان هشت طبقه که 6 طبقه آن در زیر زمین و دو طبقه در روی زمین آن هم به صورت نیمه‌کار بود. مسئولان موسسه طبقات پارکینگ را تبدیل به کلاس‌های درس کرده بودند و دانشجویان مجبور بودند در آن فضای ناامن که هنوز هم نیمه‌کاره است، درس بخوانند. همین مسائل باعث شد دانشجویان اعتراض خود را به ارگان‌های مختلف، از وزارت علوم گرفته تا شهرداری اعلام کنند. جالب اینجا بود که اداره ارزشیابی وزارت علوم اعلام کرد ما اطلاعی از تغییر مکان موسسه نداریم و اگر می‌دانستیم فضای جدید به این صورت است، مجوز آن را صادر نمی‌کردیم.»

دانشگاه صدرا

رئیس دانشگاه چه می‌گوید؟
او در ادامه به ماجرای حضور ماموران شهرداری برای پلمب موسسه و جلسه‌ای که با محمد هاشمی، رئیس شورای شهر تهران برگزار کردند اشاره و بیان کرد که هنوز اتفاقی نیافتاده است. مسئول سابق بسیج دانشجویی این دانشگاه در ادامه به جلسه دانشجویان با رئیس این موسسه اشاره کرد و گفت: «دو جلسه با آقای صبوری ریاست دانشگاه دیدار داشتیم، حرف رئیس دانشگاه این است که مکان‌های قبلی، اجاره‌ای بوده است و هزینه سنگینی را بابت اجاره بها پرداخت می‌کرده‌اند. دانشجویان باید صبر کنند تا دو طبقه دیگر ساخته شود. این حرف در حالی بود که از شهریور سال 96 تا به امروز آجری روی آجر چیده نشده است.

اگر هم فعالیت عمرانی صورت گرفته، برای تکمیل 6 طبقه پایینی ساختمان بوده است. کل دانشجویان هنوز در 6 طبقه منفی ساختمان در حال تحصیل هستند.» او افزود: «حرف آخری که به ما زده‌اند این است که به دلیل آسیب نرسیدن به دانشجویان فعالیت عمرانی متوقف است و وعده داده‌اند که این فعالیت از تیرماه آغاز و تا پایان شهریور دو طبقه اول موسسه در اختیار دانشجویان قرار گیرد و طبقات زیرین نیز کاربری اصلی خودشان را که همان پارکینگ خودرو است، ادامه دهند.»

دانشگاه صدرا

  افزایش 18.5 درصدی شهریه
صالحی ادامه داد: «مساله دیگر بحث‌های غیرعمرانی و فیزیکی است، به‌طور مثال در ترم گذشته دانشجویان شاهد افزایش 18.5 درصدی شهریه ثابت و متغیر بودند. حتی بازرسان وزارت علوم نیز این مساله را تایید کردند و تاکید داشتند که شهریه ثابت نباید افزایش پیدا می‌کرده است.»

او همچنین درباره پیگیری دانشجویان و اعتراضات آنها گفت: «دانشجویان هم ساکت نبوده‌اند، حتی برای یکی از دانشجویان نیز محدودیت‌هایی به دلیل پیگیری‌هایی که برای این موضوع داشته است، وضع کرده‌اند، به‌طوری که اخیرا از ورود یکی از دانشجویان بسیج دانشجویی به همراه نیروی انتظامی جلوگیری شد. اجازه برگزاری مراسم دانشجویی را نیز ندادند. دانشجویان را تهدید می‌کنند و مانع می‌شوند که دانشجویان صدای اعتراض خود را رسانه‌ای کنند. جالب اینجاست که حتی به خاطر گرم کردن غذا در سلف از دانشجویان پول دریافت می‌کنند.»

دانشگاه صدرا

دانشگاه صدرا

دانشگاه صدرا

دانشگاه صدرا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
عبدالرسول زارعی
1397/01/27 - 22:42

واقعا که با این دانشگاه ساختتون.من از همین جا از اقای روغنیان معذرت خواهی میکنم
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top