تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/19 - 11:04
کد خبر: 281427

بیانیه یک تشکل دانشجویی پیرامون خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معتقدیم با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و فشار های اقتصادی حاکم بر دستگاه های اجرایی، اگر کمبود منابع مادی نیز در دانشگاه وجود داشته باشد راه های بهتری برای حل این مشکلات وجود دارد و نباید سطح رفاه دانشجویان و به دنبال آن آسایش فکری آینده سازان کشور به مخاطره بیفتد.

به گزارش صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص اتفاقات اخیر این دانشگاه پیرامون مسئله خوابگاه بیانیه ای صادر کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از حقوق مردم بر حاکمشان این است که حاکم هر امری را که برای خود صلاح میداند، برای جامعه و مردم خود نیز همان را بخواهد .
" امام علی (ع) "

هنگامی که روایت ها و صحبت های مختلفی راجع به یک موضوع مطرح می شود تنها شفاف سازی و صادق بودن با دانشجویان است که می تواند چهره ی واقعی حقیقت را نمایش دهد.

اصالت فعالیتهای دانشجویی بر مبنای مطالبه گری و دفاع از حقوق دانشجویان است . انجمن اسلامی دانشجویان(1348) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به مرامنامه و اصول تشکیلاتی خود، هر جا حقوق دانشجویان به خطر بیفتد، خود را مقید می داند تا در جهت احقاق این حقوق و حفظ آن اصول بر آید.
در خصوص وقایع و تصمیمات و اتفاقات اخیر که موجبات تکدر خاطر تعداد کثیری از دانشجویان را فراهم آورده است، لازم می دانیم نکاتی را خدمت دانشجویان و مسئولین دانشگاه عرض نماییم:

از همان ساعاتی ابتدایی که اخباری مبنی بر تغییرات و جابجایی دانشجویان خوابگاهی آگاه شدیم بر آن شدیم تا پیگیری های لازم در این زمینه را انجام دهیم اما گاهی اعلام عمومی این پیگیری ها کمکی به بهتر شدن شرایط نمی کند و ترجیح می دهیم بیشتر از آن که نقش اطلاع رسانی را برای مسئولین داشته باشیم، پیگیر مشکلات و مسائل دانشجویان باشیم.

معتقدیم با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و فشار های اقتصادی حاکم بر دستگاه های اجرایی، اگر کمبود منابع مادی نیز در دانشگاه وجود داشته باشد راه های بهتری برای حل این مشکلات وجود دارد و نباید سطح رفاه دانشجویان و به دنبال آن آسایش فکری آینده سازان کشور به مخاطره بیفتد.

حتی اگر بنای مسئولین بر این باشد که تغییرات و جابه جایی هایی در این زمینه انجام دهند، قبل از شروع ترم جدید و در زمانی که دانشجویان در شهرستان های خود اقامت دارند و امکان حضور در تهران و تخلیه ی خوابگاه ها در زمان مقرر مقدور نمی باشد، نمی بایست انجام شود. بهتر بود این تصمیمات در زمانی مناسب تر هنگامی که دانشجویان در تهران اقامت دارند و در فضای سازنده و با همفکری دانشجویان اتخاذ شود تا اینکه دو هفته مانده به شروع ترم جدید انجام شود و موجب ایجاد تشنج فکری در دانشجویان خوابگاهی شود.

ساکنین خوابگاه متاهلی مسلم زاده باید خوابگاه را با وعده در اختیار قرار دادن ودیعه مسکن تخلیه کنند، در حالی که هیچ تضمینی از سوی هیئت رئیسه دانشگاه جهت ایجاد دوباره ی خوابگاهی برای دانشجویان متاهل ارائه نشده است و این تشکل خواستار تضمینی موثر و مناسب جهت در اختیار قرار دادن فضای خوابگاهی برای دانشجویان متاهل دانشگاه است.

در نهایت با توجه به موارد مذکور خواهان این هستیم که در جابه جایی دانشجویان خوابگاهی تجدید نظر شود و در صورت ضرورت هر گونه تغییر در امور

در نهایت با توجه به موارد مذکور خواهان این هستیم که در جابه جایی دانشجویان خوابگاهی تجدید نظر شود و در صورت ضرورت هر گونه تغییر در امور خوابگاه ها به زمان بهتری محول شود. همچنین ظرفیت خوابگاه ها در حالت کنونی باقی بماند.

باید متذکر شویم که انجمن اسلامی 1348 با توجه به #رسالت خود همچنان پیگیری های لازم را جهت دریافت پاسخ مسئولین امر، مجدانه انجام خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top